Yonatan Sindel/Flash90

נתוני התחלואה במערכת החינוך: 10% מהדבקות הילדים – בגנים ובבתי הספר

שרי הממשלה אישרו במשאל טלפוני להקדים את סגירת מערכת החינוך ביום, אך הנתונים מצביעים על תחלואה נמוכה במיוחד במסגרות לגיל הרך. עם זאת, הנתונים מצביעים במקביל גם עלייה ניכרת בהידבקויות בקרב תלמידים בני 10-19 וצוותי הוראה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הממשלה החליטה הבוקר (רביעי) שמערכת החינוך תיסגר כבר ממחר ולא מיום שישי כפי שתוכנן, היום בו יחל סגר שיימשך שלושה שבועות. הסיבה לכך היא "הזינוק במימדי התחלואה וזיהוי פעילות מערך החינוך כגורם מרכזי לכך".

אלא, שבבדיקת נתונים שהועברו לשרים עולה כי אחוז קטן של התלמידים נדבק במערכת החינוך הממלכתית והממלכתית דתית. מתחקורים שנערכו ל-4,304 ילדים ונערים בני 3 עד 18 התגלה כי 2% מהם נדבקו בגני ילדים, מעונות או פעוטנים, 5% נדבקו בבתי ספר יסודיים, 1% בלבד בחטיבות ביניים ו-2% בבתי ספר תיכון. כלומר 10% בלבד מההדבקות שתוחקרו היו בין כתלי מוסדות החינוך הממלכתיים והממלכתיים דתיים.

ב'חדשות 12' דווח עוד כי במהלך הדיון נחשפו כמה נתונים מעניינים באשר לתחלואה במערכת החינוך, שמהם עולה כי נרשמת עלייה במספר הנדבקים דווקא בקרב בני העשרה: "במגזר הכללי ניכרת עלייה של 8% בתחלואה החדשה בקרב בני 19-10 (מ-18% ל-26%) ביחס לשאר קבוצות הגילאים. בחינת הנתונים מלמדת כי כמות החולים היומית, הן של תלמידים והן של עובדי הוראה, מצויה בגידול לינארי על פני השבועיים האחרונים", נכתב.

עוד עולה מהנתונים כי "נכון לעכשיו יש כ-4,000 תלמידים חולים וכ-2,000 עובדי הוראה. מספר התלמידים ועובדי ההוראה החולים החדשים כל יום הלך ועלה מתחילת שנת הלימודים, עד שהגיע ביום 13.9.20 לשיא של 656 תלמידים ועוד 322 עובדי הוראה חולים חדשים".

ב'ווינט' דווח כי במקביל, מנתוני מרכז המידע והידע עולה כי כ-37% מהנדבקים שאובחנו אתמול הם בני פחות מ-19. בימים האחרונים נע אחוז הנדבקים בגילאים אלה בין 35.8% ל-39.4% מכלל הנדבקים. לעומת זאת, מספר החולים קשה מקרב הילדים והנערים הוא נמוך מאוד – ופרט לילדה פלסטינית בת 6 שהגיעה לטיפול בישראל ונפטרה מקורונה – לא גבה הנגיף את חייהם של בני פחות מ-18.

מנגד, יש לציין, החשש של משרד הבריאות הוא מכך שילדים שנדבקו מחוץ לבית הספר יביאו את המחלה למוסד החינוכי, כך שתלמידים רבים עלולים להידבק ואף להדביק את משפחתם. כאמור, בינתיים נתוני משרד הבריאות לא מצביעים על שיעורי הידבקות גבוהים בבתי הספר.

בתוך כך, שר החינוך גלנט אמר במהלך הדיון הסוער: "הנתונים שבידינו אינם מעידים על שינוי ואינם תומכים את דברי משרד הבריאות. חלקם של התלמידים בקרב החולים הוא פחות משליש מחלקם היחסי באוכלוסייה הכללית. סגירת מערכת החינוך שקולה להטלת הסגר על שוק העבודה מוקדם מכפי שנקבע".

"המחיר של סגירת מערכת החינוך ליום אחד, לאחר שהתקיים דיון ממשלה בנושא במשך עשר שעות ביום ראשון האחרון בו התקבלה החלטה שונה, הוא גדול ומיותר", הוסיף גלנט. "להבנתי מהלך שגוי היוצר בעיית אמון מיותרת מול הציבור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture