ראש העין מתחרדת? מקווה חדש לאחר 20 שנה

לאחר עשרות שנים שבהן לא היה מקווה כשר בשכונות חדשות בראש העין, חנך אתמול שר הבינוי והשיכון מקווה שנועד לשרת שכונה בת עשרת אלפים תושבים. החילונים בפאניקה?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאחר 20 שנים ללא מקווה בשכונה עם כ-10 אלף תושבים שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס חנך מקווה מפואר בראש העין במימון משרד הבינוי והשיכון. הטקס נערך בנוכחות הראשל"צ הרב אליהו בקשי-דורון, ראש עיריית ראש העין משה סיני, הרב הראשי לראש העין הרב עזריה בסיס, אנשי ציבור, נציגי משפחת התורמים ואורחים, ברחוב מבצע דני בשכונת נווה אפק בראש העין.

קרא עוד בJDN:

[postim]

אטיאס התייחס לעובדה שהקמת מקווה חדש ועוד מכספי המשרד עלולה להכעיס גורמים חילוניים ובהקשר לעיתוי אמר, כי "דווקא בימים אלו של אווירה תקשורתית מתלהמת כנגד כל דבר שבקדושה, אנו רואים את הפירות של המאמצים המושקעים על ידי משרד הבינוי והשיכון לשרת את כלל האוכלוסייה – דתיים, חילונים ומסורתיים כאחד, שהמכנה המשותף שלהם זה רצון לשמר את טהרת המשפחה היהודית ואת מסורת ישראל. זאת, בצאתנו מחג החנוכה המסמל את ניצחון יהודה המכבי על היוונים לשמר את פח השמן הטהור".

מקווה זה הינו הראשון שנבנה באזור השכונות החדשות, כ-20 שנה לאחר הקמתן. המקווה ישרת בין השאר את תושבי שכונות נווה אפק וגבעת טל, ובסך הכל כ-4,000 יחידות דיור ומשפחות שלא היה מקווה טהרה בסביבת מגוריהן והן המתינו שנים ארוכות להקמתו. קברניטי העיר ורבני הישוב פנו למשרד הבינוי והשיכון והעומד בראשו השר אטיאס והוא עשה מאמצים גדולים במטרה לסייע למטרה קדושה ונעלה.

עלות הקמתו הכוללת עמדה על כ-2.2 מיליון שקל, כאשר את החלק הארי בהקמתו מימן משרד הבינוי והשיכון שהשקיע כ-1.56 מיליון שקל. עיריית ראש העין הוסיפה 200 אלף שקל ומשפחת פיצ'וטו מברזיל תרמה סכום של כחצי מיליון שקלים.

התכנון: עוד מוסדות בראש העין

השר אטיאס ציין כי הפתיחה של מקווה זה דווקא באזור הידוע כ"שכונה הצבאית" בראש העין, מלמד אותנו כי למרות שלעתים בתקופה האחרונה אנו שומעים לא מעט גורמים שמבקשים למצוא את המחלק והמפלג, עם ישראל מחפש את האחדות ואת ערכי המורשת היהודית. המקווה הוא תמצית הקיום של המשפחה היהודית.

השר אטיאס הוסיף כי ראש העין היא אחת הערים החשובות ביותר באזור המרכז עם עתודות קרקע משמעותיות לבנייה בשנים הבאות. "גם העיר הוותיקה תיהנה מהבנייה החדשה, מהתשתיות התחבורתיות, ממוסדות הציבור ומהשטחים הירוקים שילוו את השכונה החדשה. והשכונות הוותיקות כבר זכו למימון ישיר המיועד לפיתוח ולשדרוג של עשרות מיליוני שקלים כתוצאה ישירה משיווק הקרקע בשכונה החדשה. כשיש בנייה חדשה יורד גשם על כל העיר, והשכונות הותיקות נהנות מהשפע כמו השכונות החדשות".

חנוכת המקווה בראש העין בראשות  הרב אליהו בקשי-דורון שליטחנוכת המקווה בראש העין בראשות  הרב אליהו בקשי-דורון שליטחנוכת המקווה בראש העין בראשות  הרב אליהו בקשי-דורון שליטחנוכת המקווה בראש העין בראשות  הרב אליהו בקשי-דורון שליטחנוכת המקווה בראש העין בראשות  הרב אליהו בקשי-דורון שליטחנוכת המקווה בראש העין בראשות  הרב אליהו בקשי-דורון שליטחנוכת המקווה בראש העין בראשות  הרב אליהו בקשי-דורון שליטחנוכת המקווה בראש העין בראשות  הרב אליהו בקשי-דורון שליטחנוכת המקווה בראש העין בראשות  הרב אליהו בקשי-דורון שליט

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture