צילום: מרים אלסטר / FLASH90     

פרופ' גמזו: "החרדים שומרים על הפחתת התחלואה – ואני נותן להם את כל הקרדיט"

גמזו אמר כי הוא התקבל בזרועות פתוחות בריכוזים החרדיים, "אני התקבלתי בזרועות מאוד פתוחות. הרבה מאוד אנשים ברחוב החרדי אמרו לי 'כל הכבוד על מה שאתה עושה'. תבדילו בין הקיצוניים לבין המיינסטרים, שמבינים שכל מה שאני עושה זה לטובת הורדת התחלואה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

פרוייקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר כי הוא מקווה שבשבוע הבא ישראל תגיע ליעדי התחלואה ומקדמי ההדבקה כדי שיתאפשר לפתוח את כיתות א'-ד', אך ציין כי הוא עדיין מנהל דיונים עם משרדי האוצר והחינוך, שחלוקים על תקצוב המתווה.

בריאיון שהעניק ל'ווינט' אמר גמזו כי "אני חושב שהחזרה ללימודים בשבוע הבא היא ערך חשוב מאוד. אני חושב שגם האוצר וגם החינוך וגם הממשלה רוצה כך, אבל ביקשנו, ונעמוד על כך, להבין את הצורך בלפתוח את כיתות א'-ב' באופן בטוח, יותר מבעבר. זה דורש גם מסכות לאותם תלמידים".

גמזו ציין כי "אנחנו רוצים בכלל לפתוח את כל מערכת החינוך בצורה בטוחה, זו הסיבה שגם חילקנו אותה לשלושה חלקים: גילאי 6-0, א'-ד' ובהמשך את כל מערכת החינוך. אנחנו מבקשים גם סקר הוראה החל מהשבוע, ונבקש מכל המורים, בטח בכיתות א'-ד', להגיע לבדיקות קורונה. עשינו את זה עם הגננות זה הוכיח הרבה מאוד יעילות".

לשאלה אם המתווה המתבקש הוא לימודים מחוץ למבנה או לחלק את ימות השבוע בין הכיתות שיגיעו לבתי הספר, השיב כי "זה לא סגור לחלוטין, אנחנו עדיין בדיונים. אני כן אומר שבסופו של דבר הדיונים יובילו לפתיחה של כיתות א'-ד' בשלב הבא".

"אנחנו עושים את הדבר הכי בטוח שאפשרי. חשוב לנו ליצור ודאות אצל ההורים, ובכיתות א'-ב' לוקח זמן ליצור את הקפסולות. אבל כן, יש חשיבות לפתוח מחדש את הכיתות הללו. אלה תלמידים חדשים במערכת הלימוד, והכיוון שלנו זה לפתוח בשבוע הבא".

גמזו הוסיף כי "צריך לציין שגם משרד החינוך מאוד מודאג ולכן הוא רוצה לפתוח את הכיתות הללו. זה ערך לימודי ופדגוגי קריטי. גם משרד האוצר מבין את זה, ויכול להיות שבשלב הזה המתווה הזה יאפשר לכולנו להיות בטוחים ולבדוק את המצב, עד המתווה הקבוע של קפסולות".

ממונה הקורונה נשאל גם על שיעור התחלואה בחברה החרדית לאור פתיחת הגנים, ואמר כי "כרגע אנחנו רואים שבחברה החרדית עדיין שומרים על הפחתת התחלואה, ואני באמת נותן להם את כל הקרדיט על כך. צריך להמשיך בזה ולהבין שהעיקר שימשיכו להגדיל את הבדיקות. ביקרתי במודיעין עילית, ביקרתי באלעד ואני הולך לבקר היום ברכסים".

גמזו אמר כי הוא התקבל בזרועות פתוחות בריכוזים החרדיים, "אני התקבלתי בזרועות מאוד פתוחות. הרבה מאוד אנשים ברחוב החרדי אמרו לי 'כל הכבוד על מה שאתה עושה'. תבדילו בין הקיצוניים לבין המיינסטרים, שמבינים שכל מה שאני עושה זה לטובת הורדת התחלואה, ומה שאני עושה זה שומר חיים ומונע תחלואה ומונע פיקוח נפש. כן, הם רוצים לחזור לשגרה, אבל מבינים שהקורונה מונעת מהם את זה. כן, זה מורכב, אנחנו רוצים להחזיר את תלמודי התורה יחד עם כל בתי הספר בישראל, ומבינים את הקושי".

"החינוך מאוד חשוב למגזר החרדי, וזה מאוד קשה להם", אמר גמזו. "הם באמת רוצים לפתוח את החינוך, ואנחנו מסבירים את הקושי הזה ומבהירים להם שהחינוך הוא ערך עליון לכל האזרחים. צריך להבין, הצעירים, הילדים והנערים, גם אם הם מרגישים בריאים, התחלואה עוברת דרכם. וזה הסבר שאנחנו נותנים לרבנים ולמנהיגי הדת. בכל מקום יש הבנה, היא לא מושלמת אבל אנחנו לא מפסיקים. הדסק החרדי שלנו כל הזמן בהסברים. הם מבינים שבסופו של דבר זה בשבילם".

פרופ' גמזו התייחס גם ל-1 בנובמבר, התאריך שסימן כסוף כהונתו כממונה הקורונה וחזרתו לבית החולים איכילוב, ואמר כי לא מדובר בתאריך קדוש. "אני חב חובה גדולה לעם ישראל ולמשימה שהוטלה עליי, אבל במהלך נובמבר ובתיאום עם שר הבריאות אני צריך לחזור לנהל את בית החולים שלי", אמר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא לשכוח שעוד כ6 שבועות חנוכה…

לא מדובשך ולא מעוקצך, אל תתן קרדיט ואל תרדוף אותם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture