בוסו. צילום: הכנסת

ח"כ בוסו בראיון ל'JDN': "תמיכה בבנט – ערעור על גדולי ישראל" • צפו

ח"כ אוריאל בוסו תוקף את ר"ע אלעד ששיבח את הממשלה: "שבוע לפני כן אבא שלו ישב על הרצפה וקרא תהילים" • דוחה את ההצעות למגעים עם הממשלה: "בשביל עוד מאה מיליון שקל לתקציב הישיבות נוותר על הנישואין, הגיור והכשרות?"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

אוריאל בוסו הוא חבר כנסת יחסית חדש בסיעת ש"ס, אך ותיק ומנוסה בעשייה בעשיה הציבורית של מימיו כיו"ר ש"ס וסגן ראש העיר בפתח תקווה. בראיון אמש בלשכתו ל'שחרית' ו'חדשות JDN' הוא מציג את עמדתו לגבי המאבק בממשלה, מתייחס לבחירות ברשויות המקומיות "יו"ר התנועה התפנה קצת ולכן הוא מנהל את העניינים" ושב ותוקף את החרדים שלא מציגים חזית אחידה נגד בנט.

בוסו לא מצטרף למתקפות הבוטות של חבריו נגד בנט ומעדיף את הסגנון הענייני: "בגדול אנחנו רואים בהחלט שנפתלי בנט מתנהל בצורה בעייתית, חוסר יציבות פוליטית, מאבד את האמינות שלו, גנב את המצביעים ומזגזג מימין לשמאל, תפקיד ראש הממשלה הוא תפקיד קשה ומורכב, זה גדול עליו". ברקע השיח האם הממשלה הלגיטימית, הוא אומר: "אבל זהו, הוא ראש ממשלה היום". אך הוא מסתייג ש"אני לא חושב שזה מטיב עם ישראל".

הוא מסוכן לביטחון ישראל?

"קטונתי מלהגיד כזה דבר, אני משאיר את זה לנתניהו ודרעי שישבו בקבינט שנים רבות ומכירים את הדברים מקרוב. אנחנו חושבים שהוא רע לעם היהודי".

בשבוע שעבר כתבת, ואני מצטט: "פרעה גזר על הזכרים, ממשלת בנט לפיד גוזרת על הזכרים ועל הנקבות. גזירת המעונות תשפ"ב". סוף ציטוט. אתה משווה את בנט לפרעה?

"שכל אחד ייקח את ההשוואות לאן שהוא רוצה, אני נתתי עובדה ברורה, אחד הגזירות הקשות של הממשלה הזאת זה המעונות, בעקבות זה שאין קריטריונים לציבור החרדי, גם הציבור הכללי לא יכול להגיש דרגות כבר חודשיים – מדובר באנשים קשיי יום שאמורים לשלם 400-600 שקל ומשלמים אלפיים שקל בחודש עד שיסתדר הדרגה, זה אנשים שזה הלחם והחלב שלהם, איפה החמלה? זה אכזריות שאין כדוגמתה".

"אני חושב שכל גזירה שעושים על הציבור, על הילדים, על התינוקות האלה שתמיד היו מחוץ למשחק – זה גזירה אמיתית. פרעה גזר על הזכרים במסגרת הניסיון להמעיט את ההשפעה שלהם כי הציבור היהודי התרבה אבל בסוף היה 'פן ירבה – כן ירבה'. שכל אחד ייקח את ההלימה בין מלכות מצרים לממשלה הזו".

"הם לא באמת מוכנים לשתף פעולה"

בוסו מציג עמדה נחרצת נגד מגעים עם שרי הממשלה: "בשביל משא ומתן צריך לוותר על דגלים חשובים שבשמם הגענו. אנחנו יכולים לוותר על הדגל של נישואין ברבנות בלבד? השר לשירותי דת שאמור להגן על הרבנות אומר שצריך לתת אפשרות לכולם. צריכים לתת יד לרפורמה הגרועה ביותר בנושא הכשרות ומחר עמך ישראל לא יאוכלו שום דבר? אפילו את הערב גיבוש של הקואליציה שבוטל היה אמור להתקיים במסעדה שמוכרת בשר וחלב וממחללת שבת".

"זו הגישה של הממשלה. אנחנו צריכים לוותר על הדגלים החשובים הללו ולהגיד, בואו דברו איתנו על התקציב, על מיליון שקל יותר או פחות לישיבות. עם מה נבוא לציבור? איך נחנך את הילדים שלנו? מה נגיד להם? שהיה יותר חשוב להביא עוד מאה מיליון שקל לתקציב הישיבות אבל שייפרצו את נושא הנישואין, והגיור והכשרות. אלו הדגלים של הממשלה, על מה ננהל איתם משא ומתן? הם לא באמת רוצים לשתף פעולה, רק כדי לקבל הכשר למעשים הגרועים שלהם".

אומר לך השר לשירותי דת מתן כהנא – אם תיפגשו איתי, אוריד את מסלול "שלושת הרבנים" מרפורמת הכשרות, זה לא שווה?

"היו דיונים עמוקים מאוד בוועדה שהעבירה את רפורמת הכשרות, ראית שאין שום דיבור אמיתי למשא ומתן. השר כהנא מגיע לרבנים הראשיים, בפגיה עם הרב יצחק יוסף, ואומר לו 'כבוד הרב, אני מכבד אותך, אבל אני אחליט בסוף ודעתי שונה משלך', זה שר שבא לשתף פעולה עם הרב הראשי הממלכתי לישראל שנבחר באופן דמוקרטי? עזוב, אלו דיבורים בעלמה בשביל להעביר את המלחמה למקום אחר, הם לא באמת מוכנים לשתף פעולה עם הציבור החרדי".

שקד עוד יכולה לחזור לחיק הימין?

"ככל שעובר הזמן הקרע יהיה יותר גדול, אי אפשר לשחק בשתי המגרשים ולהגיד עוד שנה אני יחזור ותקבלו אותי. תשמע, כל מי שיפיל את הממשלה יקבלו אותו בימין בזרועות פתוחות, כי אנחנו נזיז את האגו האישי בצד, בסוף צריך להציל את המדינה. כל יום שהממשלה הזאת קיימת זה רע מאוד למדינה וליהדות".

"האמירה של פרוש – ערעור על גדולי ישראל"

ח"כ בוסו תוקף את הדברים של ראש העיר אלעד ישראל פרוש בעד בנט ומאשים: "אמירה כזאת זה לערער על גדולי ישראל. אם למישהו יש הווה אמינא שגם בנושא הסגרים וגם בנושא סגירת בתי כנסת, הנציגים הבכירים, כולל אבא של ראש עיריית אלעד (ח"כ מאיר פרוש, ש.ק.) התייעצו עם גדולי ישראל וקיבלו החלטות משותפות. לא סומכים עליהם?"

"שבוע לפני כן אבא של ראש עיריית אלעד יושב בוועדת חוקה ואומר תהילים כאות מחאה על הממשלה הזאת שמסוכנת ליהדות, אני חושב שזה מחאה אמיתית מכאב אמיתי. מצד שני מקבלים תשבחות על ההתנהלות ו'למה רבים איתו'. אני חושב שזה אמירה גרוע, צריך לסמוך על הנציגים הארציים וראשי התנועות שעושים הכל בדעת תורה, אף אחד לא באמת רוצה לעשות סתם רע לציבור, אלא מדובר בממשלה רעה וגרועה לחרדים וליהדות, רואים את זה בכל פרמטר ובכל פינה שאתה נוגע. אני לא מבין מאיזה חלל מגיעה האמירה של ישראל פרוש".

M7 בוסו עם דרעי. צילום: אתר הכנסת

"לא נכנסתי לפוליטיקה, אבל זה היה מאוד צורם לשמוע את ראש עיריית אלעד בוועידת השלטון המקומי מפרגן בצורה כזאת לראש הממשלה בנט, הרבה יותר חברי הקואליציה של בנט שלא חושבים את הדברים הטובים האלה עליו".

לצד תפקידך העמוס כחבר כנסת, אתה משמש מהצד כעיתונאי חשיפות. זה התחיל עם הסיבה שאביר קארה לא מתפטר במסגרת החוק הנורבגי, לאחרונה הערכת שמתן כהנא בדרך לישראל ביתנו, אולי תפרגן גם לנו איזה חשיפה דרמטית?

"בן כספית חשף לפני יומיים שהורידו את המחסומים מהבית בבלפור ובנט לא אמור לעבור לשם בתקופה הקרובה. אני כבר אמרתי בחודש יוני שיש הסכמה בין בנט ללפיד שהוא לא ייכנס לבלפור בשביל לא לקבע את מעמדו כראש ממשלה".

"ראיתי שעידית סילמן כבר במגעים עם יש עתיד, זה לא בסדר שכולם סוגרים שריונים לפני בנט, בסוף גם הוא יצטרף שריון. או שאחרי האקזיט שלו כראש ממשלה הוא לא יישאר במערכת הפוליטית".

לסיום הוא מברך, בציניות, על צעדי הממשלה: "אם על 4 מנדטים מקבלים 53 מיליארד, אנחנו צריכים לקבל בסביבות 200 מיליארד. אני חושב שהרבה פעולות של הממשלה הנוכחית יהיו ברכה, מבחינת מינויים, מבחינת הדריסה של הצד השני. מבחינה תקציבית כבר יהיה יותר קל להעביר את הדברים שפעם זכו לכותרת על הסחטנות של החרדים. זה כבר לא יעניין מה התקשורת תגיד, אנחנו נפעל לפי הקווים שהינו לנו כאן הממשלה הנוכחית".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ח"כ בוסו
התגובה שלך פשרנית ומתונה ביותר

מי שתומך בבעל הקרחת איננו אלא כופר בעיקר

האובסיסביות של בוסו נגד שרוליק פרוש התותח קצת תמוהה בעיניי. גינית? תרגע!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture