המחבלים בבריסל תכננו לפגוע ביהודים חרדים ובישראלים

גורמים המעורבים בחקירת פיגוע הטרור בשדה התעופה בבריסל לפני כשנה אמרו כי מחבלי דאעש שביצעו את הפיגוע, תכננו לפגוע דווקא ביהודים ובישראלים • אחד מהם תועד רודף אחרי שתי חרדים, אחר הניח פצצה ליד דוכן של חברת התעופה הישראלית

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

חוקרים המעורבים בחקירת הפיגוע בנמל התעופה בבריסל לפני קרוב לשנה אומרים היום כי המחבלים שהתפוצצו בנמל התעופה של בריסל בשנה שעברה רצו לפגוע בנוסעים שטסו לארצות הברית כמו גם ביהודים וישראלים.

שני מחבלים של דאעש התפוצצו בנמל "זוונטם" ב-22 במרץ והרגו 16 איש. גורם בנמל התעופה בבריסל אמר כי המטען שלא התפוצץ במהלך המתקפה הונח בסמוך לעמדות של אלעל ושל חברת "יונייטד" האמריקנית. כשעה לאחר מכן התפוצץ מחבל נוסף בתחנת מטרו בבירת בלגיה, והרג עוד 16 איש. ההרוגים ועשרות הפצועים היו מ-40 מדינות שונות.

לפי הגורמים, החקירה של הרשויות בבלגיה העלתה כי עמדת צ'ק-אין של חברת התעופה האמריקנית "דלתא" הייתה אחת המטרות כמו גם נוסעים לישראל. בתיעוד ממצלמת האבטחה נראה אחד המחבלים כשהוא רודף אחרי חרדי, שניות לפני אחד הפיצוצים. "המחבל ממש רץ לכיוון היהודים האורתודוקסים", אמר מקור שהעדיף לדבר בעילום שם. "הוא בבירור ממש רצה להרוג יהודי".

צפו בתיעוד משדה התעופה:

"אנחנו יודעים שהם רצו לפגוע באמריקנים וכי היו להם מטרות ספציפיות", אמר אחד הגורמים בחקירה. "אנחנו גם יודעים שהם היו אובססיביים לגבי הישראלים". הגורם הוסיף כי נבדקת האפשרות שגם נוסעים רוסים היו על הכוונת של אנשי דאעש. גורם ברשויות אכיפת החוק בארצות הברית מסר לסוכנות הידיעות כי "גם בשלבים הראשונים היו אינדיקציות לכך שהם רצו לפגוע בעמדות אמריקניות, רוסיות וישראליות".

לדבריו, הדבר סייע להמשך החקירה, כולל הודאתו של מוחמד אבריני, שנמלט מנמל התעופה בלי שפוצץ את חגורת הנפץ שלו. "האיש בכובע", כפי שכונה בעקבות צילומי האבטחה, נתפס כחודש לאחר מכן. אבריני, לפי החוקרים, שינה את דעתו ובתיעוד שלא פורסם הוא נראה מסתתר ומכסה את אוזניו.

מקור בשדה התעופה אמר כי מטען שלישי, שמחבל שלישי ככל הנראה התחרט והחליט שלא לפוצץ, הושאר בקרבת דוכן אל-על ודוכן של חברת "יונייטד" האמריקאית – דבר המעיד על כך שאם היה מתפוצץ, קרוב לוודאי שהרבה יותר יהודים וישראלים היו נפגעים. מקור בנמל התעופה בן גוריון אמר שרמת האבטחה במקום תוגברה באופן דרמטי לאחר הפיגועים.

//www.jdn.co.il/news/world_news/659699

שני אזרחים ישראלים, חסידי בעלז בני 23 ו-28 שהיו בדרכם מבלגיה לישראל, נפצעו בפיגוע בשדה התעופה. ארבעה אזרחי ארה"ב נהרגו בפיגוע ומספר נוספים נפצעו. "אנחנו יודעים שהם רצו לפגוע באמריקאים, ושהם היו אובססיביים גם כלפי ישראלים", אמר מקור המקורב לחקירה. "רואים בבירור שהיו להם מספר מטרות ספציפיות. עדיין צריך לקבוע אם הם ניסו גם לפגוע בנוסעים רוסים".

דיווח בתקשורת הבלגית טען כי החוקרים איתרו הודעה ששלח אחד המחבלים לחברו, שבה נכתב כי טיסות יוצאות כל יום שלישי מבריסל לישראל, ארה"ב ורוסיה – אך החוקרים סירבו לאשר את הטענה. עם זאת, לפי מקורות בשדה התעופה, כמו גם מקורות אחרים, הפיגוע אירע קצת לפני טיסות מתוכננות לארה"ב, רוסיה וישראל – כולל טיסה של חברת אל-על.

גורם ברשויות בארה"ב שקשור לחקירה, שביקש גם הוא לדבר בעילום שם, אמר כי כבר בשלב מוקדם בחקירה היו סימנים לכך שהמחבלים כיוונו לפגוע בדוכני צ'ק אין של חברות מישראל, ארה"ב ורוסיה. "ההבנה הזאת תואמת להתפתחויות המאוחרות יותר בחקירה, כולל עם הודאתו לכאורה של החשוד אבריני", אמר.

מוחמד אבריני הוא המחבל השלישי, שלא הפעיל את מטען החבלה שלו וברח משדה התעופה. שני מקורות שונים טענו כי הוא מופיע בצילומי האבטחה כשהוא מתעכב ומתרחק משני המחבלים האחרים, מתחבא מאחורי עמוד ומכסה את אוזניו. "כל הסימנים מעידים על כך שהוא התחרט", אמר המקור האמריקאי. אבריני נתפס כחודש לאחר מכן, ונקשר גם לפיגוע בפריז בנובמבר 2015. הוא היה חבר ילדות של האחים סלאח וברהים עבד א-סלאם, שביצעו את הפיגוע ההמוני במועדון בטקלאן.

לפי המקורות, הפיגוע בבריסל היה מאולתר לאחר שתא הטרור חש שהרשויות סוגרות על חבריו ושהם עומדים להיעצר. "הם נדחקו לפינה והרגישו שצדים אותם, והם בבירור אלתרו", אמר מקור המקורב לחקירה, שהוסיף כי אחד המפגעים הותיר הודעה במחשב שבה הוא מתנצל על כך שלא הוציא לפועל פיגוע נוסף על אדמת צרפת.

דובר משרד החוץ הישראלי, עמנואל נחשון, הגיב כי "ישראל אינה מגיבה בפומבי בנושאים ביטחוניים". גם ה-FBI האמריקאי, שמעורב בחקירה, סירב לבקשת תגובה. ועדת החקירה ברוסיה שאחראית לניהול חקירות מסוג זה אמרה שהיא "אינה חוקרת את הפיגועים בבריסל".

//www.jdn.co.il/news/world_news/672222

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תראו איך הקב"ה שומר עלינו!

בוקר טוב…

שניי כבשים בני שנה תמימים

חשבתי דוקא שחסידי אמשינוב נזכרים מאוחר בכל דבר…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture