Yossi Aloni/Flash90

חנוכה תחת הגבלות: הקבינט הכריע על סגר לילי החל מיום רביעי • כל הפרטים

קבינט הקורונה אישר תכנית להחמרת ההגבלות בשלושה שלבים, שעשויה לכלול בהמשך גם ריסון מהודק וסגר מלא. מחר יוחלט על זמני הסגר שיחל ככל הנראה מ-18:00 או 19:00 עד שעות הבוקר. מתווה איי התיירות והקניונים יימשך. דרעי סירב להשתתף בהצבעה

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

קבינט הקורונה החליט הערב (שני) על יישום תוכנית שלושת השלבים לבלימת המגפה והורדת מקדם ההדבקה, החל מיום ד׳ הקרוב, 9.12.20 – כך נמסר הערב בהודעה רשמית בתום הישיבה. משרד הבריאות יביא מחר לאישור הקבינט המלצה למדדים עדכניים למעבר בין שלבי התכנית.

הקבינט החליט על שורת הצעדים הבאים במסגרת התוכנית:

1. החל מיום ד׳, 9.12.2020, יוטל סגר לילי. בזמן הסגר הלילי תאסר פעילות מסחר ויוטלו הגבלות על תנועה בין אזורים. כלל המגבלות יובאו לממשלה לאישור.

2. חיוב בדיקות לשבים מחו״ל וממדינות אדומות בפרט כתנאי לקיום בידוד ביתי (ללא בדיקה ידרש בידוד במלונית).

3. קניונים ושווקים יפתחו בהתאם לכללים שנקבעו בפיילוט, למעט ב״אזורים אדומים״.

4. תתאפשר פעילות מוגבלת מוקפדת של מוזיאונים ותרבות בהתאם לסיכומים בין משרדי הבריאות והתרבות.

5. המשך הפעלת תכנית ״איים ירוקים״. קידום חקיקה בנושא.

6. מערכת החינוך תמשיך לפעול באזורים הירוקים והצהובים אלא אם יוטל סגר בהמשך.

7. ריווח התפוסה בתחבורה הציבורית.

8. נקיטת צעדים להגברת האכיפה והחמרת הקנסות. ההגבלות לא יפגעו בזכות ההפגנה.

דרעי סירב להשתתף בהצבעה

השרה לשוויון חברתי מירב כהן הצביעה נגד הסעיפים המורים על סגר לילי ופתיחת הקניונים והשווקים. שר הפנים אריה דרעי סירב להשתתף בהצבעה, וטען כי לא יתמוך בהחלטה מאחר שפרטיה המדויקים יוכרעו רק בישיבת ממשלה נוספת שתתקיים מחר. "הצבעה כעת בלי דיון והחלטה על שעות הסגר ושאר הפרטים משמעותה להיות חותמת גומי", הסביר.

שר הבריאות יולי אדלשטיין קרא להתחיל את הסגר כבר בשעה 18:00 בערב או לכל המאוחר ב-19:00. מטרת הסגר, כך הסבירו במל"ל, היא למנוע התקהלויות בחנוכה, (ןלהבדיל אלף אלפי הבדלות) בחג המולד ובערב השנה החדשה הלועזית. הממשלה תתכנס מחר בערב לישיבה שבה ייקבעו זמני הסגר והמרחק המותר לתנועה בשעות הסגר הלילי.

מוקדם יותר דנו השרים בחלופות לסגר הלילי – סגר מלא או "ריסון מהודק", בו תומך ממונה הקורונה נחמן אש. לטענת אש, צעד זה יביא לצמצום התחלואה לעומת החלת סגר לילי שתביא באופן ודאי לסגר מלא ב-2 בינואר. מ״מ המפכל, מוטי כהן, הביע עמדה דומה ואמר שסגר לילי אינו אפקטיבי. דיון קבינט נוסף יכריע מתי יוטלו הגבלות נוספות, ובהתאם לאילו מדדים.

ראש המל"ל מאיר בן שבת קרא בפתח הדיון להחליט על הגבלות ו"לא להמתין שהנתונים יהיו קשים יותר". לדבריו, "נכון יהיה להגדיר שלושה שלבים. הראשון – לנקוט סגר לילי החל מערב חנוכה ועד ל-2 בינואר 2021, השני – בהנחה שלא נשיג את היעדים של R קטן מ-1 ו-N קטן מאלף, עלינו ללכת על ריסון מהודק החל מה-20 בדצמבר כפי שהוצג לנו אתמול על ידי משרד הבריאות, והשלישי – אם לא נשיג את היעדים נצעד לסגר מלא ב-2 בינואר בשנה הבאה". הוא ציין כי "כשיש 2000 נדבקים ביום יש 4,000 מבודדים ביום. זה 84 אלף ימי עבודה שמפסיד המשק".

השר יזהר שי מתח גם הוא ביקורת על כך שהצעדים אינם ממוקדים ביישובים האדומים אלא כוללים. "התחלואה תמשיך לעלות כי לא טיפלנו במוקדי התחלואה. הגיע הזמן לחוקק את העלאת הקנסות ולהתחיל לאכוף את ההפרות. בן אדם שמסכן אנשים חייב לדאוג שייכנס לבידוד. צריך להפסיק לפגוע במי שמציית להנחיות".

מנגד, שר האוצר ישראל כ"ץ דווקא כן תמך, והסביר: "אין הורדת תחלואה בלי שאנשים בבתים. זה היה בסגר הראשון ובסגר השני. אם הולכים לסגר לילי", הוסיף, "זה אמור לסייע להוריד את התחלואה". השר יובל שטייניץ, תמך גם כן בצעד זה ואמר כי לתחושותיו, סגר לילי הוא "אמצעי אפקטיבי להורדת מקדם ההדבקה. אין לי ספק שחלק גדול מההדבקות הן בלילה – בחתונות, במסיבות באירועים חברתיים. אין לי ספק שסגר שמתחיל משבע או שמונה בערב יהיה אפקטיבי מאוד".

בתוך כך, לאחר ניסוי פתיחת המוזיאונים שהוגדר כהצלחה, ובעקבות מאבקו של שר התרבות והספורט חילי טרופר, קבינט הקורונה אישר הערב באופן עקרוני את פתיחתם של מוזיאונים נוספים, זאת על פי מתווה שייקבע בימים הקרובים בין משרד התרבות למשרד הבריאות.

שר התרבות והספורט: "כפי שאמרתי בתחילת הניסוי, המוזיאונים יוכיחו כי הם הבטוחים ביותר ואכן כך התברר. אני שמח שלאחר לחצים רבים הוחלט לפתוח את המוזיאונים. המוזיאונים מעסיקים אלפי עובדים ולציבור תהיה אפשרות להגיע ולבקר בהם, זאת כמובן על פי מתווה מוקפד שיבטיח את בריאות הציבור. נמשיך לפעול לפתיחה בטוחה של עולם התרבות".

שר האוצר ישראל כץ אמר אחרי הישיבה: "אני מברך על החלטת קבינט הקורונה לפתוח את הקניונים, בהמשך לפתיחת חנויות הרחוב, השווקים ומרכזי הסחר הפתוחים, בהתאם למתווה הפיילוט שהצליח. ההחלטה תסייע לחנויות רבות ולעובדים רבים לשוב לעבודה. אמשיך לעשות הכל למען חזרת המשק הישראלי לפעילות, תוך שמירה קפדנית של הנחיות הבריאות".

שרת התיירות אורית פרקש הכהן: ״שמחה לבשר כי קבינט הקורונה היום אישר את המשך מתווה איי תיירות ירוקים באילת וים המלח לאחר שהצגתי נתונים על הצלחתו. מדובר במתווה מאוזן ומיוחד של חיים לצד הקורונה שמאפשר פרנסה לאלפי עובדים ולציבור. גם הקניונים צפויים להפתח. בסוף- אלו באמת איים. קבענו נהלי דיווח, שת״פ מלא עם ראשי האיזורים ומשרד הבריאות. שמרו על הכללים״.

 

המחלוקות בין גורמי המקצוע והשרים: דקה אחרי דקה מהדיון בקבינט הקורונה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בוא נראה אותם עושים סגר בחגים של הגויים, בושה וחרפה עד כדי גועל!!!
הערבים עושים חתונות המוניות, הגויים חוגגים את החגים שלהם…
וכשיש חג יהודי יש סגר, על אף שהחרדים רובם ככולם ירוקים.
מדינה יהודית??? 🤔🤔🤔

דרעי תתנגד ולא תבבל את המוח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture