יום שכולו תורה בקלויז, האדמו"ר מסאדיגורה נשא את המשא המרכזי

יום שכולו תורה התקיים אתמול (רביעי) בקלויז של חסידי טשורטוקוב באנטוורפן, לשם הגיע קהל רב להאזין לדברי תורה הלכה ומוסר שהוקשו לזכרו של הנגיד ר' חיים קופמן ז"ל | האדמו"רים מנובמינסק וסאדיגורה הגיעו במיוחד לשאת דברים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

קהל רב מתושבי אנטוורפן שבבלגיה השתתף אתמול (רביעי) יום שכולו תורה בקלויז דחסידי טשורטקוב באנטוורפן, מאות רבות של בעה"ב מילאו את היכל ביהמ"ד הגדול עד אפס מקום, והאזינו בשקיקה במשך כל שעות היום לשיעורי תורה רבים ומגוונים, בסוגיות "בין אדם לחברו".

קרא עוד:

[postim]

את המעמד פתח ראב"ד אנטוורפן הגאון רבי אליהו שטרנבוך שליט"א, שהעלה את זכרו של הנגיד הרה"ח ר' חיים קאופמן ז"ל, שלזכרו נערך כינוס לשם שמים זה, הוא סיפר על מסירותו הרבה של ר' חיים ז"ל לתורה וצדקה וחסד, על זהירותו הרבה בעניני בין אדם לחברו, ועל הלימוד האישי שצריך כל אחד להפנים, כיצד לחפש ולתור היאך יכול הוא להיטיב עם זולתו.

יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (19)

את מסכת השיעורים פתח גאב"ד אנטוורפן הגאון רבי אהרן שיף שליט"א, שבמשך שעה ארוכה פלפל בסוגיית "גניבת דעת", והסיק עשרות נפקא מינע'ס הלכה למעשה.

יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (21)

את השיעור השני מסר ראש ישיבת אנטוורפן הגאון רבי יהודה טרגר שליט"א, שדן בהגדרות מצוות שבין אדם לחברו, ובמתק שפתיים ביאר את חילוקי הדינים היוצאים ממצוות אלו.

את השיעור המרכזי מסר אורח הכבוד כ"ק אדמו"ר מנובומינסק שליט"א נשיא מועצת גדולי התורה בארה"ב, שהגיע במיוחד לביקור בזק בעיר כדי לפאר את המעמד, האדמו"ר האריך בדבריו בחובת האדם לקיים מצוות צדקה בגופו ובממונו, ובטוב טעם האיר כיצד ה"נותן" מעניק לעצמו, יותר ממה שהוא מעניק לזולתו, וכיצד בנין עם ישראל נבנה אך ורק בדרך זו, של להרבות במעשי צדקה וחסד.

יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (3)

את סדר אחרי הצהריים פתח הגאון רבי יצחק זעקיל פולק שליט"א דומ"ץ אנטוורפן, שבירר את הלכות 'מעשר כספים' וכיצד חייבים לעשר, מאלו מעות מעשרים, וכהנה הלכות רבות הקשורות למצוה חשובה זו.

את 'שיעור היום' מסר האורח הדגול הגאון רבי יעקב מאיר רוזנבוים שליט"א ראש ישיבת גור בלונדון, שבמשך שעה ארוכה מסר בפיו המפיק מרגליות שיעור עמוק ולמדני בחילוקי הדינים שבין מצוות בין אדם למקום ובין אדם לחברו, והוכיח משיטות הראשונים שדין אונס רחמנא פטריה לא נאמר במצוות שבין אדם לחברו.

הס הושלך בהיכל הגדול עת נכנס כ"ק אדמו"ר מסאדיגורה שליט"א שהגיע במיוחד מארה"ק לנעול את היום הנפלא, היתה זו הפעם הראשונה שהציבור הגדול זכה לחזות בפני הקודש מעת עלותו על כס ההנהגה בהנהגת חצר הקודש סאדיגורה.

יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (13)

בשם כל הקהל קיבל את פניו המנחה הר"ר יצחק מרזל הי"ו מנכבדי הקלויז, שהנחה בטוב טעם את השיעורים במשך כל היום, ר' יצחק בירך על הזכיה הגדולה להקביל את פני האדמו"ר מסאדיגורה, וכיבד את הג"ר יחיאל יהושע רבינוביץ שליט"א להקדים בדברים ולהעלות את זכר כ"ק אדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל שהלך לעולמו בשנה זו. הגר"י רבינוביץ האיר לציבור המתאספים נקודות ספורות מחיי הקודש של האדמו"ר זצ"ל בבחינת "מה בא ללמדינו".

את מסכת דרשות היום חתם כ"ק אדמו"ר מסאדיגורה שליט"א, שבמשך שעה ארוכה עורר את הציבור הגדול בחובת האדם בעולמו, וכיצד עליהם לקדש ולטהר את משכנם, על מנת שפרי חינוכם יעלה יפה. כשהכלל הראשון הוא, כבוד הדדי בין איש לאשתו, שהוא היסוד הראשון שעליו נבנה תשתית חינוך הצאצאים. כן עורר על סכנות הטכנולוגיה הנוראות, וקרא בקול – זקני הכנסת מרדכי זי"ע זעק בכינוס קרן התורה של אגודת ישראל לפני המלחמה "כשבוערת שריפה חייבים לצעוק", יהודים יקרים ישנה שריפה נוראה שמכלה את כרם ישראל, אני נפגש מידי יום עם הורים ומחנכים שבוכים בפני שילדיהם ותלמידיהם נראים מפוארים מבחוץ, ורקובים עד שחת מבפנים, אם לא נתעשת חלילה, מי יודע מה יהיה אחריתינו.

הר"ר אליהו קאופמן הי"ו ור' צבי קאופמן הי"ו בניו של המנוח הר"ר יוסף חיים קאופמן ז"ל, אמרו את ה'קדיש דרבנן' כשהציבור הגדול נפרד כשבאמתחתו קניני נצח, מיום שכולו תורה מרתק ומחזק.

צילום: פנחס לייזער – אנטוורפן

יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (19) יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (1) יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (2) יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (4) יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (5) יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (6) יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (7) יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (24) יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (8) יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (23) יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (9) יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (10) יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (17) יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (20) יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (21) יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (11) יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (12) יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (14) יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (18) יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (15) יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (16) יום שכולו תורה בביהמ''ד טשורטקוב באנטוורפן - צילום פנחס לייזער (26)

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רק אנטווערפן יכולה לעשות כזה יום יפה ומאחד.
כל הכבוד לביהמ"ד טשורטקוב שאירגנו משהו כזה.

הרב חיים קאופמן זצ"ל שנמנה על חסידות בית רוז'יץ בוהוש היה ממקימי עולה של תורה הוא בנה את בנין ביהמ"ד הגדול של בהווש ברחוב חגי בבני ברק ואף קרא את שם הישיבה על שם אביו הרב שרגא יצחק ז"ל
יהי זכרו לברכה

אכן חסיד באהוש מובהק היה, לכל זכור, נאומו המרטיט בחנכת הבית לישיבת באהוש אור שרגא יצחק בו הביע את הרגשותיו לנכח פריחת חסידות באהוש כמו אמאליגע צייטן ותיאר את בני משפחתו היקרים "יושבים פון אמאל" וכו'.

ועתה חסידי באהוש נהנתם מהתיאור שלי?

אך דעו לכם שכל זה לא מוריד וודאי שלא מעלה כלום לרושם העז מהופעת הרבי מסאדיגורה שידוע בתקיפות ובחיוך הנצחיים הכרוכים בו יחד.

יישר כח לנכד רבוה"ק לבית באהוש וביאלה הר' יחיאל יהושע רבינוביץ בר"צ מביאלה רמת אהרן על ההפקה.

לתגובתו של חסיד בוהוש: חיים קאופמן ז”ל מימן את הבנין של בוהוש שנבנה על שני מגרשים מתוך שלושה שנרכשו על ידי מקים עולה של תורה הגאון רבי אריה טובאס חבר בד"צ ויזניץ וראש כולל אטיניע. שם הישיבה אור שרגא יצחק על שם אביו של חיים קופמן, ניתן ע"י המנכ"ל ינקל קופמן אחיינו של חיים שנטל את כס ההנהגה מהגאון רבי אריה שליט"א.
וכעת לתגובתו של ששון לוי: בהזדמנות זו עליך לציין את החסיד היקר רבי שמואל דסקל ז"ל שלולא הוא, היו בוהוש נשארים עם תרומת ה3000 דולר של רבי חיים ז"ל. בהלויתו של רבי שמואלי דסקל הביע כבו"ק האדמור שליטא מבאהוש את היקק באדם רבי שמואל שבזכותו יצא הכסף מכיסו של רבי חיים ז"ל.

זה נדמה ששני האחים יענקי ושרוליק מתכותתים כאן ביניהם.
טוביאיס נכשלו בבניית בוהוש. ומשפחת קאופמן בסיוע הנדיב של פעטער חיים ז"ל הקימו והפכו את בוהוש לאמפרייה השניה בגודלה בממלכת רוזין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture