David Cohen/FLASH90

גמזו: "אנחנו באור ירוק לסבב ההקלות השני – נקצר את תקופת הבידוד"

ממונה הקורונה מעביר בשעה זו תדרוך לקראת כניסתן לתוקף של הקלות נוספות והמשך פתיחת מערכת החינוך בשבוע הבא, על רקע הירידה בתחלואה. הוא התריע מפני הירידה בכמות הבדיקות ובנוסף, הוא הזהיר מפני מצב התחלואה במגזר הערבי: "זה מטריד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו קיים היום (רביעי) תדרוך לתקשורת, זאת יממה לאחר שנודע כי פרופסור נחמן אש עתיד להחליף אותו בתפקיד הממונה על הקורונה ומנהל "מגן ישראל". אש ייכנס לתפקיד ב-13 בנובמבר, ואילו גמזו ישוב לתפקידו כמנהל בית החולים איכילוב בתל אביב זאת בתום תקופת החפיפה בין השניים שהחלה כבר היום.

בפתח דבריו לתקשורת התייחס פרוייקטור הקורונה רוני גמזו למחליפו פרופ' נחמן אש ואמר: "היום התחיל פרופסור נחמן אש את התהליך וההיצמדות שלו אליי בתהליך חפיפה אני מאוד שמח על זה. צריך להבין את הקורונה, צריך לתכלל את הכל, אי אפשר להחזיק את זה רק על ידי משרד הבריאות ואכן יש כאן מערך מאוד מורכב במשלט, כל מה שעושים כאן, צריך פרויקטור שעובד עם הבריאות זה מה שאני עשיתי בשלושה חודשים האחרונים עם חזי לוי, עם גרוטו, עם שרון. הרבה מאוד מהתהליכים כאן הם עם הפרויקטור. צריך להעביר את כל המתודה את כל התהליכם לנחמן אש, במהלך תקופה של שבועיים".

בהתייחסו למצב תחלוא נגיף הקורונה בישראל אמר גמזו, "הסיטואציה היא מורכבת מאוד, הניהול בכל מדינה, גם בישראל, מחייב הסתכלות על הרבה תהליכים מבחינה מכרעת. להבין את הטרנדים את המגמות וליזום הרבה מאוד תהליכים. צריך להיות דינמאיים להקדים את הווירוס, להגיב מהר".

"מצב התחלואה של מדינת ישראל אנחנו נמצאים בממוצע שירד מאלף. הממוצע הוא סביב ה-800, עברנו את היעד ששמנו לעצמינו להגיע אליו בסבב ההקלות השני. אנחנו באור ירוק לסבב ההקלות השני. אנחנו ממשיכים לעקוב אחרי כמות החולים המאושפזים והקשים. את אירוע הקורונה במדינה כמו ישראל צריך לנהל בטרנדים, מגמות של אזורים גאוגרפיים ומגזרים, לא בממוצע".

עוד אמר גמזו, כי בצוותו התקבלה החלטה לקצר את משך תקופת הבידוד לעשרה ימים. "קיבלנו החלטה לקצר את הבידודים לעשרה ימים, אך זה תלוי בשני בדיקות. זה עדיין לא מאושר", הבהיר, אך הדגיש כי "ההחלטה המקצועית התקבלה, זה מחכה להחלטת הדרג המדיני".

"ראינו כבר לפני שבוע תנודה בחברה הערבית, היא התחילה במיעוט בבדיקות. הייתה ירידה בכמות הבדיקות. הצפנו אותה בדרייב אין, ועדיין ירידה. ירידה בכמות הבדיקות מובילה לעליה בשיעור הבדיקות החיוביות, כי אלו שמגיעים להיבדק הם רק אלו שיודעים שהם מאומתים" אמר גמזו בהתייחסו למצב התחלואה בחברה הערבית.

"הירידה בבדיקות בחברה הערבית הובילה לעליה בשיעור החיוביים. המכניזם שבנינו כאן שמחבר בין בדיקות לבין חיוביים, מביא אותנו לתזוזה מהירה. כששמנו את הפרמטר הנוסף של ערים מהבהבות, גם בירוק הן מהבהבות, התחלנו לראות את התנועה. גם החברה הערבית נמצאת היום במקדם הדבקה של קרוב ל-1, זה מטריד".

"אותן ערים כתומות ממשיכות בקצבי תחלואה ואני אומר חלאס. צריך למנוע את ההתקהלויות האלו וללכת להיבדק. אני קורא לכל החברה הערבית ללכת להיבדק. עלינו להפעיל מבצע, התנפלות חיובית על כל היישובים הערביים. החל משבת, מבצע הגע לבית, בואו נגן על הבית, נאחז ידיים ביחד, כולנו משבת הקרוב למשך שבוע מתמקדים בחברה הערבית, עושים הכל כדי לעזור להם".

"כמובן זו רק התחלה. מיום ראשון אנחנו נותנים המון עצמה, גם בתחום הבדיקות גם התחום ההסברה, גם בתחום האכיפה. המשטרה תכנס למבצע אכיפה. אנחנו נדאג להוסיף משאבים לחברה הערבית ונעזור להם בשבוע הזה. הוא שבוע קריטי. אנחנו חייבים להצליח. החל מ-1 בנובמבר נתחיל בעבודה מאומצת בחברה הערבית. אני אסתובב שם, אנא שתפו פעולה. הרבה יותר בדיקות, יותר ניהול, בלי שום חתונה. אנחנו חייבים לבלום את ההתפרצות שם, אנחנו יכולים לעשות את זה", הוסיף.

גמזו התייחס אף לפתיחת מערכת החינוך ואמר: "מערכת החינוך יכולה להוביל אותנו לאובדן שליטה, זה תהליך מאוד מורכב. כל מה שקורה בישראל, קורה היום בארצות אירופה. הגל השני מונע על ידי צעירים, ילדים, מערכות חינוך פועלות. בסופו של דבר זה מגיע לחולים הקשים, למבוגרים, זה קורה בכל אירופה בתבנית דומה".

"אנחנו צריכים להמשיך לשמור ולזכור ש-800 מאומתים במדינת ישראל היא לא הכמות האמיתית, מדובר בכמה אלפים. בסקר גננות, יש לנו כמות לאחוז מאומתים, בקרב תלמידי ישיבה גם כן. יש תחלואה חבויה במדינת ישראל. עלינו לאתר אותה ולקטוע אותה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture