Yonatan Sindel/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות: "מאמין שנקבל את החיסונים בתחילת ינואר"

פרופ' חזי לוי קורא לפתוח את מערכת החינוך למרות העלייה בתחלואה וטוען כי צריך להגביר את האכיפה. בדבריו הוא אמר כי הצורך באישור הממשלה והכנסת עלול לעכב את המאבק בנגיף. "מיהרו לבקר אותנו שבחרנו במודרנה, נקבל אספקה בינואר"

כתבות נוספות בנושא:

פרופ' לוי על האיומים נגד בכירי משרד הבריאות: "קראו לי רוצח ילדים"
פרופ' חזי לוי: "אנו יציבים מבחינת החולים הקשים המאושפזים - זה סימן מעודד"
חזי לוי: "צריך להגיע להחלטות כואבות כדי למנוע אי ספיקה בבתי החולים"
מנכ"ל משרד הבריאות: "אדרוש מקבינט הקורונה חזרה מלאה של התו הירוק"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר אמש כי על אף שפתיחת בתי הספר מעלה את התחלואה, כפי שקרה במדינות ברחבי העולם, יש חשיבות להחזיר את הילדים למסגרת חינוכית. את הדברים אמר ל'וואלה' לאחר ההחלטה של קבינט הקורונה על פתיחת כיתות ה'-ו'.

"במצב הידע של היום ניתן להוריד את התחלואה על ידי כללי הריחוק החברתי, מסכות, והתנהגות נכונה", אומר לוי. "צריך להמשיך את שלבי היציאה הזהירים מהסגר שנתמכים בתיאוריה הרפואית האפידמיולוגית".

עוד אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי "קשה להטיל את האשמה על עליית התחלואה רק על פתיחת בתי הספר, אבל על פי הספרות בכל המדינות – פתיחת בתי הספר העלתה תחלואה. זה לא משנה אם יגידו לי שלא נדבק אף ילד או לא נדבקה אף מורה. ראינו כבר מורות וגננות אסימפטומטיות, שנענו לקריאה שלנו והלכו להיבדק ונמצאו מאומתות", הוא אומר, אך מסייג: "חשוב לומר שלא הרבה".

לדברי פרופ' חזי לוי, "אין ספק שאנחנו לא יכולים להמשיך להשאיר את הילדים בבית. שר החינוך יואב גלנט צודק – צריך להחזיר את הילדים לבית הספר. אי אפשר להחזיק אותם בלי אינטראקציה חברתית ובלי המורה".

לצד זאת, לוי אומר כי אין מנוס מהגבלות נוספות. "הדיון שלשום נסוב סביב ההקלות שהיו מתוכננות בשלב הזה: להחזיר כיתות א'-ו' ו-י"א-י"ב ללימודים, ולפתוח את הקניונים. אבל בצל זה היתה שלשום עלייה של מקדם ההדבקה ל-1.4".

"זה נראה כאילו לא נורא, אבל המשמעות היא שכל אדם מדביק אדם. זו הדרך להתחלת העלייה בתחלואה, ולכן כל הדיון שלשום היה מחד המגמה של העלייה בתחלואה מול הצורך ללמד את הילדים ולהחזיר לעבודה את האנשים שחרב עליהם עולמם".

פרופסור לוי טען בראיון ל'וואלה' כי הוא מנוע לדבר על פרטי החוזה עם חברות החיסונים. "מודרנה אינה זרה לנו – והמבין יבין", מגחך לוי. "מיהרו לבקר אותנו שהימרנו על מודרנה, אבל אנחנו עוסקים חודשים רבים בבחינה של כל החברות, הכול מאוד מחושב. היום כולם הבינו מדוע בחרנו ללכת עם מודרנה, ועם כל זה מדינת ישראל לא שמה את כל הביצים שלה בסל אחד".

"אני מפחד שיהיו עיכובים בגלל הרשויות הרגולטוריות האמריקניות, בגלל צריכה או תעדוף ההפצה של החברה למקומות אחרים", הוא אומר. "אני מאמין שהחברה תעמוד בחוזה ונקבל אספקה כמו שסוכם בתחילת ינואר. חשוב לזכור שלא הטלנו את כל הביצים בסל אחד, אך מאמין שהחוזה יעניק לישראל את החיסונים בזמן שהחברה התחייבה".

על השאלה האם אנחנו בדרך לקראת סגר שלישי אמר מנכ"ל משרד הבריאות, "השאלה היא מתי יונף הדגל האדום של בתי החולים. בספטמבר היה מצב מאוד קשה, אבל לא קרסנו. אחרי שהוספנו מיטות וכוח אדם, זה עדיין מצב שמאוד מקשה על הטיפול", הוא נזהר מלקבוע הערכות מדויקות. לבסוף הוא עונה: "בסביבות 1,000 חולי קורונה קשים כשלפחות רבע מונשמים, נצטרך לעצור ולהטיל לסגר נוסף".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture