Olivier Fitoussi/Flash90

גנץ ל'JDN': "נקדם את מתווה השירות החדש – אני בקשר עם ההנהגה החרדית" • צפו

שר הביטחון הצהיר כי "נקדם הבאת מתווה לשירות העם והמדינה שיקדם את השוויון וצורכי המדינה". במענה לשאלת 'חדשות JDN' הוסיף: "אנחנו נדון בו בחודשים הקרובים עם כל המפלגות וכל הגורמים, זה עניין ממלכתי, מעל לפוליטיקה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

שר הביטחון בני גנץ הצהיר היום (שני) בפתח ישיבת סיעת כחול לבן כי בכוונתו לקדם בקרוב את מתווה השירות החדש שמטרתו להחליף את חוק הגיוס המקודם בימים אלו ואמר כי "בחודשים הקרובים נקדם יוזמות חיוניות למען אזרחי ישראל ובראשן הבאת מתווה לשירות העם והמדינה שיקדם את השוויון וצורכי המדינה".

במענה לשאלת 'חדשות JDN' הוסיף כי "אנחנו מקדמים את מתווה השירות, אני חושב שצריך לקראת השנים הבאות של מדינת ישראל לקדם מתווה שירות חדש של שירות העם והמדינה, שכולל לפני הכל שירות צבאי, אבל לצידו אלטרנטיבות של שירות נוסף".

"נפגשתי עם נציגי התאחדות הסטודנטים שהגישו לי מסמך תחת הכותרת 'סדר חברתי חדש', התכונות של המסמך דומות ברובן למה שאנחנו מקדמים במתווה השירות, הנושא הזה ממשיך להיות מקודם במסגרת מנהלת רלוונטית במשרד הביטחון, אנחנו נדון בו כרגע בחודשים הקרובים עם כל המפלגות וכל הגורמים, אני חושב שזה צריך להיות עניין ציוני, ממלכתי, מעל לגובה הפוליטיקה על מנת שכל אזרחי מדינת ישראל באשר הם יוכלו לשרת כמו שצריך".

דנת בנושא עם ההנהגה החרדית?

"אני בקשר עם כולם".

בפתח דבריו התייחס למצב הפוליטי ואמר כי "אני רואה בממשלה הנוכחית לא כורח – אלא צורך השעה. השיסוי, הפיצול והשבטיות שמאיימים על החברה הישראלית, היו זקוקים לממשלה מאחדת לפני כל דבר אחר. כעת, משעברנו את משוכת התקציב, עלינו להמשיך לנהוג באחריות בכדי שהממשלה תמלא את ימיה. וכן, אני מתכוון לפעול בכדי שהממשלה הזו תמשיך לעבוד באופן מצוין, לשרת את אזרחי ישראל לפי הסיכומים. לא רק כי הסכמים צריכים לכבד, אלא כי אזרחי ישראל ראויים ליציבות פוליטית וממשלה מתפקדת".

"כדי שזה יקרה, חובה על כל מרכיבי הקואליציה לנהוג באחריות לאומית. מחלוקות תמיד היו ותמיד יהיו – השאלה היא איך נתגבר עליהן. איך נשמור על האחדות בחברה ובעם. כשר הביטחון, אני יודע היטב שנכונים לנו אתגרים משמעותיים בתחום המדיני והביטחוני – חידוש השיח על הסכם הגרעין בין המעצמות לאיראן בסוף החודש, והתעצבות מחודשת של המרחב הגיאו-פוליטי באזורנו, מחייבים מכולנו בממשלה לפעול באחריות, במתינות ובלכידות".

"בעת הזו, עלינו להתמקד בזירה המדינית בסכנה המרכזית – המשך צעידתה של איראן לעבר הגרעין, ומאמצי ההתפשטות שלה במרחב. כל שאר המטרות החשובות בזירה הזו, אג'נדות מימין ומשמאל, חשובות פחות בימים אלו. כל צעד מדיני או ביטחוני, חייב להתכתב עם התמונה הגדולה. צעדים נמהרים מתוך כורח פוליטי, עלולים להזיק באמת לביטחון המדינה וליציבות הממשלה. אני קורא לכל השותפים לנהוג בעת הזו באחריות מדינית – זהו צו השעה".

שר הביטחון התייחס גם לירי כיפת ברזל היום בגבול רצועת עזה: "בהקשר הזה, היום, לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי טיס בלתי מאוייש של חמאס. אנחנו נמשיך לפעול לשמירה על היציבות והביטחון, ולא נקבל התעצמות של אף גורם עוין בגבולותינו".

הוא הביע תמיכה בחוקים נגד נתניהו ואמר כי "בחודשים הקרובים נקדם יוזמות חיוניות למען אזרחי ישראל ובראשן הבאת מתווה לשירות העם והמדינה שיקדם את השוויון וצורכי המדינה, קידום ועדת חקירה לצוללות, קידום חוק השוויון, קידום החוק שיבטיח שנאשם עם כתב אישום חמור לא יכהן כראש ממשלה וחוק לקציבת כהונה של ראש ממשלה".

"לצד זאת, נמשיך לקדם צעדים להוזלת יוקר המחייה, המשך הבאת העולים מאתיופיה כפי שהתחייבנו ובכפוף לכל הצעדים הנדרשים עקב המצב המתפתח במדינה, ונושאים רבים נוספים שעומדים לפתחנו. כחול לבן תמשיך להיות גורם מרכזי גם מבחינת העמדות ובקואליציה וגם מבחינת התפקוד שלה. נמשיך לשרת את אלו שבחרו בנו ואת אלו שלא, ולקבל החלטות ענייניות", דברי גנץ.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture