הרבי מסדיגורה מחייב את האדישים | דעה

ההכרזה הראשונה למען רשימת יהדות התורה הוקדמה הפעם באופן פלאי / הלעקיך והבראנפין והצוואה לכלל הציבור / מי שמסר נפשו עבור הפצת התורה והיהדות, ואף עבור שלימות הארץ, מבקש לפעול ליהדות התורה / 'עקבי אבירים'

כתבות נוספות בנושא:

בכיר ביהדות התורה: "אם נתניהו יחתום על עסקת טיעון - נחתור להצטרפות לממשלה"
ש”ס ויהדות התורה: "יוקם מטה מאבק חוצה מפלגות להצלת המדינה היהודית"
הסיעות החרדיות: נקים מטה מאבק משותף נגד הכוונות ההרסניות של הממשלה
האדמו"ר ממונקאטש בביקור אצל האדמו"ר מסאדיגורה • גלריה

אילולי הנסיבות המצערות שאנו שרויים בהן בעקבות הסתלקותו של כ"ק האדמו"ר מסדיגורה זצ"ל, יתכן שלא היה זה כלל בגדר 'מופת', לגולל את שהתרחש לפני מספר שבועות במעונו של הרבי בזמן ביקורו של נציג הציבור הרב ישראל אייכלר, אך כעת לאחר שפגעה בנו מידת הדין ודודי ירד לגנו ללקוט את שושנת הפאר בדמותו של הרבי מסדיגורה זצ"ל, מתברר למפרע שרוח הקודש פיעמה בקרבו, ובעצם הייתה כאן אף מעין צוואה לכלל הציבור בטרם תעלה נשמתו לשמי רום.

קרא עוד:

[posim]

הרב אייכלר עצמו עומד נפעם מול התופעה המעניינת בה זכה להיות נוכח פעיל. מעולם לא נתקל בהנהגה כזו אצל הרבי כפי שראה באותו יום לפני מספר שבועות כאשר נכנס אל הקודש פנימה כדרכו לפני כל מערכת בחירות, לעדכן ולהתברך מפי המאור הגדול שעיני המוני בית ישראל תלויות בו.

"ברעניגט אריין לעקיך און בראנפין פאר 'יהדות התורה'…" (הכניסו מזונות ולחיים עבור 'יהדות התורה') – ציווה הרבי לשמשיו המסורים שהופתעו אף הם למראה הבקשה הנדירה ומיהרו כמובן לעשות כרצונו.

ואם לא די בכך, הפתיע הרבי גם בבקשתו להכריז בשמו באחת מהשבתות שלאחר מכן – זמן רב יחסית לפני הבחירות – את גודל חובת השעה לפעול ולהפעיל למען רשימת יהדות התורה והשבת. עובדה מפתיעה בפני עצמה, שכן במערכות הקודמות תמיד נמסרה ההכרזה סמוך ונראה ליום הבחירות עצמו.

אותנו, אף אם איננו נמנים על קהל חסידיו ומעריציו הקרובים –זה מחייב!

נתבונן רגע קט. לפנינו יהודי של מסירות נפש, יהודי קדוש ונשגב שכל רואיו העידו על דמותו כנערץ בקדושה, דבוק בדביקות עילאה כאחד השרפים הקדמונים, והנה מותיר הוא לנו מעין צוואה ובקשה אחרונה: "אנא ממכם יהודים יקרים, עשו ככל יכולתכם עבור הצלחת הרשימה הקדושה שתשכיל לעמוד בפרץ נגד כל הסכנות הרוחניות המרחפות מעל העם השוכן בציון".

הרבי שכולו מסכת חיים של התמסרות מופלאה למען הפצת תורה וקדושה בקרב יהודים מכל הגוונים ומכל הסוגים ללא הבדל חוג ועדה, כפי שמעידים תושבי תל אביב על המהפך הרוחני שהתחולל שם כאשר הרבי הגיע והפריח את השממה הרוחנית ככל יכולתו – הוא זה הקורא לנו כעת מהישיבה של מעלה אליה נתבקש אתמול, מבקש ומתחנן: "אנא תפעלו בכל כוחכם להצלחת הרשימה הקדושה שסימנה ג'…"

לתשומת לב הדוגלים בחשיבות ערכה העליון של 'שלימות הארץ', הנה לפנינו הרבי שכפי שידוע מסר את נפשו כל ימי חלדו עלי אדמות עבור העניין הנשגב של שמירה על שלימות הארץ, ואף הוא למרות שידע על כל המעידות וההתמודדויות ש'יהדות התורה' חוותה בנוגע לפולמוס השמירה על ארץ ישראל (ראה ערך 'ההתנתקות'), בכל זאת ביקש להביא לעקיך ובראנפין ולהכריז בשמו את גודל הדחיפות והנחיצות להצביע, לפעול ולהפעיל אך ורק למען 'יהדות התורה'.

ברי שאם נקבל על עצמנו ברגע זה ללכת בדרכיו של הרבי זצ"ל ולקיים את משאלת ליבו האחרונה למען הכלל, יהיה זה עילוי לנשמתו עדן ויכיר לנו טובה על כך.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture