יונתן סינדל / Flash90

מגפה עולמית: מניין הנדבקים בקורונה חצה את ה-200 אלף; 8,203 מתים

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט ברחבי העולם: בארה"ב דווח על מקרה הידבקות ראשונה במדינת וירג'יניה וכעת כל 50 המדינות בארה"ב נגועים בנגיף, עד כה 203,529 בני אדם נדבקו בנגיף ברחבי העולם, 8,203 מתו, ו- 82,107 בני אדם החלימו כליל מוירוס הקורונה

כתבות נוספות בנושא:

מנכ"ל משרד הבריאות: "אדרוש מקבינט הקורונה חזרה מלאה של התו הירוק"
מחקר ישראל מגלה: "מחוסנים נגד נגיף הקורונה מדביקים פחות"
ארגון הבריאות העולמי: "הזן ההודי הוא המידבק והקטלני ביותר"
האמת לגבי התפרצות הקורונה תצא לאור? בכיר סיני ערק לארה"ב

כשלושה חודשים אחרי תחילת ההתפרצות הראשונית בווהאן שבסין הגיע בצהריים (רביעי) מספר הנדבקים הכללי בנגיף הקורונה ברחבי העולם ליותר מ-200 אלף בני אדם. מספר המתים עומד כעת על יותר מ-8,000. מספר המתים באירופה עבר בצהריים את מספר המתים באסיה, והגיע ל-3,421 לעומת 3,384.

איראן, מוקד ההתפרצות הקשה ביותר במזרח התיכון, עדכנה בצהריים כי ביממה האחרונה מתו בתחומיה עוד 147 בני אדם מהנגיף, ובכך הגיע מספר המתים בה ל-1,135. זה הזינוק היומי הגדול ביותר במספר המתים באיראן עד כה. מספר הנדבקים הכללי שם עומד על 17,361.

ספרד הודיעה בצהריים כי עוד 67 בני אדם מתו בתחומיה ביממה האחרונה, וכעת עומד מספר המתים מהנגיף בה על 558. לשם השוואה, אתמול דיווח ספרד על 182 מתים חדשים. לפי העדכון של ספרד מהיום, מספר הנדבקים הכללי בה עלה ל-13,716, עלייה של 2,538 בני אדם מאז אתמול.

בארה"ב הנגיף כבר הגיע לכל 50 המדינות, לאחר שהרשויות במערב וירג'יניה הודיעו הלילה על אבחונו של חולה ראשון במדינה. עד כה מתו בארצות הברית 103 חולים, כמחציתם במדינת וושינגטון. במדינת ניו יורק מספר החולים הגבוה ביותר – כ-1,300. אמש נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ המשיך להפגין ביטחון כי ארצו מתמודדת היטב עם נגיף קורונה. בתדרוך לעיתונאים בבית הלבן אמר טראמפ כי "אם הטיפול בנגיף יתנהל כשורה, ארצות הברית יכולה לשוב לקדמותה באופן מהיר. יום אחד נעמוד כאן ונגיד 'ניצחנו' ואנחנו ננצח מהר יותר מכפי שאנשים חושבים".

אוסטרליה אוסרת על אזרחיה לנסוע לחוץ לארץ. ראש הממשלה האוסטרלי סקוט מוריסון הודיע כי האיסור בתוקף עד להודעה חדשה, וגם הורה לאכוף את האיסור על התקהלות של יותר ממאה בני אדם. לצד זאת, מוריסון דחה את הקריאות להורות על סגירת בתי הספר. באוסטרליה אובחנו עד כה 450 חולים.

בבריטניה נמשכת מגמת ההחמרה בצעדים נגד ההתפרצות. זאת לאחר שהממשלה הבריטית ספגה ביקורת מארגון הבריאות העולמי על מדיניותה המקלה. המדען הראשי של בריטניה, סר פטריק וולאנס, הזהיר אתמול כי ייתכן שכ-55 אלף מתושבי הממלכה כבר נדבקו בנגיף קורונה. וולאנס אמר כי אם מספר המתים מן הנגיף יהיה קטן מ-20 אלף, זו תהיה תוצאה טובה.

בנוסף בלבנון דווח על 13 מקרים חדשים בכך מספר הנדבקים במדינה עלה ל-140, באינדונזיה דווח על 55 מקרים חדשים מספר הנדבקים ברחבי המדינה עומד על 227, בפיליפינים דווח 15 מקרים חדשים ובכך עלה המספר ל-202 חולים ברחבי המדינה, ובטורקיה דווח אמש על מקרה מוות ראשון מקורונה, עד כה דווח על 98 מקרי הידבקות בנגיף הקורונה ברחבי טורקיה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture