צילום: דייויד כהן / Flash90

פרופ' סיגל סדצקי: "הלימודים לא יחזרו לסדרם גם אחרי חופשת הפסח"

פרופ' סיגל סדצקי אמרה כי משרד הבריאות ינסה להביא להקלות מיד אחרי חג הפסח, סדצקי הדגישה כי, "הכול תלוי באיך יהיה המצב. אני חושבת שהפעולות שעשינו עד כה הן פעולות שהוכיחו את עצמן, ראינו שקצב התחלואה בישראל בכל זאת נשלט ברמה מסוימת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש שירותי הבריאות הציבור במשרד הבריאות פרופ' סיגל סדצקי העריכה הבוקר (שני) בראיון ל'ווינט' כי הלימודים לא יחזרו לסדרם גם אחרי חופשת הפסח – אך עם זאת "זה פחות או יותר טווחי זמן ההתנבאות שאני מוכנה לתת, אבל אני לא חושבת שהלימודים יתחדשו כל כך מהר", כלשונה.

סדצקי שנמצאת בבידוד בעקבות מגע עם השר ליצמן שחלה בקורונה, ממשיכה לעבוד כרגיל אך מרחוק, היא ציינה כי היא מרגישה בסדר גמור למרות החשש שהיא נדבקה בנגיף. על הידוק ההגבלות על שמונה הערים ו-15 השכונות החרדיות בירושלים אמרה כי אם במשרד הבריאות ימצאו עיר נוספת עם צבר תחלואה – המשרד יבקש לנקוט אמצעים גם בה.

"אני יכולה להגיד שאנחנו ננסה להקל אחרי פסח", אמרה סדצקי. "מיד ננסה להקל אם המצב מאפשר. אבל הכול תלוי באיך יהיה המצב. אני חושבת שהפעולות שעשינו עד כה הן פעולות שהוכיחו את עצמן, ראינו שקצב התחלואה בישראל בכל זאת נשלט ברמה מסוימת, אבל זה נושא שהוא יומיומי ולא נגמר בפעולה כזאת או אחרת. לכן אנחנו לא רצים מרתון. נבדוק אחרי פסח מה המצב ולפי המצב ניתן הנחיות".

בתשובה לשאלה האם משרד הבריאות ממשיכות לדחוק ברשויות להטיל סגר כללי – השיבה כי הדיון בנושא עדיין מתקיים. "בכל פעם שאנחנו חושבים שצריך לעשות צעד – המדינה עומדת מאחורי הצעד הזה", הדגישה סדצקי. "כשחשבנו שצריך לסגור את השמיים – אמרנו את זה. כשחשבנו שצריך להכניס אנשים לבידוד כשחזרו מחו"ל – עמדנו מאחורי זה. היום אנחנו עומדים מאחורי הבידוד החברתי שאנו מבקשים, ונכון שאנחנו רוצים שהוא יהיה נרחב, בייחוד בפסח. זאת משום שאנחנו מבינים איזו פצצה יכולה להיות בליל הסדר אם אנשים לא ישמרו על הבידוד החברתי", אמרה.

סדצקי הוסיפה: "אני מקבלת לחלוטין ובאופן מלא את תפקידו של הדרג הפוליטי שמקבל בסופו של דבר את ההחלטה הסופית. זו המשמרת שלהם ועל כך הם אמונים. הם מחליטים על האיזון בין ההחלטות המקצועיות של משרד הבריאות, שבעיניי נשמעות בצורה יפה מאוד למרות הוויכוח, לבין ההחלטה הנכונה שמביאה בחשבון שיקולים נוספים, זה לגיטימי ומוצדק בעיניי".

על האפשרות להחמרת ההנחיות בבני ברק שנמצאת תחת הסגר אמרה: "מטרת הסגר היא לא להוציא את החולים – אלא שאנשים לא יוכלו להעביר את מהחלה", אמרה סדצקי. "מטרת הסגר היא משולבת – גם להוציא את האנשים שלא יכולים להיות בבידוד, גם להגביר את הבידוד החברתי במרחב הציבורי וגם לדאוג לאפשרויות לבצע את הבידוד בתוך הבתים. אם מישהו אינו יכול לבצע את הבידוד בתוך הבתים, צריך להוציא אותו. קיים דיון מאוד ענף סביב האנשים שצריך להוציא ולהשאיר, קיימת התארגנות רחבה, אך במקביל מה שברור ועומד מעל לכל צל של ספק זה שצריך לספק פתרונות לכל אדם שנשאר בבית. פתרונות רפואיים, מזון, הצטיידות וכדומה",

סדצקי נשאלה על מחדלי הבדיקות, בעקבות הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שעד 27 במרץ יבוצעו 30 אלף בדיקות ביום, ואילו אתמול דווח על אלפי בדיקות בודדות. "קודם היה מחסור במטושים, ועכשיו נוצר חוסר בריאגנטים שאני מקווה מאוד שאנחנו בשלבים האחרונים של הפתרון לכך. לכן צמצמנו את כמות הבדיקות בשביל להתאים אותן ליכולת הטכנית שלנו", אמרה סדצקי.

לדבריה, משרד הבריאות הגיע ל-10,000 בדיקות ביום כשבוע לפני מה שתוכנן. "כבר ביום ראשון הגענו לעשרת אלפים בדיקות, שזה היה היעד שלנו לשבוע הזה. זה נכון שלא נעמוד ביום שישי על 30 אלף בדיקות כי הייתה לנו בעיה טכנית, אבל אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי להגדיל את מספר הבדיקות. אנחנו לא יכולים לעשות יותר מזה, משרד הביטחון עזר, האנשים הכי מומחים והכי טובים בארץ סייעו לצורכי רכש וניסיון למצוא פתרונות טכנולוגיים. הבעיה כרגע היא לא הקיבולת המעבדתית – אלא נושאים אחרים. בלי כל הנושאים מתוכללים יחד – אין בדיקת מעבדה", אמרה סדצקי. "גם ככה אנו עומדים על שיעור הבדיקות לנפש הגבוה ביותר מבין המדינות שבדקנו היום".

הפרופ' הדגישה כי היא שלמה עם מערך הבדיקות – ומשרד הבריאות, לדבריה, עושה כמיטב יכולתו. "אנחנו נמצאים בחזית הקרב הזה – ואנחנו אלה שאחראים על הציבור", אמרה. "בסופו של דבר אנו אלה שצריכים לקבל את ההחלטה. הדיון מתקיים, אבל אסור בשום פנים ואופן לתת לו לעצור אותנו מלנקוט פעולות שצריך לנקוט. בסופו של דבר מה שחשוב כרגע זה שנעשה את המעשים הנדרשים. אני אפילו לא יודעת לומר כמה שעות ביום אנחנו עובדים ומחליטים את ההחלטות שלנו. היום אנחנו אלה שבמשמרת, אנחנו האחראים ואנחנו צריכים להחליט".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ייייייייישששש

ברור שיהיה הקלה אחרי פסח כמובן ביום העצמאות חס ושלום לא יהיה סגר וכדומה צריך שחרור איך הם יוכלו לחגוג…..

ha bgav jhho

גם כשהשגרה תחזור, השלום לא יחזור. כי נעבור את המלחמה הקטנה, וניכנס למלחמה הגדולה שהיא מלחמת אחים על רקע דת בניהול הרמטכל איווט האיום, וקציניו הנאצים שאמה כהן מצורע, רון קובי, זנדברג ושות', והשר שלהם בשמיים ס. מ.א.ל.

היא נגעה בליצמן?

כמה טיפשות ותת רמה להגיב לגבי ההקלות בהקשר ליום העצמאות. מה איכפת לך אם יקלו תוך נטילת אחריות שזה יהי לכבוד יום העצמאות? אני מאמינה שאם זה לא יהיה נכון לא יקלו ולא משנה איזה ארוע יסבול. תפסיקו לקטר כמו מטומטמים, לא כל דבר זה חילוניים מול חרדים.די!,,נמאס עם זה!,,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture