דודי קאליש וארי היל בביצוע חדש ומרגש ל״אשת חיל״

במילותיו של אמן המילים מוטי אילאוויטש אשר ידוע ביצירותיו המופלאות שרגשו את רבבות כלל ישראל משתפים דודי קאליש וארי היל פעולה בדרך להפקת קליפ מרגש • צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

את אמן הרגש ארי היל פגש דודי קאליש באחת מהופעותיו ברחבי העולם. ״נדהמתי לפגוש כישרון נדיר, זמר צעיר עם יכולת לרגש כמעט כל אחד עד דמעות״ סיפר קאליש, ״בהופעה האחרונה שלנו יחד החלטתי להפיק לארי קליפ מושקע שיותיר רושם על כל הצופים״.

הביצוע המחודש ללחן של קאליש מתייחד בכך שהיל וקאליש מנהלים דיאלוג על משמעות הפסוק של שלמה המלך “אשת חייל מי ימצא” כשביצירה משתלבות מילותיו של אמן הכתיבה מוטי אילאוויטש הידוע ביצירותיו המופלאות שרגשו את כלל ישראל.

בעתיד, מבטיחים בסביבתו של קאליש נוכל לפגוש את הצמד במופע משותף כשקאליש על הפסנתר והיל בשירה, ״זו הולכת להיות הפתעה גדולה״ מבטיחים לנו ולנו לא נותר רק לצפות…

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
35 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה שטיות : אשת חיל מזמרים להשכינה הקדושה ולא להבדיל אלף אלפי הבדלות לעקרת הבית עם כל הכבוד לעקרות הבית כזה בורות כבר לא פגשתי מזמן ועל זה נאמר עשאוני בני ככינור שמנגנים בו וכו' כמובן לא מתוך זדון אלאל מתוך בורות עוד מעט חלילה יעשה מישהו גראמן על שיש השירים

איכס (י)פה, נכון מקצועי ויפה ,אך כמה מזכיר את "כשם שאני רוקד כנגדך…." ותזכירו לי אתם של מי זה ????? ואיזה קהל שר את זה בחתונות ?????? אז זה הפרצוף האמיתי……………………………..

חבל מאוד שאתה ר' דוד נסחף עם הקהל הפתוח, ממילא כשתעשה את זה לבד,ניחא, אך כשאתה כאילו נושא על עצמך השם חסיד בעלזא, זה חבל וחבל מאוד, או כנראה השם הק' לא הולם אותך

פשוט אין מילים, אני משתגע ממך דודי.

כמובן שמזמרים להשכינה. אבל איהי כלה איהי שכינתה, העקרת הבית נמשל לשכינה הק', בגלל זה קוראים להשכינה אשת חיל, (אין המקרא יוצא מידי פשוטו).

כבר הרבה זמן לא נתקלתי בבורות {לשמה} אדון חצקלה או איך שקוראים לך
אתה כלל לא מקשיב לתוכן של המילים וכמו חשוך מימי הורדוס תוקף ואפילו לא יודע על מה
העיקר לתקוף כי כך חינכו אותך בבית
אז ככה מר חצקלה המילים שכתב מוטי אילאוויטש הגאון הם מילים שאי אפשר לתאר את גודל אהבתנו לבורא ולשכינה ובעצם מפרש את המשמעות האמיתית של אשת חייל ובכלל לשמוע את הזמרים הצדיקים האלה שרים את זה בצוותא אין לשכינה נחת רוח גדולה מזו והלואי שישכילו להבין גם אנשים רדודים שמעדיפים לא לומר את שמם מפאת בושה לאנושות
עכ"פ דודי וארי מחזיקים לכם אצבעות עלו והצליחו

לידעתך, אתה ממש ממש לא צודק.! יש עשרות מפרשים שמתעכבים לפרש זאת על האישה! גם ולא רק!!!1

יהודים יקרים!
על מה חרב ירושלים אם לא על שנאת חינם??????
דייייייי……לרמה הזו!!!!!!!

וודאי ובוודאי אין מקרא יוצא מידי פשוטו, וראש וראשון הכוונה הפשוטה היא על האשה עקרת בית, אבל עיינו נא ברמב"ן על 'הילדים אשר חנן א' את עבדך' או' הרמב"ן עשיו שאל על האשה ועל הילדים, כי הוא גס נפש, ויעקב בעדינותו ענה הילדים אשר חנן א' את עבדך, ותבין לבד שהנשים הם אמותיהם של הילדים, כן, ממש ככה כותב הרמב"ן והענין פשוט, נכון שזה מכוון לעקרת בית, נו…ואם, אז חייבים לשיר בראש כל חוצות ??? זה מהדברים הצנועים שהאיש והאישה מכבדים איש את רעהו, וזה מה שהמשורר הק' שלמה המלך ע"ה לימדונו, שום דבר מעבר לזה, ומי שלא מבין בעדינות דברינו כנראה שהוא 'בדואי' שרגליים שלו גסות קשות ומגושמות שכבר לא מרגיש כשהוא דורך על אבנים וקוצים,או מסכ'ניק ששום דבר כבר לא ישחיר אותו………..

צר לי על השיח של שני הצדדים. חכמים היזהרו בדבריכם. יש כאן דיון אמיתי אם המילים האלו ראויות או לו, וכאחד שמכיר את ר' דוד שהוא ירא שמים ומדקדק על קלה כבחמורה. בוודאי יידע להתייעץ עם רבותיו שהם מוסמכים להחליט אם המילים ראויים או לא. אך שוב נדגיש, ביקורת היא חשובה, אך לא כשהיא לקנטר. וגם התשובה לביקורת חשובה כשהיא בנחת

אז מה עם זה שיר על בעל ואשה? מי ישמע איזה מילים "בעיתיות" הם כבר אומרים כאן?
תפסיקו כבר עם הפרמיטיביות שלכם ,ותתחילו קצת לפרגן לנשים שלכם ששרים להם אשת חיל!

ב"ה כי לא כלו רחמיו ושתל יהודי צדיק חסיד וירא שמים שנשמע את ניגוניו כמו שאמר מר"ש מבעלזא בכנס אחרון לנשים"להזהר מלשמוע זמרים כל מני ארחי פרחי שהניגון משפיע על על הנפש ואם הם אינם הוגנים הרי הם מקלקלים אותה"
ועד שזכינו ומגיעים כמה טיפשים ומוצאים לנכון לקנטר אין זה כי אם מצמצום השכל ובאמת שילכו וימשיכו לשמוע את המוזיקה הזולה הצרופה היום בקרב מחנינו ע"י כל מיני זמרים מזמרים שונים ואלי אלו יניחו דעתם כי הם באמת לא שרים עם פסוקים אלא בור ביבין המטמא את הנפש
ור' דוד היקר כה לחי חזק ואמץ וע"ז נאמר ואל ייבוש מפהי המלעיגים עליו אלא המשך בדרכך זו "שידמה בנפשו שעומד לפני מלך מלכי המלכים הקב"ה ויהי חלקינו עימך במסירות נפש שלך ובקידוש שם שמים העצום שעשית וממשיך לעשות

לזאבי היקר כנראה שאני באמת בור כי לא הבנתי את עומק התשובה שלך שמעתי את כל השיר והתוכן שלו הוא בקיצור שכמו שאנחנו שרים אשת חיים לעקרת הבית העמלה כך (ראה החלק השלישי של השיר) הקב"ה עלינו וכמובן שזה מרגש אותך
מאוד אבל זה עדיין לא נכון והמנהג לשיר אשת חייל הוא רק להשכינה הק' או על התורה ראה אלשיך ומלבי"ם ומדרש משלי והמצודות כתב שזה עולה על אמו של שלמה אבל אין מפרש אחד שמפרשה על אהבה שבין איש לאשתו "כפשוטו" שזה מכונה בחז"ל שירי… וכו' וד"ל

הראשונים זי"ע בהקדמתם ל'שיר השירים' שחיבר שלמה המלך ע"ה על השכינה הק' ועל כלל ישראל ונאמרו בדרך משל של אהבת דודים וכיו"ב, כבר מוחים בכל תוקף על הני אינשי דלא מעלי אשר לקחוהו למחוזותיהם ושרים אותם על אהבת אנשים וכו', ולקחו תיבות של קודש הקדשים והפכוהו לחול שבחולין.
והנה זה עתה שוב שנית מצאנו בין מחננו איש 'חסיד' [היה], שלוקח פסוקים קדושים ועליונים הנשגב מבינתינו, ואשר גדולי המקובלים הראשונים תקנוהו לשורר בזמן הנעלה והנשגב שלפני קידוש יום השבת, והנה עשאוהו חול שבחול כאילו הוא מיועד לעקרת הבית שעמלה כל השבוע בבית עפ"ל.
ואם עשאוהו אנשי ה'מזרחי' ולמטה מהם כדרכם מאז – החרשתי, אך איש המכנה את עצמו חסיד יעשה כדבר הזה??!! האם צריך לדון עליו אם כשר הוא?!

חבל חבל

ידידי וחצקלה

הקנאה בוערת אצלכם בגדול, אין מה לעשות זה קליפ יפה מאוד,
והכוונה על עקרת בית היא גם נכונה.

אשת חיל כוונותיו מרובות. וספרי חסידות וספרי דרוש מלאים עם רמזים על האשה והתנהגותה וחשיבותה שנלמדת מתוך פסוקי אשת חיל. ובוודאי מה שמזמרים אשת חיל בריקוד המצווה טאנץ יש בו גם עניין של לומר שבח הכלה לפני החתן . כמובן שבעיקרו הוא רומז לעניינים גבוהים ונעלים. ואין כאן מקומו עיין בספר "בית נאמן בישראל". ולהעמיס כוונה כזו של הכרת הטוב לעקרת בית גם בזה אין כל כך גריעותא אם כי צריך לציין שזה רמז ופרפרת ולא כוונת הדברים. ולכן וודאי שיש מקום לדיון, אך מכאן ועד להכריז שזה בורות, או גרוע מזה כמו שכתבו אחדים הדרך רחוקה . וכמי שמכיר היטיב את ר' דוד אין דיבורים אלו הולמים אותו. וחבל ששיח שאמור להיות ענייני הופך להיות גס ונודף ריח של מידות לא מתוקנות.

לידידי,
מסכנה אשתך,ממש לא מגיע "לעקרת הבית שעמלה כל השבוע"(לדברך)
שישירו לה אשת חיל….

לכל התוקפים "הצדקניים"-
אולי תסבירו לי למה בלוויה רח"ל של אשה אומר הציבור "אשת חיל" אחרי מיטת הנפטרת??
במה זה שונה מלשיר את זה כשהיא בחיים?

אישה שבאמת מוערכת ע"י בעלה לא מחפשת את האישור ע"י ה"אשת חיל".
ודודי, חבל על התגובה. היא לא מתאימה לאדם שמכבד את עצמו,
מותר גם לדעת לקבל ביקורת היא לא מורידה כהוא זה מהערך.
אני דווקא מבין מאד "וואס פאסט נישט" בשיר הזה.
והמבין יבין. יותר נכון מי שרוצה להבין יבין גם יבין.
תכניסו לכם חזק שאפשר להפיק שירים ולחנים מרגשים מרטיטים מלהיבים……
גם כשנשארים דבקים חזק חזק בעקרונות.
אסאך הצלחה(ובבקשה ובתחינה אל תאמר עלי שאני מקנא. בסדר???)

לא משנה כ"כ למה התכוונו או לא התכוונו הבעיה היא חציית הגבול בסגנון ובשירה אך גם בסגנון תגובה שלך ידידי. כן…. גבול צריך להיות גם בתגובות.
חביבי כך לא מגיבים נקודה!!! דודי הוא איש חסיד אמיתי עם נשמה לשעבר להווה ולעתיד. בלי שום קשר לשירה(זה לא סותר שהוא צריך אולי לפתח יותר רגישות לקהל היעד)
וכאן המקום להודות על שאר השירים המיוחדים והמעוררים
חזק ואמץ!!!

שמשון או ידידי או חצקלה, כנראה אותה גברת בשינוי אדרת, אין מה לעשות, תחזור בך מתגובתך, ותשיר לאשתך היקרה 'אשת חיל', ותתכוון אליה ולא לשום דבר אחר, ואם אתה רוצה, תשיר פעמיים כדי לכוןן גם דברים רוחניים, רק אל תקנא, חבל על הלב שלך.

שמעתי על עוד זמר מוכשר מאד שלצערנו נסחף (עד כדי שגעון. ואני מתפלל שהוא יחזור בו כי ממש אהבתי את השירים שלו וכעט ממש החרימו לשמוע אותו) מגיב באותה צורה לכל מי שמבקש ממנו לשיר את השירים השפויים שלו מהעבר.
"די ביסט מיר מקנא" הוא ענה לרב מפורסם שפנה אליו בחתונת נכדו בבקשה שישיר יותר…… חסידיש שיתאים את הסגנון….
מה שנותר לנו זה להתחזק ב"אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו" כי באמת מהמקום שלנו אי אפשר להבין איך אנשים מוכשרים וחכמים ביותר ששיריהם מלאים בתוכן עשיר ועמוק…. מאכזבים פתאום בסגנונות רדודים.
רק תזכרו כולם היטב שלנגינה יש כח עצום להעלות כל יהודי באשר הוא למעלות נשגבות עד לאין שיעור ולעומת זאת …..(ה' ירחם, עדיף לא לפרט)

רק רציתי לכתוב משהו למישהו שהוא ממש משהו משהו.
א י ז ה ל ח ן א י ז ה ב י צ ו ע.
מרגש עד דמעות ואני חושב ברצינות לשיר זאת היום בערב אחרי האשת חיל. מגיע לה ועוד איך מגיע לה ואני לא מתבייש בכך שאני מצהיר זאת בפומבי.
ההדים שהשיר הזה גורף כבר מסמלים שיש כאן יצירה שלא ניתן להתעלם ממנה.

איזה קטנוניים נראה לכם שזה שמשתמש עם השם דודי זה הזמר ?
אוי אתם רחוקים מאד מהמציאות אני מכיר כמובן {לא היכרות ממש אישית רק אני רואה אותו אצלנו בבית מדרש מתי שאני נמצא שם }את הרב דוד קאליש אין לו אינטרנט בבית כלל וכלל הוא מנותק כמעט ממה שקורה בחוץ את הכל הוא נותן מעצמו לאחרים לומד בכולל בבוקר ובערב ואחה"צ הוא מתעסק לפרנסתו ומלחין וכותב דברים שאף אחד לא כותב בדורנו אז חברה כנסו לפרופורציות ותשמחו שאתם זכיתם לקבל אותו מידי פעם במדיה

אכן הכי חכם מצידו של דודי שיפסיק לפרסם במדיה כי זה פשוט מפחית מאד מאד מהערך שלו.
אדם ששמו הולך לפניו לא נזקק לאישורים מהצופים במדיה.

השירה בסדר הלחן נו אבל המילים סליחה לא מתאים

בלי קשר למילים וכו'
למי שכתבה "תפסיקו כבר עם הפרמיטיביות שלכם ,ותתחילו קצת לפרגן לנשים שלכם ששרים להם אשת חיל!"
זה צורם וממש. אפשר לדון אידאולוגית אם זה טוב או לא אבל סתם לטעון פרימיטיבים וחאלאס בלי קשר למה שאומרים על זה המפרשים זה קצת מגעיל.
אגב. אם לא טוב לך עם הציבור שלנו יש הרבה ציבורים ששרים שירים שיותר ירגשו אותך להבדיל אא"ה. בבקשה!

זה באמת צורם שאי אפשר לשיר אשת חיל בלי אלף תגובות של "לא מתאים" גם להיות באתרי אנטרנט זה "לא מתאים" מספיק כל היום לחפש עברות אצל אנשים שסך הכל שרים יפה עם מילים יפות ,ואני מאוד נהנת בציבור שלי אתה מוזמן לחפש לך ציבור אחר אם לא מתאים לך…

קדוש! טהור!
לחן-מלטף את הנשמה… תוכן- גבוה ונסגב! מהות המשל ונמשל של העם היהודי.
מסכן- מי שלא מבין-או חסיד גור, או גרוש… (מה אתם לא חיים בקדושה?)

תגובה לזאבי
אני מכיר את הרב דודי אישית אין לו אינטרנט לא אייפון כשר!! לא ווטסאפ כשאני רוצה להשיג אותו אני יודע שאני יכול רק בפלפון הפשוט והכשר שלו
הרב דוד קאליש לא מפרסם!! לא במייל ולא בשום אתר אפשר לברר אצל jdn הם המפרסמים!!
בוודאי שאת הקליפים הוא עושה לפרנסתו

הניגון הזה זה משהו משהו. לא הפסקתי לשיר את זה לעצמי דודי אני משתגע ממך ותמשיך בבקשה הציבור ממתין ואל תזלזל בעצמך לענות לכל "ת"ח" שיש לו ביקורת

WOWWWWWWWWWWWWWWWWW פשוט אין מילים

למה לא מגיעים לכאן תגובות?

רק אני לא יכולה לראות?
אין וידאו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture