מעמד 'בישורון מלך' בהשתתפות גדולי הדור ובראשם מרן הגראי"ל שטיינמן • גלריה

גלריה נרחבת ממעמד 'בישורון מלך' לבוגרי ישיבת 'אורחות תורה' באולמי רויאל גרדן בפתח תקווה • גדולי ומאורי הדור כיבדו בהשתתפותם את המעמד לכבדו של נשיא הישיבה מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן שליט"א • צילום: יעקב נחומי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אמש התקיים באולמי רויאל גרדן בפתח תקוה מעמד אדיר והיסטורי "בישורון מלך" לטובת מוסדות ארחות תורה בראשות רבינו מרן ראש הישיבה שליט"א ובמעמד מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א. ובהשתתפות אלפי בוגרי הישיבה והמוסדות.

יצויין כי עד עתה לא הסכים הגראי"ל שטיינמן שליט"א לעשות אירועים גדולים לישיבה הק', באמרו כי לוחות הראשונות שניתנו בפרהסיא, נשברו, אך כעת שגדל כמות ואיכות המוסדות, נפרץ הסכר מרוב לחץ, וההכרח לא יגונה לרומם ולחזק את "מוסדות ארחות תורה".

בדרכו למעמד האדיר, אמר הגראי"ל "אויף אללע ישיבות קען איך רעדין, אבבער ווי קען איך רעדין אויף מיין ישיבה… [=על כל הישיבות אני יכול לדבר, אבל האיך אני יכול לדבר על הישיבה שלי…].

בזמן משאו של רבינו מרן ראש הישיבה שליט"א הטריח את עצמו מרן פוסק הדור הגאב"ד הגר"נ קרליץ שליט"א והגיע למעמד. המשגיח הגר"ח מישקובסקי כיבד את רבינו לשאת דברים ובפתיחת דבריו אמר רבינו "מורי ורבותי, ברוך השם הישיבה שלנו זכתה במשך שנות קיומה, להעמיד תלמידי חכמים מופלגים, יראי שמים, ברוך השם. הקב"ה יעזור לנו עוד, כה יוסיף להרבות תורה ויראת שמים וכו'.

משא הקודש של מרן הגראי"ל: "מורי ורבותי, ברוך השם הישיבה שלנו זכתה במשך שנות קיומה, להעמיד תלמידי חכמים מופלגים, יראי שמים, ברוך השם. הקב"ה יעזור לנו עוד, כה יוסיף להרבות תורה ויראת שמים, ונאמר כמה מלים.

במדרש פרשת ויקרא, בפרשה שקראנו, כתוב שאגריפס המלך רצה להקריב הרבה קרבנות, אלף קרבנות ביום אחד, אלף קרבנות! אבל ביקש דבר אחד שאף אחד לא יקדים אותו, מה הפשט לא יקדים, ואין הכונה להקדמה בזמן, רק שלא יהי' יותר רצוי. אך בא עני ואמר אדוני כהן גדול הקרב לי שתי תורים, אמר לו הכהן גדול, המלך ציוה אותי שלא להקריב חוץ ממנו, אמר לו אדוני כהן גדול אני צד כל יום ארבע, שנים מהם אני מקריב ושנים אני אוכל, אם אתה לא מקריב אותם, אתה מקפח את פרנסתי, שלא אזכה בשום דבר, וכששמע כך, הלך והקריב.

בלילה חלם אגריפס המלך – עני אחד הקדים אותך, לא הקדים בזמן, רק שהיה יותר רצוי. והיה לו צער, וקרא לכהן גדול, ושאל למה הקרבת למישהו אחר? הרי אמרתי לך שלא להקריב? אמר לו אדוני המלך בא אלי עני אחד ואמר תעשה לי שתי תורים, אני צד כל יום ארבע, שנים מהם אני מקריב ושנים אני אוכל, אם אתה לא לוקח אתה מקפח אותי, שלא יהי' לי שום דבר, לקחתי והקרבתי.

אמר לו הכהן גדול למלך, נכון שאתה עם האלף קרבנות שלך אתה יותר טוב מאיש אחר שמקריב קרבנות, אבל אדם הזה ש"כל החיים" שלו הם תורה ומצות, אי אפשר להשוות אליו שום בן אדם, אמר לו כך אתה אומר, והסכים אתו, כך כתוב במדרש רבה פר' ויקרא על הפסוק ונפש כי תקריב.

העיקר רואים בזה מה אנחנו שואפים, שלהקב"ה לא חשוב ריבוי הדברים, רק מה שיותר זוך, יותר זך! זה מתקבל. האיש הזה העני אמר לו, כל החיים שלו הם תורה ומצות, א"כ שום דבר לא יכול להשוות אליו, אלף קרבנות ואפילו אלפים קרבנות לא יכול להשוות לאיש הזה שכונתו כ"כ רצויה.

וזה אנחנו רוצים ללמוד שבן אדם צריך ללמוד שלא ריבוי הדברים העיקר, רק הזוך, מה שיותר זך, יותר רצוי, וזה אנחנו צריכים.
הקב"ה יעזור שנזכה כל אחד להעלות את עצמו בתורה ויראת שמים, הגם שאנחנו במדרגה לא כ"כ גדולה, רחוק מלהיות גדולה… אבל נשאף לזה, אולי בכל זאת נגיע להשתפר קצת, ונזכה להתרומם עד שנזכה במהרה בימינו לגאולה האמיתית במהרה בימינו אמן סלה.

אח"כ בירך רבינו את כל התורמים לישיבה הק' במשך השנים, שיתברכו בכל טוב ברוחניות ובגשמיות.

עוד נשאו דברים מרן הגרי"ג אדלשטין ראש ישיבת פוניבז' ומרן הגרב"מ אזרחי ראש ישיבת עטרת ישראל. כן נשאו מדיברותם הגר"י סטפנסקי ראש ישיבת תורה בתפארתה המשגיח הגר"ח מישקובסקי והגרא"צ מרגלית רבה של כרמיאל ומנכ"ל המוסדות הר"ר יעקב וירזבינסקי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture