יונתן סינדל / Flash90

המלצת המל"ל: לדחות בשבוע את פתיחת הגנים והלימודים בכיתות א'-ג'

לקראת הדיון בוועדת השרים. המועצה לביטחון לאומי (המל"ל) פרסם הבוקר המלצה לפתוח רק את הכיתות הגבוהות, במקום את גני הילדים והכיתות הנמוכות בטענה כי המוכנות אינה מספיקה. מנגד, שר החינוך פרץ טוען כי משרדו ערוך לפתיחת הגנים כבר בראשון הקרוב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לקראת הדיון המכריע הבוקר (שישי) אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא פתיחת מערכת החינוך גיבש המל"ל מסמך שממליץ לדחות בשבוע את חידוש הלימודים במערכת החינוך – בשלב זה בכיתות א'-ג' ובגנים שתוכננו לשוב ללמוד ביום ראשון. עם זאת, יודגש כי ההחלטה בנושא נתונה לשרי הממשלה. מנגד, שר החינוך רפי פרץ יציג את עמדתו שלפיה משרדו ערוך לפתיחת הגנים וכיתות א'-ג' כבר ביום ראשון הקרוב.

אמש קיים המל"ל דיון עם משרד החינוך ומשרד הבריאות, שבו נבדקה מוכנות של מערכת החינוך לפתיחה. לגבי הגנים נמצא כי המוכנות אינה מספקת ולכן המל"ל ימליץ לדחות את פתיחתם. לגבי כיתות א'-ג' המל"ל דרש ממשרדי החינוך והבריאות לבצע מיידית השלמות ונאמר בדיון שניתן יהיה לפתוח רק אם ינתן מענה לצרכים שטרם הוסדרו. עם זאת, גורמים במשרד החינוך טענו אתמול שמשרד הבריאות מנהל את ההתנגדות שלו בתקשורת והם לא קיבלו הודעה רשמית על שינוי במתווה לחזרה של מערכת החינוך כפי שסוכמה בתחילת השבוע על ידי הממשלה.

לטענת המל"ל, מהנתונים בארץ ובעולם נראה כי מדובר בסיכון נמוך מאד לילדים מחד, ומהלך להשבת ההורים למעגל העבודה והילדים לשגרת החיים לצד הקורונה מאידך. "אנו מאמינים כי מדובר בסיכון מחושב", הבהירו. "בבסיס אמירתנו נכון יהיה לפתוח את מערכת החינוך באופן מדורג בהינתן התנאים לפתיחתה. יש לאפשר פעילות של גננות משלימות (דילוג בין מוסדות קבועים) ולאפשר חלוקה לשתי קפסולות בלבד". עם זאת, טענו במל"ל כי "נכון לדיון זה, משרד הבריאות לא פרס צו בריאות המאפשר למשרד החינוך לגבש את הנוהל השלם להיערכות. משכך בולטת אי הסכמה בין הצדדים".

במסמך של המל"ל התריעו מבעיות ניקיון וחיטוי וציינו כי "לא נרכש ציוד היגיינה ראוי עבור סגל ההוראה והילדים". כמו כן מדגישים במסמך כי מדיניות הניקיון והחיטוי המתבקשת בימים אלו אינה ישימה אלא אם יועמדו צוותי ניקיון קבועים והמשאבים הנדרשים.

ככלל, המסמך מותח ביקורת על היעדר הנחיות ברורות עבור "אזורים מוגבלים", עבור סגלי ההוראה, ההורים והילדים וכן עבור מערך ההסעות המיוחד שיעמוד בתקנים המחמירים של משרד הבריאות. בנוסף, המל"ל ממליץ להחזיר ללימוד פרונטלי את כיתות י"א-י"ב כבר ב-3 במאי – יום ראשון הקרוב, "זאת על מנת לקיים למידה ממוקדת לקראת בחינות הבגרות". לפי המסמך, שכבת גיל זאת "בוגרת המסוגלת להתמודד עם ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות".

במקביל, הנהגת ההורים הארצית קראה הבוקר לממשלה לפעול להחזרה מיידית של ההורים לשוק העבודה על מנת למנוע קריסה כלכלית של מאות אלפי משפחות. "כתנאי ראשון לכך, יש להשיב את מערכת החינוך לפעילות סדירה ואת תלמידי הגנים ובתי הספר למסגרות הלימוד", ציינו בהנהגת ההורים, "בכפוף לשמירה על בריאותם שלהם, של צוותי ההוראה ושל ההורים ובכפוף להנחיות משרד הבריאות".

כזכור, אמש פורסם דוח מכון גרטנר שבדק עד כמה ילדים נדבקים ומפיצים את נגיף הקורונה, ומסקנותיו עשויות להוות את אחד הפרמטרים המרכזיים שיקבעו אם ניתן לקיים שגרת לימודים בגני הילדים. מהדוח עולה כי אמנם סיכויי ההדבקה וההידבקות של ילדים נמוכים מאלו של מבוגרים, אך הם אינם זניחים. מסיבה זו, ממליצים מחברי הדוח לבצע את פתיחת מערכת החינוך והחזרה ללימודים באופן מדורג ובפריסה על פני זמן תוך כדי ניטור ובקרה.

הנתונים בדו"ח שהוזמן על ידי משרד הבריאות נלקחו משני מקורות מידע. מקור הנתונים הראשון הינו מאגר מידע המכיל את מספרי הזהות וכתובות המגורים של כל תושבי העיר בני ברק אשר נולדו עד התאריך ה24 במרץ 2020. התושבים חולקו למשפחות לפי כתובת מגוריהם ושם משפחתם. מקור הנתונים השני הוא מאגר הנתונים של משרד הבריאות הכולל תוצאות בדיקות המעבדה לזיהוי קורונה, והחקירות האפידמיולוגיות המתבצעות על ידי המשרד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שלא יבלבלו לכם את המח,
למי שהספיק לשכוח המלצת המל"ל עד לפני כמה ימים היתה לפתוח את כיתות א-ג ואפילו למטה מכך,
אחרי שגדולי ישראל שמעו על כך, הורו לנציגים החרדים שלא לפתוח כרגע לגילאים האלו,
אז המל"ל חזר בו ושינה את המלצתו,
מותר להם להגיד שההמלצה היא לאחר הוראת גדולי ישראל, לא יקרה כלום.

הלוואי שההחלטות היו נקבעות על פי גדולי ישראל.

אם חיכינו עד עכשיו אז אפשר עוד לחכות באמת גם מזה לא יקרה כלום …..גם ככה אמרו שאין בשלב הזה הסעות לילדים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture