גלריה: הדינר ההיסטורי 'הביאני המלך חדריו' בבית האדמו"ר מויז'ניץ זי"ע

בראשות כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א: דינר ייחודי והיסטורי 'הביאני המלך חדריו' נערך בית מרן אדמו"ר בעל ה'ישועות משה' זי"ע מויז'ניץ לנגידי ופרנסי חברי ועד הנאמנים של מוסדות "צמח צדיק" ויז'ניץ אלעד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

פרנסי ועמודי התווך של ממלכת התורה והחינוך ויז'ניץ אלעד, התאספו למסיבת הוקרה ייחודית והיסטורית בראשות מרן אדמו"ר מויז'ניץ שליט"א, שהתקיימה בסימן "הביאני המלך חדריו" בבית נאווה קודש, תל תלפיות, הבית הגדול והקדוש ברח' אהבת שלום 15 – מעון קדשו האישי וקומת מגוריו של מרן אדמו"ר בעל ה"ישועות משה" זי"ע.

המעמד הנכבד נפתח בסיום מסכת חגיגה ע"י הרה"ג מאיר גליק שליט"א ראש כולל ערב ומחשובי מרביצי התורה בביהמ"ד "צמח צדיק" ויז'ניץ באלעד. בהמשך הרחיב בדברים בשבח והערכת מאות האברכים באלעד, אודות פעילותה הרצופה של הנהלת המוסדות ביד רחבה ותמיכתם האיתנה בחפץ לב, בכל גופי וארגוני התורה, החסד והרווחה של הקהילות מעבר לקיום ואחזקת מוסדות החינוך.

דברי ברכה חמים נשא חבר וועד הידידים הנדיב הרב נתן נטע בריזל הי"ו, בונה ומקים כתת לימוד ותומך בעיצה והכוונה ובממון רבות בשנים מתוך אהבה נלבבת. בדבריו קידם וברך את ידידיו היקרים תומכי התורה, כשהוא מרחיב ומתאר בסיפורי קודש מאדמו"רי ויז'ניץ זצ"ל בתקופת ייסוד "התאחדות התלמידים" וארגון המתמידים "חיים מאירים" ועובדות שחווה ושמע אישית בקודש פנימה בעניני הנהגת משא העדה והדאגה למען כלל ישראל.

את דבר המעמד הביע ראש הישיבה לצעירים הרה"ג ר' ישראל מנחם מנדל הכהן ברכר שליט"א, שבדברים מתוקים כדבש ונופת צופים היטיב לטייל עם הנאספים בשבילי הישיבה במתכונת הזמנית כשהם מתמודדים במבנים הארעיים והגרועים מבחינה גשמית וטכנית, ראש הישיבה תיאר את מסירות הנפש בלימוד תורה של בחורי החמד מתוך הדחק, כשהוא משתף אותם בפעילות הרוחנית של התלמידים והציג בפניהם לדוגמא את מערך המבחנים שנערכו בחודש האחרון על מאות דפי גפ"ת והשיעורים בפלפולה של תורה הנמסרים ע"י התלמידים.

במהלך המסיבה הנעימו אמן הקלידים הר"ר ראובן פוירשטיין הי"ו ובעל המנגן הנפלא הר"ר שמשון צין הי"ו. ובמהלכה אף נשמעו דברי חרוזים ע"י הר"ר אהרן ברנד הי"ו שתיאר בחרוזים את נחיצות התמיכה בהשלמת בנין הישיבה והביע בדבריו ובחרוזיו את התודה וההערכה לתומכי ופרנסי התורה.

ברגשי קודש נעלים קידמו הנוכחים את פני מרן אדמו"ר שליט"א, שהגיע לפאר את המעמד הנשגב, לכבוד התורה הק', לומדיה ופרנסיה. בקשב רב ובאווירה נעלה נשמעו דברי קדשו של מרן אדמו"ר שליט"א, שפתח במעלת הצדקה והחשיבות של תמכין דאורייתא כשהוא מעלה על נס את רוממותה של ויז'ניץ אלעד, שהשכילה לצעוד בדרכי העמל והיגיעה וההשקעה העצומה בחינוך למרות כל הקשיים. כן תיאר את העבודה הגדולה של ראש הישיבה הרה"ג ר' ישראל ברכר שליט"א, ושיבח את שליחו הנאמן מנכ"ל המוסדות הרב חיים מאיר כץ הי"ו ששמעו הולך לפניו בכל פעליו להקמת היכלי התורה והחינוך באלעד. וסיים בדברי קודש על החובה והזכות לעמוד לימינם ולסייעם מעבר ליכולת, כשהוא מאציל מברכותיו לנגידים החשובים שהתאספו במקום קדוש זה.

ברכה מיוחדת ונרגשת בשם הנהלת המוסדות, הביע ידיד ותומך ותיק של המוסדות, הנדיב הר' מתתיהו ישראל גרוזינגר הי"ו, למארחת המסיבה ה"ה הרבנית הצדקנית תליט"א, אשת כ"ק מרן האדמו"ר בעל הישועת משה זצ"ל שמסירותה למען פריחת המוסדות הק' ומפעלי הצדקה והחסד למען נשות הקהילה ידועים מימים ימימה.

בסיום המעמד המרגש והעילאי, ניתנה הזכות הגדולה לתומכי התורה, במשך כשעה ארוכה זכו הנדיבים להיכנס אל הקודש פנימה בחדר לימודו בו הגה כ"ק הרה"ק בעל הישועת משה מויז'ניץ זצ"ל בתוה"ק חמדת לבבו כל ימי חייו, להיפקד בדבר ישועה ורחמים. בנוסף לכך זכו התורמים למנחת שי ייחודית וערכית מאת מרן אדמו"ר שליט"א.

מעמד מרומם זה ייחרט באותיות של זהב בדפיה של ויז'ניץ אלעד, והבעת התמיכה של תומכיה המסולאים, ודאי יעניקו כח ועוז להמשיך בצעידה אל על, לצלוח את חרב הגזרות ולהמשיך לקדש שם שמים בחינוך דור העתיד לקראת חנוכת בית הישיבה בס"ד ובשעטומ"צ.

המעמד התקיים בס"ד לאחר עבודה רצופה של כחודשיים ע"י הנהלת המוסדות בניצוחו של מנכ"ל המוסדות הרב חיים מאיר כץ הי"ו להכנת תכנית עשירה בהפקה ייחודית ומרגשת. הובעה תודה למנהל מח' יח"צ, הר"ר יחזקאל מילר הי"ו, שחלקו רב בהשקעת כשרון ומסירות בארגון והפקת המסיבה, למזכ"ל הישיבה, הר"ר חיים מאיר רוזנפלד הי"ו, שדאג לארגון החלק הטכני ולמנהל משרדי המוסדות, הר"ר בערל אשר הי"ו ולמזכ"ל בנות ויז'ניץ הר"ר בנימין פרידמן הי"ו, שתרמו רבות מכישוריהם המבורכים להצלחת המסיבה.

בתוך כך, מציינים בימים אלו את פתיחת המגבית השנתית כאשר בשבועות האחרונים מתכנסים תכופות צוותי ההיגוי, לקראת עריכת ההתכנסות השנתית "בואו שעריו" – לכלל תומכי המוסדות הק' באלעד, שתתקיים בס"ד במהלך חודשי החורף, בפאר והדר כיאה למחזיקי התורה ועמליה.

בשנה זו לקראת חנוכת בנין הישיבה בחודשים הקרובים ישולבו גם בוגרי הישיבה, שכאות הוקרה והכרת הטוב ירימו את תמיכתם האיתנה למען ולרגל חנוכת בית הישיבה, שם ינקו את תורתם ועיצבו את קומתם הרוחנית. אגף זה יפעל לקראת הועידה השנתית, בכינוסים ואסיפות ייחודיות לקבוצות הבוגרים, שודאי יביעו את תמיכתם הנלהבת והמשותפת כאיש אחד בלב אחד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture