Olivier Fitoussi/FLASH90

בתום דיון ארוך: הממשלה אישרה – סגר מלא מיום חמישי בחצות לשבועיים

השרים אישרו את הסגר הכולל שיחול מחמישי בחצות למשך 14 יום, ובמסגרתו תותר רק פעילות מערכת החינוך המיוחד, בעוד המשק יצטמצם למקומות עבודה חיוניים בלבד. חוזרים מ"מדינות מסוכנות" יופנו למלוניות, רק מי שקנה כרטיסים יוכל לטוס לחו"ל

כתבות נוספות בנושא:

מנכ"ל משרד הבריאות: "אדרוש מקבינט הקורונה חזרה מלאה של התו הירוק"
לראשונה זה 3 שבועות: ישראלי מת מקורונה, למרות שחוסן פעמיים
מחקר ישראל מגלה: "מחוסנים נגד נגיף הקורונה מדביקים פחות"
תחקיר חושף: כך תצליחו לרכוש בדיקת קורונה מזויפת למעבר בנתב"ג

הממשלה אישרה הערב (שלישי) הטלת סגר כולל על המשק, שבמסגרתו תופסק לחלוטין פעילות מערכת החינוך למעט החינוך המיוחד, ופעילות המשק תצומצם למקומות עבודה חיוניים בלבד. הסגר הסגר יחל ביום חמישי הקרוב ויימשך 14 יום. מגבלת אלף המטרים תישאר על כנה, אך ההתקהלויות יצומצמו עוד יותר לחמישה אנשים בלבד במקום סגור, ועשרה אנשים בשטח פתוח.

בנוסף לכך, מי שרכש כרטיסים לפני הסגר יורשה לטוס לחו"ל במהלכו. הנכנסים לישראל ממדינות מסוכנות יועברו לבידוד במלוניות, כדי למנוע את המשך ההתפשטות של המוטציה הבריטית או הדרום אפריקנית. לאחר מכן יינתן היתר פרטני. כמו כן, שר האוצר ישראל כץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין יכריעו בניהם לגבי עבודות בנייה ותשתית. שר הסייבר דוד אמסלם הצביע נגד ההחלטה, משום שלא הוטלה הגבלה על השתתפות בהפגנות.

מחר תתכנס הממשלה בשנית כדי לאשר את התקנות שינוסחו במהלך הלילה במשרדי המשפטים והבריאות. לאחר מכן יהיה צורך להעביר אותן לאישור הכנסת ולהשלים את החקיקה.

כמעט כל השרים הצביעו בעד החמרת הסגר. השר דודי אמסלם הצביע נגד, מכיוון שלא התקבלה עמדתו לאסור על הפגנות. שרי ש"ס אריה דרעי ויעקב אביטן נמנעו בהצבעה. דרעי אמר כי הוא תומך בסגר מכיוון שמדובר בצעד הכרחי בשל פיקוח נפש, אולם הוא לא יכול להצביע בעד החלטה לסגור בתי כנסת ותלמודי תורה, ולכן החליט להימנע בהצבעה ביחד עם שר הדתות זאת לאטחר החלטת נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן שליט"א.

בפתח הישיבה הסכימו ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ כי יש לנקוט בצעדים להחמרת הסגר. "נטיל סגר הדוק וכולל, לצד המשך מבצע החיסונים", אמר נתניהו. "צריך לעשות מאמץ אחרון ביחד".

גנץ הביע אף הוא תמיכה בהידוק הסגר. "אין ספק שלנוכח מקדם ההדבקה של המוטציה והשפעותיה בכל מה שקשור להגברת ההדבקות, אנחנו צריכים לבצע צעדים רוחביים וכלליים להורדת היקף התחלואה", אמר גנץ. "אני מאמין שכל חברי הממשלה יבינו שצריך לעשות צעדים רוחביים על כולנו".

במהלך ישיבת הממשלה שר החינוך יואב גלנט לא הביע התנגדות בישיבת הממשלה לסגירת כל מערכת החינוך, ודרש רק להחריג את החינוך המיוחד ואת הבחינות לי"א-י"ב. "הבהרתי שבתי הספר ומוסדות החינוך אינם מקור הדבקה, אלא גורמים מרסני תחלואה", אמר גלנט. "ולמרות זאת, אם תלמידי ישראל ילמדו בהיקפים נרחבים – לא יתאפשר סגר כללי. כך נוכחנו בשבועות האחרונים. הדבר קשור בתנועות הנלוות להפעלת מערכת החינוך, אם באופן חוקי ואם בניצול לא חוקי של התנועות הנרחבות סביב מערכת החינוך".

"לכן", המשיך גלנט, "למרות הצורך החיוני של התלמידים להגיע למוסדות החינוך – אני נאלץ לרתום את כל מערכת החינוך לצורך הלאומי של בלימת התפשטות המגפה באמצעות סגר קצר ואינטנסיבי, בכל המשק ובכלל זה במערכת החינוך. למרות האמור, יש להחריג את הפעלת החינוך המיוחד ומסגרות החינוך של הנוער בסיכון – הם חייבים לפעול בכל מצב. באופן פרטני, אבקש להחריג את קיום בחינות המתכונות לתלמידי כיתות י"א-י"ב בתקופת הסגר".

שר החינוך ביקש שגם אם הסגר יארך מעל שבועיים, יתאפשר לתלמידי י"א-י"ב להגיע שלוש פעמים בשבוע ללמידה בקבוצות קטנות במוסדות החינוך על מנת להתכונן לבחינות הבגרות, החל מהשבוע השלישי. "אני דורש לנצל את תקופת הסגר הכללי על מנת לחסן את כל אוכלוסיית הגננות והמורים. צריך להתחיל את מבצע החיסונים שלהם כבר בסוף השבוע הקרוב. המינימום הנדרש באופן מיידי הוא לאפשר למורים לנצל את מנות החיסון העודפות אשר תוקפן עלול לפוג באופן מתוכנן בסוף כל יום חיסון". מרבית השרים הסכימו עם עמדתו של גלנט כי יש לתת עדיפות למורות והגננות בחיסונים.

היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת אמר בישיבה כי מקדם ההדבקה עומד על נתון גבוה במיוחד של 1.27. "מזמן עברנו את נקודת הפריצה של הגל הקודם, ואנחנו נמצאים בנקודה יותר גבוהה מבחינת התחלואה מזו שנכנסנו אליה בסגר הקודם", הבהיר. ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש טען כי למרות שיא של יותר ממאה אלף בדיקות ליום, "אחוז החיוביים רק הולך ועולה".

לדברי ממונה הקורונה, עד כה זוהו כ-30 מקרים ודאיים של המוטציה הבריטית בישראל, וכי ישנם גם 189 מאומתים שנדבקו מהם. הוא ציין כי "ניתוח שרשראות המגעים שלהם מובילים למאות רבות של חולים, במספר מוקדים ויישובים מזוהים קצבי הכפלה מהירים וחריגים, החשודים כעדות למוטציה". הוא הבהיר כי "ההערכה היא שהמוטציה כבר מפושטת בקהילה, וצפויה להגביר קצבי הדבקה". עם זאת, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס ציינה כי "עד כמה שאנחנו יודעים החיסון עובד על המוטציה הבריטית".

"בגלל שהסגר הוא לא סגר, אז יש המשך שירות רפואי שגרתי בבתי החולים והעומס עליהם גדול", המשיך פרופ' אש. "הייתי הבוקר בשערי צדק, ואני יכול לומר שיש תפוסה של מעל ל-90%. יש להם יכולת להרחיב את מחלקת הקורונה, אבל זה יבוא על חשבון מחלקות אחרות בעלות תפוסה גבוהה גם כן".

ממשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר עם תום הדיון, "ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום את הממשלה לדיון דחוף בו הממשלה אישרה את הצעת ראש הממשלה ושר הבריאות לסגר הדוק. הממשלה החליטה עקרונית: 1. יוטל סגר כללי בהתאם לתקנות מפורטות שיובאו לאישור הממשלה ביממה הקרובה. 2. הסגר יוטל ביום חמישי 7 ינואר בחצות, למשך 14 יום. 3. שרי האוצר והבריאות יוסמכו לקבוע את תחומי התעסוקה החיוניים שיוחרגו על בסיס הרשימה הקיימת. 4. ענף הבנייה: ראש הממשלה, שהב"ט ושר האוצר יסכמו את המדיניות בנושא זה הקשור במדיניות כניסת פלסטינים לישראל. 5. תעופה: יורשו לטוס מי שרכשו כרטיסים לפני הסגר. אחר כך – יורשה רק מי שיקבל היתר פרטני של ועדת חריגים.

כמו כן, בתום ישיבת הממשלה וההחלטה על הסגר התקיימה בדקות האחרונות שיחת היערכות בראשות שרת התחבורה במהלכה סוכם: צוותי הייעוץ המשפטי של משרד התחבורה,רת״א, רש״ת, משרד הבריאות ומשרד המשפטים יכינו את התקנות בעניין יציאה לשדה התעופה בעת הסגר, שיובאו מחר בבוקר לאישור הממשלה. נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה עד תחילת הסגר, יוחרגו מהגבלת המרחק הביתי ורק הם בלבד יורשו לטוס לחו״ל עם הצגת כרטיס טיסה ואסמכתא להזמנה לפני הסגר.

כמו כן, עובדי רש״ת יערכו בכניסה לשדה בדיקה של תיעוד מועדי הזמנת כרטיסי הטיסה. מקרים של אי שיתוף פעולה יטופלו על ידי משטרת ישראל.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה: ״אזרחי ישראל כולם נכנסים תחת האלונקה להצלחת סגר אפקטיבי שיוריד את נתוני התחלואה ויאפשר לנו את קידום מבצע החיסונים הלאומי. ענף התעופה עובר בשנה האחרונה אתגרים מורכבים אך פירות ההצלחה של הסגר הצפוי לצד החיסונים, יביאו בשורה וצמיחה מחודשת לתעשיית התעופה הישראלית״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין מעונות וגנים אבל יש חינוך מיוחד
אז איך נבא לעבוד????????????????????????????????

תשובה תשובה
רק ה יציינו
תשובה מאהבה ואחדות אמת ועכשיו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture