בעזרת השם: חתונת השנה של בעלזא • סיון תשע"ג

בסימן טוב ובמזל טוב: החתונה ההיסטורית בחצר הקודש בעלזא תערך אי"ה ביום י"ב סיון תשע"ג באהל ענקי שייבנה במרכז קרית בעלזא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בהתרגשות רבה קיבלו חסידי בעלזא ברחבי תבל, את הבשורה המרנינה על קביעת מועד נישואי הנכד הבכור של כ"ק אדמו"ר שליט"א. הערב נערך מעמד לחיים במעונו של האדמו"ר בקרית בעלזא, בהשתתפות החתן הרב שלום רוקח, אביו הרה"צ רבי אהרן מרדכי שליט"א, והמחותן הרה"צ רבי יחיאל מאיר פאנעט שליט"א.

קרא עוד:

[postim]

זמן החתונה הגדולה יהיה בעז"ה ביום שלישי פרשת בהעלותך י"ב סיון תשע"ג, בתחם ענק שיוכשר בחצר היכל ביהמ"ד הגדול בקרית בעלזא, וכבר החלו בבעלזא להכין תכניות מפורטות בהיערכות מוקדמת לקראת החתונה ההיסטורית.

בבתי המדרשות של בעלזא התארגנו חסידים לשתיית לחיים, לכבוד קביעת זמן החתונה, כשבפי כולם תפילה ותקווה שהשמחה תתקיים בעז"ה בשעה טובה ומוצלחת, לכבוד בית בעלזא.

צילום: א.מ.ש.

סגירת השידוך בבית האדמו''ר מבעלזא סגירת השידוך בבית האדמו''ר מבעלזא (1) סגירת השידוך בבית האדמו''ר מבעלזא (2)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
16 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא יהיה מוזיקה?
או שהבעלזא'ער קיבל פסקו של הגור'ים שמותר מוזיקה בירושלים?

בחתונה של האבא ר' אהרן מרדכי גם היה מוזיקה וכך יהיה גם בפעם

הבעלזר רב פסק שמותר מוזיקה

כולם יודעים גם רבני העדה שמותר מוזיק בירושלים
רק מפחדים מה'צוהיצטע שאוהבים שליליות וחרמות
יש 101 סיבות להתיר רק יש אנשים שאוהבים שלילי ויש להם סיפוק ברציחה וכו' הם עושים את התורה כדבר אכזרי רח"ל

שקר וכזב לא היה מוסיקה חוץ מתופים, בחתונה של הרא"מ בנו של האדמור מבעלזא וכל גם יהיה הפעם –

היה אורגן אני זוכר וגם בקלטות של החתונה שומים את האורגן ברקע

או שאינכם חסידי בעלז או שהייתם קטנים מדי בחתונה הקודמת.
אני (ליידער) ראיתי הסרטה ורואים שהיה תופים ואקורדיון, ולא אורגן.

להאמת אתה בכלל לא שוה תגובה אתה לבד יודע שרבני העדה הם צודקים בכל מה שעושים ואם יש קפידא וחומרא לא לעשות מוזיקה בירושלים אז לא עושים ועשית ככל אשר יוריך

אני לא יודע למה 'האמת' שמותר. בחתונה שלי הגרשז"א זצוק"ל הורה לי שאסור, ואף שהזמנתי ושילמתי מקדמה – ביטלתי!

ידוע ומפרוסם לכל, שאחר שהי' הרבה צרות על הישוב בירושלים, התקינו רבני העיר דאז (לפני לערך 80 שנה) שלא יזמרו על חתונות עם ב' כלים, ורק בתופים וכדו', ואת זה קיבלו עליהם כל הקהל הקודש בני הישוב הישן.

מברכים אדם שיזכה באריכות ימים אומרים לו שיזכה לראות בפילוג של בעלזא כי לרבה שיאריך ימים יש רק בן יחיד והנכד הזה הוא יש לו עוד אחים, אבל שבעזה"י כולם יאריכו ימים ושנים

לכאו' יש שאלה לכל בר דעת הרי אין ברירות בתורה הק' ויש מ"ט פנים לתורה זה אוסר וזה מתיר ואיך אני צריך לעשות על כן יש כללים בזה או שהולכים אחר הרוב או אחר האחרון וכו' ויש גם הלכה בגמ' שנקראת אתריה דמר דהיינו שמחויב לעשות כפי פסק הרב שגר באותו עיר לקולא ולחומרא ( שלאמיתת הדברים כל חומרא היא קולא מצד שני ) והנה באופן שגר במקום אחד ועבר למקום של רב אחר הגמ' פוסק בכמה מקומות בש"ס העיקר במקום שנהגו (פסחים) ועוד "שנותנים עליו חומרי המקום שיצא משם וחומרי המקום שהלך לשם" ופסק זה הוא דוקא ליחיד !
הנה המאירי ביבמות ט ע"א מבאר באריכות ובמתיקות לשונו ופוסק להלכה לגבי תלמידי מבית שמאי שהולכים הרבה ביחד לגור במקום של בית הלל מתנהגין הלאה כחומרי וכקולי בית שמאי ואינן מתנהגין כחומרי בית הילל וכן להיפך לתלמידי בית הילל שהולכים למקום של בית שמאי עיי"ש .
והנה החרם שעשו בירושלים למי שיודע ההלכה בזאת שפשוט שאינו חל על בני חו"ל מלכתחילה רק כשיחיד הגיע לירושלים חל עליו חומרי המקום שהלך לשם ואם יש ציבור גדול מבני חו"ל שעולים לירושלים אינו חל עליהם שום מנהג המקום (וזה היה דעת הסטמר רב והקלויזנבורגר לגבי השקיעה בי-ם שאי אפשר ליוצאי הונגריה לסמוך על השקיעה להקל וגם אין צריכין להחמיר לשקיעה כי לא חל עליהם מנהגי המקום שעלו ביחד הרבה מהונגריה ואין בזה לא תתגודדו וכפי' המאירי יבמות באריכות)
* לכן בוודאי ע"פ הלכת הגמ' לא חל שום מנהג ירושלים על כל הקהילות שהתיישבו בי-ם עיה"ק אחרי השואה
* ועוד דאנו רואין בהרבה מקומות בש"ס דהרבנים במקומו של ריש גלותא פסקו לפעמים דברים לקולא ושלא כפסקם הרגיל "משום כבודו של ריש גלותא" ובגמ' ברכות שהיתירו בשבת עירובי חצרות וכו דלא כהלכה כדי שהריש גלותא יוכל לאכול בהצר שהגיע רבים לראות בסעודתו (כעין טיש)
וכן שעשו זימון לברכה"מ כדי לצאת באמצע הטיש של הריש גלותא דרצו ללמוד ולא ברכו עם מנין כדי שהריש גלותא לא ירגיש שהם מברכים ברכה"מ באמצע סעודתו ובוודאי אם הגמ' מספר את זה זה אומר שכך ההלכה
ומסתבר בגמ' שהגבאים של הריש גלותא היו אנשים בריונים עיי"ש וגם משמע שהריש גלותא לא היה הגדול בתורה ואעפ"כ נראה משם דהיה רצון ה' שיכבדו הריש גלותא שהוא נצר למלכות בית דוד !
ועל כן תשפטו בעצמכם אנו רואים במו עינינו מה קורה לכל אלו המקומות שאין להם רבי'ס כמו היום ב… איש כל הישר בעיניו יעשה הלכים לערכאות, משפצים הזקן, הולכים בבגדי גוים גם שלא בשעות עבודה עם ג'קטים, ואין שום צניעות וחומרות בבגדי הנשים. וגם אין טיפה ירא"ש על מי שאין לו רבי וע"פ רוב אחד כזה מדבר כל היום כל דבר אסור על מי שבשם חסיד מכונה
ועל כן לחסידים שמקושרים ברבם בכל נימי נפשם וזה מביאם לירא"ש ולחיות בלי הפקרות ורואים שיש המשכה לנצר המלוכה מה גודל השמחה בשמים הרי בגמ' משמע שהריש גלותא לא היה הצדיק הכי גדול (ברוב השנים) ואעפ"כ חילקו לו כבוד גדול ומשמע דזהו רצון ה' שאחד ינהיג ומי שממשפחת המלוכה הוא הקודם
* ואסיים את דברי עיין בספר חזו"א אמונה ובטחון סוף פרק ג' או ד' שמבאר שהעוון הכי גדול היא למצוא חסרונות על רבנים ומנהיגי הדור וזהו שפוט השופטים הדור ששפט את שופטיו שעל כל דבר שפסקו הרבנים אמרו שיש להם נגיעה בדבר והם משוחדים עבור הנגיעה ובמילא לא שמעו לשום רב וזהו מצבינו כיום בוויל…..ועוד עיין בחזו"א הנ"ל שממחיש מצבינו כיום עם כל גווניה נורא נוראות . והכל התחיל בזה שאמרו שהטשעבינר רב היה לו נגיעה והבעלזא רב האט מען אויסגענארט ואם אפשר לרמות הבעלזא רב ז"ל למה אי אפשר לרמות הרב וואזנר ודייני העדה וכך גידלו דור שיודעים שאפשר לרבנים לפסוק נגד התורה ובמילא אין רבנים בישראל ואיש כל הישר בעיניו יעשה ! כך בדיוק כותב החזון איש זצ"ל בספרו אמונה ובטחון.. ע"כ
ולכן בקהילה גדולה בישראל שלא נמשכו אחר המרידה של אלו בתורה ולהם יש דעת תורה ורבנים שמחליטים מה ואיך להתנהג והכל בזכות הריש גלותא שלהם מה גדולה שמחתם כשנמשך השלשלת של מלכות בית דוד עכ"פ לשיטתם וגם יש להם רבנים ודעת תורה וגם פסקם של (הדברי יואל לאו בפירוש איתמר ) והדברי יציב שבפירוש ביאר בכח תורתו שאין כהיום החומרא של מנהג ירושלים
גילו מילתא שאין לי שום שייכות עם בעלזא וכתבתי רק כמתבונן מהצד

פארפאלן האמת שרייבט גוט

פעם היה הגאב"ד הרמ"א פריינד בביהמ"ד תולדות אהרן בשמחת נישואין והבדחן יענקל מילר הדליק טייפ מחזנות שטיקל וברקע היה מוזיק והרמא פריינד מאוד נהנה מהבדיחה וצחק זמן רב ופתאום קם אחד חמום מוח ביותר לצעוק נו מוזיק בחתונה וכבה את הטייפ והיה לו בושות ליענקל והרמ"א לא יכול אז לסבול את ההנהגה הזאת בשם קנאות כידוע לכל המשתתפים בהחתונה אז

זוכר הסיפור של הירושלמי
אבל האמת הוא כותב ספרים ותשובות אני מכיר אותו מהיכל הוראה

מזל-טוב !
כן ירבו שמחות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture