עשרות נציגי הקהילות החסידיות השתתפו בוועדת הדיור החסידית

הרב משה הס, ממייסדי ביתר עלית שהשתתף בוועידת הדיור אמר : "עמנואל החדשה היא ביתר העכשווית של הציבור החסידי" * מנכ"ל חישדר הרב יחיאל דונט: "דאגנו שרמת המחירים הנוכחית – 580 אלף ₪ בממוצע לדירות 3 שהם 5 – ישארו על כנם לפחות שנה" * החוזים נחתמים מול קבלן עם ערבות חוק מכר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

בוועידת הדיור החסידית שנערכה זה בפעם הראשונה:
הוכרז: העיר עמנואל החדשה היא העיר החרדית החדשה במרכז הארץ
למעלה מעשרה קהילות חסידיות יוצאות לשיווק מרוכז ומיידי * חסר תקדים: 1,800 יח"ד לבניה מיידית ופוטנציאל של עשרות אלפי יח"ד
* סגן השר וחה"כ הרב מאיר פרוש: "בדקתי לעומק ואין בשום מקום כל כך הרבה יח"ד מאושרות שאינם תלויים בגורמים חיצוניים"
* הרב משה הס מעסקני העיר ביתר עלית: "עמנואל החדשה היא ביתר העכשווית של הציבור החסידי" * מנכ"ל חישדר הרב יחיאל דונט: "מדובר בבניה שכבר החלה דבר החוסך את דמי השכירות של שנות ההמתנה, דאגנו שרמת המחירים הנוכחית – 580 אלף ₪ בממוצע לדירות 3 שהם 5 – ישארו על כנם לפחות שנה" * מנהל אגף השיווק של חברת חישדר: "אני לא מכיר תקדים למספר כזה של קהילות שהולכות בו זמנית לפרוייקט חדש" * עו"ד אלקנה הולצר: "כל הרכישות הם מקבלן עם ערביות כנדרש עפ"י חוק מכר"
עם גידול של כמעט 200% במחירי הנדל"ן, בהשקעה של עשרות מיליונים בתשתיות כבישים ופיתוח, העיר עמנואל מתעתדת להפוך לריכוז החרדי השלישי בגודלו בארץ אחרי בני ברק וירושלים, ונערכת לקבלת אלפי משפחות חדשות לעיר ב14 פרויקטים שיבנו בעיר, וב3 פרויקטים הנבנים כבר עכשיו במקביל.
פאנל מיוחד שגובש בוועידה, פרס באופן מקיף את כלל המיקומים העומדים על השולחן, ומהווים פתרון אמיתי ורציני למצוקת הדיור, במחיר סביר, והכי קרוב למרכז הארץ.
השאלה שנשאלה היא: האם ישנה בנמצא עוד עיר כערים, ביתר, אלעד, ומודיעין עילית, שהמשותף ביניהן היא העובדה שכולן נבנו מראש כערים חרדיות בעלות צביון חרדי.
בשנים האחרונות כתוצאה ממצוקת הדיור, הציבור החרדי הולך ומחרד את ערי הפריפריה בכל קצוות הארץ, אשר לא תמיד מתאימות את עצמן לאורח החיים של המגזר, ואינן מהוות בעליל פתרון לכתחילה.
העיר עמנואל העוברת מהפכה של ממש בשנים האחרונות, הוכרזה כהזדמנות היחידה ואולי האחרונה לציבור החסידי במרכז הארץ.
את הוועידה פתח סגן שר החינוך חה"כ הרב מאיר פרוש בנאום נלהב אודות העובר על העיר בימים אלה.
הרב פרוש ציין בנאומו, כי בעיר כבר מאושרות לבניה מידית כלא פחות מ2000 יחידות דיור 3,4 ו5 חדרים, המתאימות לציבור החסידי ככפפה ליד וכוללות כל אחת, אופציה להרחבה מידית של 2 חדרים נוספים למשפחות המתרחבות, ומהוות בשורה של ממש לציבור אנ"ש המשווע לפתרון ראוי לשמו.
כמו"כ הצהירו בעלי קבוצת הרי זהב האחראית לבניה של רוב הדירות בעיר, ובונה בנוסף מאות יחידות דיור יוקרתיות בכל רחבי הארץ, כי בכוונתם לשמור על מחיר הדירות כך שלא יושפע מן הביקוש המציף את העיר בימים אלו, לטובת הציבור הרחב.
בכינוס השתתפו כ25 נציגי חסידויות וועדות דיור, מתוכם למעלה מ10 קהילות כבר יוצאות לשיווק מרוכז ומיידי בפרויקטים של עמנואל החדשה ובמחיר לא יאמן של החל מ580,000 ₪ לדירה, כשבמהלך הימים הקרובים עתידים להצטרף אליהם קבוצות נוספות.
בוועידה נרשמה נוכחות מכובדת ע"י נציגי קהילות הקודש, ביניהן: אמשינוב, בויאן, ביאלא, ברסלב, דושינסקי, ויז'ניץ, טשרנוביל, לעלוב, מודזי'ץ, רחמסטריווקא, מכנובקא, נדבורנא, סלונים, סערט ויז'ניץ, ערלוי, פינסק קרלין, צאנז, קרלין סטולין, קרעטשניף, שבט הלוי, ועוד…
בוועידה נערך פאנל מיוחד בו השתתפו ראש עיריית בני ברק הרב חנוך זייברט, מ"מ ראש עיריית נתניה הרב שמעון שר, ראש עיריית אלעד הרב ישראל פרוש, ראש העיר עמנואל הרב עזרא גרשי, ונציג קהילות החסידים בעיריית קרית גת הרב מאיר וואזנה. הרב שמעון שר שמכהן כבר שנים רבות בוועדות תכנון, הציג נתונים רבים מהליכי התכנון והבניה, לדבריו 'לא קיים כעת בכל הארץ פתרון דיור כמו העיר עמנואל'.
מנחה הפאנל, הרב יעקב רינייץ העלה את שאלת דירות ה3 חדרים, לדברי ראשי הערים, העיריות מעכבות את בנית דירות אלו כדי לחסום אוכלוסיות מסויימות מלרכוש דירות בערים. מצב זה מהוה בעיה קשה לציבור החרדי, שרוב מוחלט של הרוכשים הינם זוגות צעירים שאין באפשרותם לרכוש דירות גדולות.
הרב עזרא גרשי, ראש העיר עמנואל הדגיש כי בעמנואל החדשה למעלה מ70% מהדירות הינם 3 חדרים עם אופציה מיידית ומאושרת בתוקף של היתר בניה לעוד שני חדרים.
ראש עיריית בני ברק הרב חנוך זייברט העלה את הבעייה הכלכלית שבאחזקת עיר חרדית, במענה לכך הציג הרב גרשי את התב"עות המאושרות של אזורי התעשייה בעמנואל ואת תוכניות הפיתוח שלהם, שהם יהוו עוגן כלכלי לעיר.
ראש עיריית אלעד הרב ישראל פרוש ציין, כי למרות הקשיים שבניהול עיר חרדית "העסקנים החרדים נולדו כדי לעבוד קשה ולפתור בעיות אלו". מלבד זאת, הוסיף כי צריך לזכור את המעלות של עיר חרדית שתוכננה בצורה התואמת את הציבור שלנו, עם תוכניות מסודרות למוסדות ציבור ובתי כנסת וכדומה.
בהמשך נשא דברים הרב משה הס ממקימי העיר ביתר עילית, לדבריו "עמנואל החדשה היא ביתר העכשווית של הציבור החסידי". הרב הס תיאר את תולדות התפתחותה של העיר ביתר, וציין כי הקמתה של עמנואל החדשה תהיה קלה עשרות מונים לנוכח הקשיים העצומים שליוו את הקמת ביתר עלית.
בפאנל ייחודי שנערך בשיתוף הקהל, הציג עו"ד אלקנה הולצר היועץ המשפטי של חברת הרי זהב את הבטוחות המשפטיות של הפרויקטים בעמנואל, וציין כי "אין רכישה בטוחה כרכישה בעיר עמנואל, הנבנית על קרקעות מנהל, עם כל הבטוחות והערבויות כנדרש עפ"י חוק ערבות המכר החדש".
בוועידה השתתף אל"מ (במיל.) מר שמעון יפרח מנכ"ל חברת 'מעיינות' ויזם תעסוקה מוביל.
יפרח הצהיר כי בכוונתו להקים בעמנואל חממת תעסוקה אשר תבנה תשתית תעסוקתית ראויה לציבור החדש בעיר, בדומה למרכזי התעסוקה הכוללים יזמיות בתחומי ההייטק והבנקאות, שהוקמו על ידו במיוחד לציבור החרדי בעיר 'אלעד' ובעיר 'ראשון לציון', ובזכותן מאות משפחות חרדיות כבר מתפרנסות בכבוד.
לאור זאת בלטה במיוחד הרצאתו של עוה"ד אלעד אביזוהר מנהל מרכז הבחינה הארצי של בנק מזרחי טפחות.
אחד הנושאים החשובים בהרצאה היה נושא ההיצע מול הביקוש לדירות חדשות.
יש הטוענים כי בהגדלת ההיצע מחיר הדירות ירד ותינתן לכולנו האפשרות להפוך לבעלי דירה משלנו בקלות, לצערכם ולצערנו הנתונים מראים כי עוד בתקופה השימוש ב'לירה' הביקוש לדירות לא ירד מעולם וכך גם המחיר, בשנת 1992 סיימה המדינה את בנייתן של 70,000 דירות בשנה אחת, ומה היה עם המחיר מאז??.
בשורת הדיור הנוכחית ללא ספק היא תכנית 'דיור למשתכן' אותה מקדם שר האוצר משה כחלון, שתביא לטענת רבים, להוזלה במחירי הדירות. הבעיה היא שלזוגות הצעירים של היום גם מליון ש"ח שהוא המחיר הממוצע בתוכנית זו לאחר הנחה, הינו מחיר גבוה מאוד, שכן ההשתכרות הנמוכה מקשה עליהם בקבלת משכנתא והלוואות נדוניה למיניהן.
דוגמא טובה לכך היא העיר בית שמש שלפי הציפיות מחירי הדירות לאחר התכנית יעמדו על סביב 900,000 ₪, בעוד בעמנואל החדשה במחיר שכזה ניתן לרכוש דירת 5 חדרים יוקרתית + רכב, ולגור במרכז הארץ ובמרחק של 30 דק' בלבד מבני ברק, 25 דק', מאלעד ופ"ת, שעה מירושלים ו15 דק' מפארק אפק בראש העין המהווה מרכז תעסוקתי אדיר.
בנוסף לכך, העלו נציגי הקהילות את הבעיה המרכזית את תוכנית מחיר למשתכן שאינה מתאימה לציבור החרדי בכלל, ובפרט לציבור החסידי, מכיוון שאופי המגורים בציבור זה הוא הומוגני, ובמחיר למשתכן הדירות משווקות בהגרלות, כשלא ניתן לדעת מי השכנים".
בעיה נוספת שהעלו הנציגים, הוא שתוכנית זו אינה מהווה פתרון לאלפי המשפחות שכבר מחוסרי דיור, ומשלמות כל חודש טבין תקילין לשכירות דירה, בעוד שההגרלות יערכו רק לאחר קבלת היתרי בניה, כלומר – לא לפני שנתיים מהיום, "זה כמו להמתין בקניית דירה עד שאזכה בפיס" ציין אחד הנציגים.
את הכנס כיבד בנוכחותו סגן יו"ר הכנסת ויו"ר וועדת האתיקה חה"כ מר יצחק ועקנין, שאמר כי 'לתכנית דיור למשתכן תהיה השפעה רק בעוד 5 או 6 שנים, ואין לנו נביא שינבא מה תהיה השפעתה על הציבור החרדי'
הציבור החרדי צריך לקחת אחריות ולדאוג לעצמו, 'עמנואל החדשה' היא פתרון שאין בו תלות בשום גורם, היות והיתרי הבניה כבר קיימים.
בעמנואל החדשה כבר אושרה סופית בנייתן של כ5000 יחי' דיור, ועוד כ14,000 יחי' דיור נוספות בעתודות הבניה של העיר, כ160 דונמים של שטחי קהילה, בתי כנסת, מקוואות, גני ילדים ובתי ספר חדשים ומשודרגים, גינות נוי ומשחק, מה שהופך את עמנואל ללא ספק ל-'עיר החרדית הבאה'.
לצורך השוואה בערים אלעד או ביתר, כ6500 יחי' דיור בלבד.
את הפרויקט בעמנואל משווקת חברת חישדר בהנהלתו של ר' יחיאל דונט, ובעבודתם המבורכת של ר' שמואל אייזנבך, ור' יהושע רבינוביץ', האחראיים להצלחתה המסחררת של העיר קרית-גת, ולהבאתן של קרוב ל1000 משפחות חסידיות לקרית-גת בשנתיים האחרונות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture