Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ קיש: "עוד לא רואה את הירידה שאנחנו מצפים לה בחולים הקשים"

סגן שר הבריאות התייחס לנושא התחלואה ואמר כי "אנחנו באירוע שכל יום צריכים להיכנס פחות חולים קשים למערכת. עוד לא רואים את זה". הוא התייחס לנושא החיסונים ואמר, "אנחנו במאמץ גדול בקופות לחסן דווקא את אוכלוסיית הסיכון שלא התחסנה"

כתבות נוספות בנושא:

נתוני התחלואה: 4,975 מאומתים חדשים אתמול; 679 חולים במצב קשה
אש: "רואים בלימה בעלייה בתחלואה - ההתקהלויות מדאיגות ומטרידות"
נתונים מדאיגים: כמעט 14 אלף נדבקים חדשים בסופ"ש; 677 חולים במצב קשה
הפרופ' על נתוני התחלואה במגזר החרדי: "יש זינוק חד ומקדם ההדבקה עדיין גבוה"

הממשלה תתכנס מחר (רביעי) על מנת להחליט האם לסיים את הסגר ביום שישי, להמשיך אותו עד יום ראשון או להאריך אותו בשבוע נוסף. זאת לאור העלייה המתמשכת בתחלואת הקורונה ולאחר שמקדם ההדבקה – ה-R – שוב רשם הבוקר עלייה. סגן שר הבריאות, יואב קיש התייחס הבוקר לנושא ואמר כי הוא מודאג מאוד מהמצב, הוא אף טען שהמצב הפוליטי עלול להשפיע על קבלת ההחלטות של הממשלה.

בריאיון שהעניק הבוקר סגן שר הבריאות ל-103FM אמר, "המצב מדאיג, אני עוד לא רואה את הירידה שאנחנו מצפים לה בחולים הקשים. אנחנו עומדים על סף של 1,200 חולים קשים כבר הרבה זמן, עומס מאוד קשה בבתי החולים, מי שמכיר את המערכת ויודע מה קורה מבין עד כמה זה אירוע מורכב לכל מערכת הבריאות".

"אנחנו באירוע שכל יום צריכים להיכנס פחות חולים קשים למערכת. עוד לא רואים את זה אני שמח שפרופ' ערן סגל רואה את זה ואולי יש לו נתונים שמקדימים ונראה את זה במספרים בימים הקרובים. השאלה המרכזית – מה יהיה ביום שישי וראשון. אני יכול לומר שאני מפריד את זה לשני דברים. יש פה אירוע פוליטי שיגיע לידי ביטוי בישיבת הממשלה".

"יש לגנץ תפיסה אחרת מעמדת משרד הבריאות. אם הייתי יכול להגיד בעבר שמשרד הבריאות הוביל את העמדה, רה"מ תמך וגנץ גם אם חשב אחרת היה מוכן לקבל את עמדתנו, מה שראית בישיבה האחרונה זה שגנץ לא מוכן לוותר על עמדתו ואם היא שונה ממשרד הבריאות הוא נשאר בעמדתו ויכול לאור הממשלה הפריטטית לכפות את דעתו על כל מדינת ישראל. אני לא יודע לאן הולכים בעניין הפוליטי, אבל מבחינת מערכת הבריאות אנחנו אומרים שעד שלא נראה ירידה בחולים קשים לא נוכל לצאת".

קיש נשאל מה גרם לשינוי דעתו של גנץ והשיב, "בנושא הבריאות והממשלה ואני לא אכנס לדברים שאני לא מכיר. יש לו עמדה בריאותית שונה מעמדת משרד הבריאות. המומחים שלו חושבים אחרת. לפני הבחירות הוא היה מוכן לספוג וללכת עם מה שמשרד הבריאות ממליץ. בישיבה האחרונה הוא לא היה מוכן לקבל את זה, כנראה השינוי בגלל הבחירות, אבל אני חושב שזה מייצר מצב מסוכן שיש פה עמדות שונות בממשלה פריטטית שיכול להביא לשיתוק".

"אם הסגר לא היה מוארך בדקה האחרונה לפני כמה ימים היינו היום בלי סגר ולא בגלל שאנשים חושבים שלא צריך סגר. אנחנו ב-R קרוב ל-1 וכל פתיחה לא זהירה תוביל להתפרצות. שילמנו מחיר כבד על הגל האחרון מעל 1,400 נפטרים בחודש האחרון ואם נהיה לא זהירים אני מאוד חושש מהתפרצות נוספת".

קיש התייחס לנושא המוטציה ואמר, "גם כשהתחלנו לעצור את המוטציה הבריטית היא כבר הייתה פה, זה היה מאוחר מדי. הייתה התעוררות עולמית מאוחרת בנושא המוטציה הבריטית והיום רואים את ההדבקות שלה. זו לא תהיה המוטציה האחרונה, יש לנו קרב שכנראה ילווה אותנו לשנים רבות, לכן אנחנו צריכים להתנהג אחרת בכל הקשור לכניסות וליציאות. מחר מגיע לכנסת חוק חדש שבא להסדיר את הכניסות והיציאות ממדינת ישראל בתקופה הזאת, ויש פה פגיעה בהתנהלות החיים שלפני כן".

"ממה שאנחנו יודעים לגבי המוטציות שמדברים עליהן, בטח הבריטית, החיסון אפקטיבי. החשש הזה בנקודת הזמן הנוכחית זה לא הדבר המרכזי, אבל המוטציה הבריטית מדבקת הרבה יותר ויש ויכוח האם היא גם גורמת לתחלואה קשה יותר. סיימנו את הגל השני סביב 300,000 מאומתים, עם קרוב ל-3,000 שנפטרו היום אנחנו עם 650,000, כ-350,000 איש נדבקו בכל התקופה, זה הכפלה של המספרים. האם היא יותר קטלנית? אנחנו עוד לא יודעים. היא ודאי הרבה יותר מדבקת והרבה יותר קשה לעצור אותה".

"היו שלושה מקרים שזיהינו שהגיעו מדובאי וגם מדרום אפריקה. עד היום זוהו כ-80 מקרים במדינת ישראל, עושים מעקב על כל שרשרת הדבקה כזאת. צריך להבין, זה כנראה לא ייפסק והקרב הזה יהיה מתמשך. אנחנו בקרב להוריד את התחלואה בכל הכוח וזה הדבר המרכזי שאנחנו מתמודדים מולו בגל הנוכחי. יש לי חשש גדול מהתנהלות הממשלה, אם הייתי יודע שגנץ בא עם אותה תפיסה כמו משרד הבריאות אבל זה לא קורה, אני מאוד חושש מהתקופה הקרובה".

לגבי החיסונים אמר קיש, "כרגע החיסונים אושרו לגיל 16 ומעלה, מגיל 12 ומעלה כנראה באזור אפריל יקבל אישור. מתחת לגיל 12 ייקח לפחות עוד שנה. אנחנו במאמץ גדול בקופות לחסן דווקא את אוכלוסיית הסיכון שלא התחסנה, זה מאמץ שונה. אם יש משהו שבסוף חודש פברואר יחסוך לנו תמותה זה רק החיסונים, מי שיתחסן פשוט שם על עצמו אפוד מגן שיכול להציל לו את החיים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עדיין לא קולטים שהחיסון מביא ליותר הדבקה ומקרי מוות??
תעשו חשבון פשוט של נדבקים ומקרי מוות לפני החיסון ולאחריו. הנתונים יתבררו לכם שחור על גבי לבן.
תתעוררו כבר!!! וכמה שיותר מהר שיהיו פחות נזקים בגוף ובנפש

גם לא יראו ירידה כי אנשים לא שומרים על ההנחיות, הפקרות ברחובות.
מסיבות וחתונות ולוויות, המוני אנשים… גם גנים פרטיים עובדים ומשפחתונים פרטיים… הפקרות!
והכי סובלים אלו העסקים!
ואח"כ האזרחים כאשר לא יהיה כסף למדינה…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture