צילום: קובי גדעון, לע"מ

נתניהו: "הגענו לסיכומים מבטיחים עם כחול לבן – גנץ מתעקש לאפשר הפיכה" • צפו

ראש הממשלה תקף את יו"ר כחול לבן, כשלצידו ג'ארד קושנר: "אנחנו עבדנו קשה מאוד למנוע בחירות מיותרות. לצערי בגלל לחץ פנימי בתוך מפלגתו בני גנץ החליט לחזור בו בניסיון כושל לקושש קולות למפלגה שלא בדיוק מצליחה בסקרים. אם בחירות יכפו עלינו אנחנו ננצח"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) למשבר הפוליטי בהצהרתו המשותפת עם היועץ הבכיר לנשיא ארה"ב ג׳ארד קושנר בפתח פגישתם במעון ראש הממשלה בירושלים: "אנחנו עבדנו קשה מאוד למנוע בחירות מיותרות. הגענו לסיכומים עם כחול לבן. הם היו מבטיחים, סיכומים טובים, והיו מאפשרים לנו להימנע מהבחירות האלה".

"לצערי בגלל לחץ פנימי בתוך מפלגתו בני גנץ החליט לחזור בו והדבר הזה גורר את המדינה לבחירות מיותרות בעיצומו של משבר הקורונה. ההתעקשות היא לאפשר לניסנקורן לעשות הפיכה פקידותית-שיפוטית שעומדת בניגוד להסכמים הקואליציוניים ושאנחנו לא יכולים לאפשר, לא יכולים לאפשר לשמאל לרמוס את הדמוקרטיה שלנו ברגל גסה".

"זה מצער אותי כי במקום לאפשר ממשלה יציבה שעובדת בהרמוניה למען האזרחים, ההתעקשות היא להמשיך ״ממשלה בתוך ממשלה״, בניסיון כושל לקושש קולות למפלגה שלא בדיוק מצליחה בסקרים. אנחנו לא רוצים בחירות ולכן היינו מוכנים להצביע היום בכנסת בעד החוק שמונע את הבחירות האלה ולהמשיך יחד. אבל אם בחירות יכפו עלינו אנחנו ננצח כי כולם רואים את ההישגים שלנו".

"אנחנו מביאים מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל וזה מביא את ישראל במקומות הראשונים בעולם בהבאת חיסונים, הבאנו 4 הסכמי שלום ב-4 חודשים, אנחנו עומדים איתן מול איראן, מקיימים שיתוף פעולה קרוב מאוד עם ארה״ב כפי שאתם רואים גם כאן הערב ופועלים למען הפיכת הכלכלה שלנו בין המתקדמות בעולם. אלה הדברים שנביא לידי בחירת הציבור בחודשים הללו. היה עדיף שלא נגיע לרגע הזה, אבל אנחנו מתקדמים ואני בטוח שבסוף לא רק אנחנו ננצח אלא מדינת ישראל תנצח", דברי נתניהו.

יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפי בני גנץ עדכן בצהריים בישיבת הסיעה שנערכה בוידאו את חברי סיעתו על מצב המגעים מול הליכוד. מכחול לבן נמסר כי גנץ עדכן כי שוחח עם ראש הממשלה בנימין והבהיר את חמש הדרישות העומדות על הפרק כעת על מנת לקדם את החקיקה בנושא התקציב ולהשאיר את הממשלה.

חמש הדרישות של גנץ לנתניהו: "הבטחת העברת תקציב לשנת 2020-2021, אישור תקנון ממשלה, העברת כל המינויים התקועים. שר המשפטים אבי ניסנקורן יישאר בתפקידו ולא יהיו שינויים שיפגעו בשלטון החוק, סגירת כל נקודות היציאה להתחמקות מהרוטציה". גנץ אמר לח"כים: "ירצו יקבלו. לא ירצו, יהיו בחירות".

ב'וואלה' דווח כי גנץ העריך באוזני הח"כים שנתניהו לא יסכים לתנאים. "הוא אמור לחזור אליי. אני חושב שהוא יגיד לא ושהכנסת תתפזר מחר. אין מה להרחיב בעניין הזה יותר מדי. אם אשמע הלילה שיש מה לעשות עם הסיפור הזה אעדכן, ואם לא – הכנסת תהפוך לדלעת מחר בלילה", כלשונו של שר הביטחון.

מהליכוד נמסר כי "בעקבות המאבק הפנימי בכחול לבן, גנץ חזר בו מכל ההסכמות שהושגו במשא-ומתן בין כחול לבן והליכוד, לרבות ההתעקשות שלו לאפשר לניסנקורן להמשיך בהפיכה פקידותית-משפטית העומדת בניגוד להסכמים הקואליציוניים. הליכוד עומד איתן נגד הפיכה זו של השמאל שרומסת את הדמוקרטיה ברגל גסה.

"מצער שגנץ החליט לגרור את המדינה לבחירות מיותרות בעיצומו של משבר הקורונה. במקום לאפשר ממשלה יציבה שעובדת למען האזרחים, גנץ ממשיך לדבוק ברעיון של ״ממשלה בתוך הממשלה״ בניסיון כושל לקושש קולות למפלגתו המתפרקת", לשון הודעת מפלגתו של נתניהו.

שר המשפטים אבי ניסנקורן תקף בטוויטר את נתניהו והליכוד: "‏אין דמוקרטיה בעולם שהייתה מקבלת מצב בו ראש ממשלה מחזיק את תקציב המדינה כבן ערובה, ודורש לרמוס את מנגנוני שלטון החוק. גם בישראל זה לא יקרה". גנץ אף עדכן את חיים רמון, מי שניהל את המשא ומתן מטעמו, שהוא חוזר בו מכל ההסכמות שהוא השיג עבורו מול הליכוד.

יו"ר סיעת הליכוד הגיב: "כחול לבן בחרו להתאבד פוליטית במודע, הרגש ניצח את השכל. הם הולכים לבחירות רק בשביל שאבי ניסנקורן יישאר בפוזיציה שלו ל 3 חודשים נוספים בהם הוא ינסה לשמר את ההגמונייה המשפטית. אני בטוח שבע"ה הציבור לא ייתן לזה יד, הם יעלמו מהמפה הפוליטית ואנחנו נהיה אלו שנקבל את תמיכתו".

גורם בכחול לבן שצוטט ב'מעריב' מסר כי "נראה שבני גנץ מיישר קו עם המורדים בסיעה ועם כל מי שלא מוכנים להצביע על ההנשמה המלאכותית לממשלה הכושלת הזאת. נראה שהולכים לבחירות. מסתבר שהח"כים של כחול לבן מסרבים להיות סמרטוטי רצפה. חלקם לפחות".

מוקדם יותר, אמרו בכחול לבן כי "אם לא יושגו הבנות במסגרתן ימולא ההסכם הקואליציוני ואזרחי ישראל יזכו לממשלת אחדות מתפקדת שמתנהלת בשיתוף פעולה כנדרש ותוך שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק, נמשוך את הצעת החוק והכנסת תפוזר ביום שלישי הקרוב".

ועדת הכנסת אישרה היום את פשרת התקציב שלפיה המועד להעברת תקציב המדינה לשנת 2020 יידחה ל-31 בדצמבר, ואילו תקציב המדינה לשנת 2021 יועבר עד ל-5 בדצמבר. אם אחד מהם לא יעבור – הכנסת תתפזר והבחירות ב-23 במרץ 2021, כמו המצב הנוכחי שבו לא יאושר תקציב עד מחר בחצות הלילה.

חברי הכנסת אסף זמיר ומיכל קוטלר-וונש מכחול לבן לא יתמכו בהצעת החוק, על אף ההסכמות שגובשו. אליהם עשויים להצטרף גם חברי הכנסת רם שפע ומיקי חיימוביץ'. בכירים בכחול לבן אמרו כי למעט השניים, גם חברי הכנסת שמתלבטים אם לתמוך בחוק לא צפויים להצביע נגדו, אלא להיעדר מההצבעה. אפילו אם ארבעת חברי הכנסת מכחול לבן יצביעו נגד החוק, עדיין צפוי לו רוב. הבעיה עשויה להיות בהצבעה בקריאה השלישית, מחר בלילה, שם ככל הנראה יידרש רוב של 61 חברי כנסת.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture