צילום: דוברות הכנסת

ראש המל"ל: "אפשר לכפות על איראן ויתורים אסטרטגיים בהסכם הגרעין" • צפו

את הדברים אמר ד''ר איל חולתא בדיון סודי שהתקיים היום בוועדת חוץ וביטחון בכנסת. ראש המל''ל ציין כי אתגר הליבה השני בחשיבותו הוא מיצוי הנורמליזציה ו"הסכמי אברהם". היו''ר החמיא: "איל, אתה מגיע מהמקומות הנכונים לתפקיד''

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד


צילום: דוברות הכנסת

ועדת החוץ הביטחון, בראשות ח"כ רם בן ברק, שמעה היום את סקירתו של ראש המטה לביטחון לאומי, ד"ר איל חולתא. ראש המל"ל אמר כי המל"ל נמצא בשלבי גיבוש מתקדמים של הערכת המצב הלאומית לישראל, תהליך גיבוש משמעותי וסדור, והיא צפויה להיות מוצגת לממשלה.

ראש המל"ל הדגיש כי הוא רואה חשיבות רבה לכך שהמל"ל פועל להגברת השילוביות בין ארגוני הביטחון הלאומי, לשם מיצוי יעיל ומיטבי של היכולות והעוצמות ולשם צמצום פערים בין התכנון לביצוע. ראש המל"ל ציין את נושא הגרעין האיראני כאתגר הליבה הראשון לפתחו של המל"ל ולפתחה של ישראל, וכי אף שאיראן נוקטת בסחטנות גרעינית, הוא מאמין כי קהילה בינ"ל מאוחדת ונחושה עדיין יכולה לכפות על איראן ויתורים אסטרטגיים גדולים מבעבר.

אתגר הליבה השני בחשיבותו שציין ראש המל"ל הוא מיצוי הנורמליזציה ו"הסכמי אברהם", והדגיש כי המל"ל פועל בנושא בשיתוף כלל המשרדים והגופים הרלוונטיים משרד החוץ, היכן שנדרש, ומעניק עוצמות היכן שאפשר. ראש המל"ל אמר כי המל"ל, יחד עם משרד החוץ וגופים נוספים, פועל להעמקת ההסכמים ואף הרחבתם מול מדינות נוספות.

ראש המל"ל התייחס גם לאחריות המל"ל למרחב האזרחי, והתמקד בחשיבות הבטחת הרציפות התפקודית בכל תרחיש חירום, החל מנזקי לחימה, דרך נזקי שינוי האקלים, אסונות טבע ועד להיערכות לכל סוג של פנדמיה עתידית, ולא רק הקורונה בהווה. נושא משבר האקלים, אמר ראש המל"ל, הוכנס להערכת המצב הלאומית, ונבנה לו תרחיש ייחוס ייחודי לו, אך מהווה גם קרקע ליוזמות אזוריות ומדיניות.

המל"ל, בהנחיית ראש הממשלה, פועל כגוף מתכלל ומתאם את הטיפול בזירת הפנים על כלל היבטיה. ראש המל"ל התבקש להתייחס למערכות הגלובליות כיום, והדגיש כי בראייתו המאזן הגלובלי משתנה כמו גם סוגיות כלכליות והשלכות קורונה המשפיעות על סדר היום של המדינה. לאורך הדיון החסוי הדגישו חברי הוועדה את תפקיד המל"ל כגוף מטה אשר אמור, תוך כדי הצגת חלופות לדרג המדיני, לאתגר בעיקר את מערכת הביטחון.

יו"ר הוועדה, ח"כ רם בן ברק, אמר כי: "אני מקדם בברכה את הופעתו הראשונה של ראש המטה לביטחון לאומי , ידידי ד"ר איל חולתא, בפני ועדת החוץ והביטחון. אני שמח מאוד שדיון כזה מתקיים – הוא ברור מאליו, אבל חשוב. המקום שהמטה לביטחון לאומי תופס היום במערכת קבלת ההחלטות הוא מרכזי וחשוב. במשך שנים רבות האיזון בין מערכות הביטחון, בעיקר גופי המטה, לא היה מאוזן, והמטה לביטחון לאומי נשאר מאחור ביחס לגופים אחרים".

עוד אמר בן ברק, כי "איכות קבלת ההחלטות נמדדת לרוב באיכות עבודת המטה ועבודת ההכנה, עוד בטרם קבלת ההחלטה ע"י ראש הממשלה והקבינט. המטה לביטחון לאומי והיועץ לביטחון לאומי נדרשים לתכלל את עבודת המטה בתחומי הביטחון הלאומי, בנושאי רוחב שמשפיעים על כולנו ברמה הלאומית, ולא רק בנושאי ביטחון".

"אני מכיר מקרוב את ההשפעה שיש לתפקיד היועץ לביטחון לאומי על נושאי הביטחון הלאומי, גם כגורם מייעץ לראש הממשלה ולקבינט, וגם כגורם אשר מוציא לפועל חלק גדול מהחלטותיו של ראש הממשלה. על כן, אני חושב שדיון פורה בין חברי הוועדה לד"ר חולתא הוא חיוני על מנת לקיים שיח בנושאי מדיניות ולוודא כי מנגנון ההוצאה לפועל של החלטות הקבינט מיושמות ופועלות בהתאם לדירקטיבה של הממשלה" אמר יו"ר הוועדה.

לסיום החמיא בן ברק לחולתא: "איל, אתה מגיע מהמקומות הנכונים לתפקיד. אנו מכירים הרבה שנים, והמסלול המקצועי המפואר שלך, לצד הידע וההשכלה שרכשת בשנים בטרם הגעת למשרד ראש הממשלה, עשו אותך מוכן לתפקיד. אני מאחל לך בהצלחה בתפקיד ולנו דיון פורה, מעמיק ומעניין".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture