יומן מסע מויז'ניץ לויז'ניצא: "הביקור המרומם בטשארנאביל"

היום (א') פתח מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א את מסעו ההיסטורי ‘מויזניץ לויזניצא’, שבמהלכה יפקוד את ציוני רועי החסידות על אדמת אוקראינה • לאחר שנחת בקייב והתפלל במקום תפילת שחרית, ביקר האדמו"ר עם קהל חסידיו בעיירה טשארנאביל, שם טמונים הצדיקים הרה"ק רבי מנחם נחום מטשארנאביל זי"ע בעל ה'מאור עיניים', והרה"ק ר' אהרן מטשארנאביל זי"ע • יומן מסע

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו


לאחר תפילת שחרית בקייב, יצאו המוני החסידים בשיירה של עשרות אוטובוסים, לעבר העיר טשארנאביל, העיר שספגה את האסון הגרעיני הקשה היסטוריה, שם טמון הרה"ק בעל ה'מאור עיניים' זי"ע, ולראשונה מאז האסון צפוי האדמו"ר להשתטח על הציון הקדוש יחד קבוצה המונה כאלף חסידים.

עם התקרבות השיירה לאזור הסגור מאז התרחשות האסון, נצמדה אל השיירה ניידת משטרתית שאותתה לשיירת האוטובוסים לעצור. בעקבות הוראת המשטרה המתינה השיירה להצטרפות אוטובוסים נוספים שהגיעו היישר משדה התעופה, ולבוא רכבו של האדמו"ר.

לאחר המתנה ממושכת, לאחר שכל האוטובוסים הגיעו והמתינו בשורה ארוכה, נראתה באופק רכבו של האדמו"ר, כשהיא מלווה בניידות משטרה מלפנים ומאחור. תוך דקות ספורות יצאה השיירה האדירה, 17 אוטובוסים, וכלי רכב בודדים כשבראש השיירה ניצבת רכבו של האדמו"ר, לעבר העיירה טשארנאביל.

עם התקדמותם על הכביש המוביל אל יעדם נחשפו החסידים לחלק מהמראות הידועים בטשארנאביל, בתים נטושים ומבני ענק שמתפוררים. אולם היה ניתן להבחין גם בתושבים שחזרו לגור בעיר באיזורים שהוגדרו כבטוחים. העיר צרנוביל שהיתה עיר תעשייה מרכזית דומה לעיר רפאים, אשר הטבע הפראי עושה בה שמות.


האדמו"ר בקייב. (צילום: רעבישע נייעס)

כאן נחשפו החסידים לסייעתא דשמיא מיוחדת, כאשר לאחר חודשים ארוכים של הפעלת קשרים מסועפים במשטרת אוקראינה, היו החסידים אמורים לעבור ביקורת דרכונים בכניסה לעיר. אלפי ניירות ומסמכים מולאו בדקדקנות מראש, רשיונות שולמו ותשלומים בוצעו על מנת לאפשר את קיום המעמד המרטיט, עם הגעת האוטובוסים לעמדת הביקורת, נצפה מפקד משטרת קייב מסמן לשיירה לעבור ללא שום הפרעה…

לאחר נסיעה ממושכת נעצרה השיירה במרכז העיר לצורך גיבוש מחדש של השיירה, ומשם בנסיעה קצרה לעבר מקום האוהל הקדוש על ציונם של הצדיקים הרה"ק רבי מנחם נחום מטשארנאביל זי"ע בעל ה'מאור עיניים', והרה"ק ר' אהרן מטשארנאביל זי"ע. עם הגעתם של המוני החסידים למקום הקדוש, היה ניתן למשש את התרגשותם של הנוכחים. רכבו של האדמו"ר פנה לכיוון אוהל ציוני הצדיקים בעוד האוטובוסים ממתינים מחוץ למתחם.

לאחר שמארגני המסע התארגנו, והעמידו במה מיוחדת לאדמו"ר, הורשו החסידים להכנס למגרש הרחב. הציבור הגדול ששהה במקום קיבל הוראות ברורות ופעל לפיהן, וכך נוצר לו חצי גורן ענק מסביב לבימת רבינו, כאשר הציבור עומד בהתרגשות וצפיה לפתיחת מעמד התפילה. בהוראתו של האדמו"ר הכריז המשב"ק הרה"ח רבי שאול גרינברגר הי"ו כי אין לצלם כלל, היות שהעיסוק בתמונות גורמת להיסח הדעת. וכי יש ממונה מיוחד אשר תפקידו לצלם עבור המוסדות.

"זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ"

עם פתיחת מעמד התפילה המרטיט החלו באמירת פרקי תהילים ע"פ סדר מיוחד המקובל בחצר בית טשארנאביל, כאשר בפרק "שיר המעלות ממעמקים" אמר האדמו"ר פסוק בפסוק יחד עם הקהל. בעת הזו ההתרגשות גואה, וניתן להבחין בחסידים ואנשי מעשה שדמעות זולגות מעיניהם. לאחר אמירת התהילים קרא האדמו"ר את הפתקאות אותם יניח על הציונים הקדושים, כאשר באותו זמן עובר הקהל בסדר מופתי בטור אחד לשאת תפילה על ציוני הקודש. לאחר מכן שוררו מזמורי התעוררות נעלים, כשהאדמו"ר מנצח על הזמר.

לקראת סיום המעמד נכנס האדמו"ר לאוהל הקדוש שם טמונים אבותיו הקדושים, ההתרגשות העצומה ניכרה על פניו, והחל בקריאת ערימת הפתקאות בידיו, תוך שהוא נושא תפילה ומעורר רחמים לישועת הכלל והפרט.

עם סיומה של המעמד יצאה השיירה את העיר טשארנאביל כשאליה מתלווים שורת ניידות. לאחר היצאיה מהאיזור עצרה המשטרה כמה אוטובוסים וביקשה מחלק מהנוסעים להתלוות אליהם לבדיקה שגרתית, שנועדה לוודא שהמבקרים לא נפגעו כתוצאה מהביקור בעיר. כעבור זמן קצר המשיכה השיירה בדרכה לעבר העיר אנטיווקא שם טמון הרה"ק רבי מרדכי המגיד מטשארנאביל זי"ע.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture