Yonatan Sindel/Flash90

החוק לא מעניין, האמת לא חשובה / שמואל קרמרסקי

בנט שבר שתיקה תקשורתית והציג את מדיניותו ארוכת השנים כ"פוליטיקה", הודה שהוא מצפצף על חוק יסוד הכנסת, שב וסתר את עצמו בענייני איראן ונתן פרופורציה לתושבי שדרות # וגם: הלא תוכנית הלא חדשה של לפיד

כתבות נוספות בנושא:

הממשלה מזלזלת בקדושת החיים / יעקב אשר זועם על מחדל הקורונה
הרצוג: "אני חש הערכה רבה לציבור החרדי המשמר את המורשת של עם ישראל"
טלאים במקום בגדים: כולנו נקראים לעשות שינוי מחשבתי עמוק / מ. ישראלי
בנט, אל תדאג לנו: הרהורים על ממשלת השמאל הקיצונית והמסוכנת / דוד ברמן 

1.

ראש הממשלה נפתלי בנט בחר באופן אירוני לשבור שתיקה תקשורתית דווקא בערב יום כיפור, פחות מיממה לפני התקדש החג, והעניק שורה של ראיונות לכלי התקשורת המרכזיים.

השאלות הקשות באמת לא נשאלו, ומה שכן נשאל נענע בתשובת מתחמקת. "כשאתה נכנס בדלת – אתה חייב לבוא נקי, להשאיר את כל הפוליטיקה מאחור", ענה על העובדה שאת הדרך ללשכה הראשונה עשה על ידי סטייה ב-180 מעלות מכל מה שהבטיח בעשור האחרון.

בשמונה האחרונות כיהן בנט כחבר כנסת, כשר הביטחון, שר החינוך, שר הכלכלה, שר ירושלים והתפוצות, והשר לשירותי דת – כשבנט אומר "להשאיר את כל הפוליטיקה מאחור", הוא מתכוון שכל מה שעשה במשרדים האלו היה פוליטיקה?

2.

כשבנט נשאל למה לא הוא לא מקיים את פגישות העדכון החודשיות עם ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, הוא כרגיל האשים את מי שהוא נוהג לכנות קודמו בתפקיד. "הוא לא מגלה סימני עניין בדבר. הלשכה פה תמיד פתוחה. אני חושב שזה רצוי. הנוהג הוא שהוא פונה – ואנחנו מקיימים את הפגישה".

בחוק יסוד הכנסת כתוב במפורש: "ראש הממשלה יזמין לפי הצורך, ולא פחות מאשר פעם בחודש, את ראש האופוזיציה ויעדכן אותו בענייני המדינה". בנט מודה, בשידור חי, כי הוא מפר ברגל גסה את החוק, כבר שלושה חודשים, כי "הוא לא מגלה סימני עניין בדבר".

בנט אומר ש"הנוהג הוא שהוא פונה", החוק, חוק יסוד, כותב ההיפך. אבל זה לא באמת מפתיע שהוא משקר. מעניין אגב מה היה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט עושה אם ראש הממשלה הקודם, בנימין נתניהו, היה מפר חוק יסוד במשך שלושה חודשים.

3.

בשורת הראיונות חזר בנט על המנטרה עליה מתדרכת לשכתו בתקופה האחרונה – נתניהו אשם במצב עם איראן, ככל הנראה כהכנה לחידלון המדיני שממשלתו מציגה ב(חוסר) מאבק בכוונת ארצות הברית לחזור להסכים הגרעין.

במקום לבזבז זמן, הנה מה שאמר בנט עצמו, לפני לא הרבה שנים: "במשך כל כך הרבה שנים, לגלגו וזלזלו במדיניות העקבית שלו (נתניהו) בעניין איראן. היום העתיד של ילדינו ונכדינו בטוח הרבה יותר מאתמול ואני חושב שראוי שאותם מלגלגים ומבקרים של נתניהו בעניין האיראני, יגידו לו היום תודה רבה".

מה יש לו לענות? "כראש ממשלה נחשפתי לתמונה המלאה, אליה לא נחשפתי כשר ביטחון". נו  באמת…

4.

והאחרון בענייני הריאיון הלא חגיגי של בנט. "חודש לפני שנכנסתי לתפקיד ירו פה טילים על ירושלים ותל אביב, אז צריך לקחת דברים בפרופורציות". כרגיל, האמירה הזאת לא זכתה לכותרות, למעט ב'שחרית', אך אין הודאה ברורה יותר מזאת בכך שלא כל אזרחי ישראל שווים.

בנט, במערכת הבחירות האחרונות, ניהל קמפיין על "דין שדרות כדין תל אביב", כעת הוא אומר לתושבי שדרות: "צריך לקחת דברים בפרופורציות", או כמו שאמר כשנשאל על כל האמירות האחרות שלו, בכלל היה מדובר בפוליטיקה.

5.

בכירי הפרשנים המדיניים חידדו את מקלדותיהם בתחילת השבוע ופרסמו את הגיגיהם על ה"תוכנית המדינית החדשה" של שר החוץ יאיר לפיד. ההגונים יותר הציגו את האמת שלא ממש מדובר בתוכנית ובטח לא חדשה.

אבל גם אלו וגם אלו טועים, כי מי שחושב שלפיד שקד על תוכנית, לא מכיר את האיש, או עושה את עצמו כלא מכיר. לפיד ביקש מכותב הנאומים לשרבט משהו יפה, זה יצא מידי טוב, אז נתנו לזה כותרת דרמטית.

כך קרה עם נאום האנטישמיות הנורא שלו, בו חירב עשרות שנים של מאמץ יהודי-בין לאומי. לפיד, בתפקידו הרגיש, ממשיך לנהוג ככותב טורים עיתונאיים, ומתמקד בדבר אחד, שהנאום יישמע טוב ויזכה לאהדה ברשתות החברתיות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture