צילום מסך: פייסבוק שירות התעסוקה

ממשיך לזנק: קרוב ל-100,000 מובטלים חדשים נרשמו בתוך כמה שעות

מגפת הקורונה ממשיכה לפגוע בכלכלה: מאמש ועד הבוקר נרשמו 95.6 אלף בקשות חדשות לדמי אבטלה בשירות התעסוקה. מתחילת חודש מארס נרשמו בסך הכל כ-330 אלף בקשות לדמי אבטלה, מהם 86% בחופשה ללא תשלום. מעל מחצית המובטלים הם גברים

כתבות נוספות בנושא:

מנכ"ל משרד הבריאות: "אדרוש מקבינט הקורונה חזרה מלאה של התו הירוק"
מחקר ישראל מגלה: "מחוסנים נגד נגיף הקורונה מדביקים פחות"
ארגון הבריאות העולמי: "הזן ההודי הוא המידבק והקטלני ביותר"
האמת לגבי התפרצות הקורונה תצא לאור? בכיר סיני ערק לארה"ב

משבר הקורונה ממשיך לחסל את הכלכלה הישראלית: מאז אמש בשעות הערב כמות הנרשמים בשירות התעסוקה ממשיכה לעלות בקצב מסחרר. משעות הערב אתמול (18:00) ועד הבוקר (8:00) היום (חמישי), נרשמו 95,613 דורשי עבודה חדשים בשירות התעסוקה.

משירות התעסוקה מתחילת חודש מרץ נספרו 329,812 נרשמים חדשים בסך הכל, מתוכם 86% הוצאו לחופשה ללא תשלום, 9% פוטרו, 2% התפטרו, 3% – סיבות אחרות. כל זה בעקבות משבר הקורונה הפוקד את ישראל. עוד נתון מעניין הוא גילאי דורשי העבודה החדשים: 35-54 (45%), 20-34 (37%), גיל 55 ומעלה (18%). 53% מדורשי העבודה החדשים הם גברים, 47% נשים.

בהודעה שנמסר מטעם לשכת התעסוקה נאמר כי, "בעקבות סדרה של התבטאויות מטעות וחסרות אחריות שנשמעו בזמן האחרון, מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור מבהיר שבשום אופן לא בוטל הצורך ברישום דורשי עבודה בשירות התעסוקה. כל טענה אחרת, שאין יסודה בעובדות, עלולה לפגוע בראש ובראשונה בדורשי העבודה בישראל.

"על פניו, רוב מוחלט של דורשי העבודה החדשים הם בחופשה ללא תשלום. עובדה זו עלולה לתעתע. מניסיוננו, אנו יודעים לומר שרבים מהעובדים שהוצאו לחל"ת, 20% לפחות וייתכן שיותר, עלולים בסבירות גבוהה לא לחזור לעבודה לאחר המשבר. אנו נערכים למציאות זו שמתדפקת על דלתנו".

בנוסף נכתב, כי "גם בימים טרופים אלה, פונים לשירות התעסוקה מעסיקים ממגוון תחומים, המשוועים לידיים עובדות – ואנו בשירות התעסוקה מסייעים להם, ולדורשי העבודה, בהתאם למידע שברשותנו. פעילות זו אינה בהפסקה, נהפוך הוא. היא בשיאה. קיצור הבירוקרטיה, שמטרידה רבים מסיבות מובנות, הוא מצב שכולנו היינו רוצים בו. מסיבה זו ממש, שירות התעסוקה יזם טופס מאוחד להגשת תביעות לשירות התעסוקה ולביטוח הלאומי. מהלך זה לא יצא לפועל, לצערנו הרב, בשל התנגדות הביטוח הלאומי, וטעמיו עמו.

"בעקבות ייעול ושדרוג אתר שירות התעסוקה, אנו קולטים גם במצב הקיים ועל אף עומס הפניות העצום והחריג, את מאות אלפי דורשי העבודה החדשים, באופן מלא. עבודתנו זו היא שתאפשר לביטוח הלאומי לשלם בזמן לכל אותם אנשים לפי זכויותיהם. כבר בשעות הקרובות, נוכל להתחיל בהעברת הפרטים והנתונים המושלמים על דורשי העבודה לביטוח הלאומי, בקבוצות של 100 אלף כל אחת. רק אם נפעל בשיתוף פעולה מלא, נוכל לתת את השירות הטוב ביותר לציבור בישראל".

אמש, נרשם עומס חריג בלשכות התעסוקה כאשר 246 אלף ישראלים פוטרו או הוצאו לחופשה ללא תשלום. גיל בפמן מבנק לאומי העריך בראיון ל'חדשות 12' כי "שנת 2020 צפויה להסתכם בעלייה משמעותית בשיעור האבטלה כתוצאה מהשלכות משבר הקורונה כשחברות ומעסיקים, לרבות בסקטור הציבורי, עברו למתכונת פעילות מצומצמת ביותר, דבר אשר גורר פיטורי עובדים (בעיקר בתחומי התיירות, הבילוי והפנאי אבל לא רק) והוצאה של עובדים לחופשה, לרבות הוצאה לחופשה ללא תשלום (חל"ת)".

"משמעות חופשה ללא תשלום הינה כניסה למעגל האבטלה, גם אם באופן זמני. לאור זאת, בטווח המיידי מספר הבלתי-מועסקים בכלל המשק צפוי לעלות בחדות "ולמשוך" את שיעור האבטלה כלפי מעלה לפרק זמן מסוים. שינוי כיוון במגמה זו צפוי רק לאחר החזרה של המשק לפעילות תקינה.

בפמן אומר כי, "במהלך הרביע השני של השנה, בהנחה שיהיה רביע השיא של משבר הקורונה, שיעור האבטלה אף עשוי להיות גבוה ואולי אף להתקרב באופן זמני לשיעור דו ספרתי. לאחר מכן, במהלך הרביע השלישי של השנה, עם ראשית החזרה הצפויה של המשק לפעילות על-פי התרחיש המרכזי/אופטימי, שיעור האבטלה צפוי להתחיל לרדת מרמות השיא, אך אינו צפוי לחזור במהלך 2020 לרמתו ערב המשבר, אלא רק במהלך 2021."

לסיום אומר בפמן כי, "במבט קדימה, שנת 2020 צפויה להסתכם בעלייה חדה בשיעור האבטלה לכ-5% עד 7%, בממוצע שנתי, זאת בתלות במשך הזמן עד לחזרה לשגרה ומידת החומרה של צעדי הסגר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המשיח כבר כאן. וכעת יש לי אפשרות לומר זאת . התעוררו עם ישראל כי המשיח בן דוד כבר כאן וכעת. ניסים ונפלאות יקרו לעם ישראל בקרוב ועימם הישועה. "קול דודי דופק"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture