אלפי חסידים הגיעו לשבות במחיצת האדמו"ר מצאנז לרגל יו"ד ט' תמוז

אלפי חסידי צאנז הסתופפו השבת (חקת) במחיצתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א בקרית צאנז נתניה לרגל יומא דהילולא קדישא כ"ק אדמו"ר הגה"ק בעל שפע חיים זצוק"ל • סיקור נרחב וגלריה מרהיבה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אלפי חסידי צאנז בארץ ובעולם התכנסו בליל ששי אור לט' תמוז בבית מדרשם המקומי, וערכו סעודת הילולא והתוועדות לזכרו הטהור של כ"ק אדמו"ר הגה"ק בעל שפע חיים מצאנז זיע"א.

קרא עוד:

[postim]

במקביל עם רדת החשיכה של יום חמישי וצאת הכוכבים של ליל ששי החלה נהירה המונית אל בית העלמין 'ותיקים' בנתניה, אלפי חסידי צאנז ובכללם אוהדים שזכו להסתופף בצלו ולהנות מאורו ומתורתו של בעל ההילולא האדמו"ר הגה"ק מצאנז זצוק"ל זיע"א.

אך הפציע לו השחר של יום ו', מאות תלמידי ישיבות צאנז גדשו את היכל 'המתיבתא' בקרית צאנז החל מהשעה 6:00 בבוקר נערך סדר לימוד ברציפות לטובת נשמתו של האדמו"ר זיע"א, עד הרגע המיוחל כולם התרוממו בשקט וחלקו כבוד לרבם כ"ק אדמו"ר מצאנז שליט"א שהופיע בהדרו בשעה 7:30 לתפילת שחרית.

הילולא הגה''ק בעל שפע חיים מצאנז

האדמו"ר ניגש תחילה והצית את הנרות לפני העמוד כנהוג, ואז ירד לפני התיבה לרגל ההילולא, מי שזכו לתפילה המרגשת והמרוממת שאי אפשר להעלותה כאן על הכתב, היו דווקא תלמידי הישיבה הקדושה הנושאת את שמו וזכרו של בעל ההילולא בגאון ובעוז.

לאחר התפילה המרוממת עם האדמו"ר מילה במילה כמונה מעות, ערך האדמו"ר לחיים טיש לרגל יומא דהילולא של אביו זיע"א, במהלכה סיים האדמו"ר את הש"ס שנלמד כמידי שנה על ידי החסידים, לאחר מכן אמר הקדיש ונשא פלפול מיוחד בו שרבב עמקות וסברא ישרה מתוך הסוגיות הסבוכות בש"ס כהרגלו וכדרכו בקודש.

הילולא הגה''ק בעל שפע חיים מצאנז (5)

בהמשך העניקו מי שמרמים תרומה הגונה מידי שנה (מעמדות- סכום שמעביר חסיד לרבו ובזה מחזק ההתקשרות עם הצדיק כמובא באריכות בספה"ק.) כוללות קוויטל הנושא את שמות כל נותני המעמדות. אותו העניקו גבאי 'המעמדות' לידי האדמו"ר, שעיין ממושכות ועבר שם אחר שם ובירך, לאחר הלחיים טיש ,עברו מאות המשתתפים לברכת לחיים מהאדמו"ר, לרגל יומא דהילולא קדישא.

בשעה 11:00 בית העלמין השחיר מאדם, כ"ק אדמו"ר שליט"א הגיע כשהוא מלווה בתלמידי הישיבה אל הציון הקדוש, מיד בכניסתו אמר את תפילת 'תחיית המתים' כדין מי שלא את בית החיים שלושים יום, לאחר מכן ניגש  אל הציון וקרא מילה במילה בהשתפכות הנפש ובהתעוררות עצומה מקפיטל צ' עד סוף ספר התהלים,  לאחר מכן הרכין ראשו על ציון אביו הק' זיע"א ובגעיה ובכיה נרגשת נשא תפילה למען הכלל והפרט לישועתן של ישראל מצער הגלות והשכינה.

הילולא הגה''ק בעל שפע חיים מצאנז (8)

לקראת שבת הגיעו המוני חסידי צאנז מכל רחבי הארץ, לשבת התכנסות לרגל שבת היארצייט במאמר המוסגר,השנה לא ערך האדמו"ר את הטיש בליל ההילולא (כלומר ליל ששי) כי אם בליל השבת (במוצאי ההילולא), כיוון שלא רצה האדמו"ר להטריח את החסידים לבוא פעמיים.

בסיום סעודה רעוא דרעווין נערך מעמד כבוד התורה השנתי לבחורים ולאברכים כנהוג בחצר הקודש צאנז ביומא דהילולא קדישא של מרן האדמו"ר זיע"א, כ-30 בחורי חמד מישיבת צאנז חלפו על פני האדמו"ר וקיבלו מידיו תעודה בו הם מוכתרים בתואר 'מורנו' וזאת לאחר שנבחנו בין 800 ל-1800 דפי גפ"ת.

ברכה-מורינו-תשע''ב

בנוסף שלשה אברכים מכולל ש"ס בקרית צאנז קיבלו תעודה מיוחדת מידי האדמו"ר על שנבחנו את כל הש"ס כולו, מרישא עד גמירא בבקיאות רבה, אין לתאר ואין לשער את מראה פניו של האדמו"ר באותם רגעים כשהוא קורן מנחת ושמח כי אלו הם חסידיו ופירותיו המבורכים, לאחר המעמד המרגש והמשמח, התפלל תפילת מעריב, כמו כן יצא האדמו"ר לקדש את הלבנה, ובחזרתו לבית המדרש עברו אלפי החסידים להיפרד מרבם בברכת א גוטע וואך א מזלדיגע וואך.

צילום: משה גולדשטיין

הילולא הגה''ק בעל שפע חיים מצאנז (7) הילולא הגה''ק בעל שפע חיים מצאנז (6) הילולא הגה''ק בעל שפע חיים מצאנז (4) הילולא הגה''ק בעל שפע חיים מצאנז (3) הילולא הגה''ק בעל שפע חיים מצאנז (2) הילולא הגה''ק בעל שפע חיים מצאנז (1) הילולא הגה''ק בעל שפע חיים מצאנז (9) הילולא הגה''ק בעל שפע חיים מצאנז (10) הילולא הגה''ק בעל שפע חיים מצאנז (11) הילולא הגה''ק בעל שפע חיים מצאנז (12) הילולא הגה''ק בעל שפע חיים מצאנז (13) הילולא הגה''ק בעל שפע חיים מצאנז (14) הילולא הגה''ק בעל שפע חיים מצאנז (15) הילולא הגה''ק בעל שפע חיים מצאנז (16) הילולא הגה''ק בעל שפע חיים מצאנז (17)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעולה ממש

תראו איזה אימפריה בנו לעצמם
צאנז נתניה
כל הכבוד לכם צאנז !!!!!!!!!!!

צאנז בתפארתה
החסידות הכי יפה בישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture