צילום: יונתן סינדל / Flash90

נתונים מדאיגים בבני ברק: כל נבדק שלישי מתגלה כחולה בנגיף הקורונה

מפחיד: מנתונים מדאיגים שמתפרסמים הבוקר עולה כי שליש מכלל תושבי בני ברק שעורכים בדיקת קורונה, מקבלים תשובה חיובית שאומרת כי הם חולים בנגיף. ראש עיריית רמת גן: "אדרוש מראש הממשלה להורות על סגר מלא ומוחלט על העיר בני ברק - אין ברירה אחרת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נתונים הדבקה מדאיגים בעיר התורה והחסידות בני ברק: מנתונים שמתפרסמים הבוקר (שלישי) ב'ווינט' עולה כי בני ברק מתקרבת לירושלים במספר הנדבקים בנגיף הקורונה, 505 תושבי העיר בני ברק נדבקו בנגיף לעומת 568 בירושלים שגדולה כמעט פי 5 מבני ברק, גם ע"פ נתוני מספר הנדבקים יש עלייה ברורה בבני ברק כאשר יותר משליש מהאנשים שהגיעו לערוך בדיקת קורונה התגלו כחולים בנגיף, לעומת כ-10% בירושלים ו-6% בתל אביב.

מספר החולים בערים בהם יש מספר רב של נדבקים: בראש הרשימה ירושלים עם 568 חולים, בבני ברק 505, בתל אביב 263, באשקלון 108, בראשון לציון 95, בפתח תקווה 91, במודיעין 79, ברמת גן 76, בנתניה 75, באשדוד 73, בבת ים 72, בבאר שבע 68, בבת ים 67, באלעד 64, במגדל העמק 64, בחיפה 61, בית שמש 58, רעננה 56, ביהוד 52, ברחובות 52, באפרת 49, סוגרת הרשימה הרצליה עם 49 חולים.

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן הביע אתמול דאגה מקצב ההידבקות בעירו ואמר כי, קצב ההדבקות בקורונה של תושבי ר"ג פתח בימים האחרונים פער משמעותי ביחס לממוצע הארצי ובעיקר ביחס לת"א וערים נוספות סביבנו.

בפוסט בדף הפייסבוק שלו כתב שאמה הכהן: "ביומיים האחרונים הגידול הארצי היה 20%, ת"א 17.5% ורמת גן 35.8% פי 2 מת"א ויותר מפי 1.5 מגבעתיים. הנתון של בני ברק עומד על 63.3% פי 3 ויותר מהממוצע הארצי. בשלושה הימים האחרונים היה גידול ארצי של 43.22%, בת"א רק 31.11% ואנחנו 60% שוב פי 2 מת"א ופי 1.4 מהממוצע הארצי. הנתון של בני ברק עומד על 90.1% יותר מפי שניים מקצב ההדבקה הארצי".

ראש העיר תלה את הנתונים החריגים בכמה סיבות אפשריות: ראש העיר למרות כישוריו המתמטיים אינו מומחה לסטטיסטיקה או השפעה של צוות רפואי של שיבא שנדבק והוא תושב העיר (כנראה שלא לפי בדיקה ראשונית). או, בבני ברק אין פצצה מתקתקת אלא פצצה עוצמתית שהתפוצצה גם לנו בפרצוף"..

לסיכום מצביע ראש עיריית רמת גן על בני ברק כגורם המרכזי להתפשטות הנגיף ברמת גן ואומר כי, "בשעות הקרובות נפנה לכמה מומחים ברמה הלאומית לבחון את הנתונים ולחוות דעת מומחה, ככל שלא יהיו דעות סותרות ומרגיעות ומייד, אדרוש עוד הערב מראש הממשלה להורות על סגר מלא ומוחלט על העיר בני ברק שעם כל כאב הלב על מה שעובר עליהם אין ברירה אחרת".

כזכור, שר הבריאות יעקב ליצמן אמר הבוקר בראיון ל'ידיעות אחרונות': "לצערי יש יותר חולים קשים. מעט פחות חולים באופן כללי, באחוזים, תלוי בכמה בדיקות עושים. אני אופטימי. אני מקווה שלאט־לאט זה יתחיל לרדת. עכשיו צריך שהציבור ישמע בקול משרד הבריאות. הצעתי היום לראש הממשלה ולשר הפנים לעשות סגר על בני ברק".

ליצמן דחה את הטענות על הנתונים מראים שהחרדים הם מקור הדבקה משמעותי ביותר בקורונה ואמר: "אי אפשר מכמה קבוצות – קבוצה אחת פה וקבוצה אחת שם – להשליך על כל הציבור. הציבור ב־99% שומע בקול המדינה ובקול הרבנים יחד. בהחלט אני יכול להגיד שכולם שומעים לרבנים. יותר מזה, הרבי מגור סגר בית כנסת שמתפללים שם בכל שבת 5,000 איש. הוא סגר עוד לפני הנחיות המדינה. גם הרב קנייבסקי. כולם מתיישרים עם הנוהל".

ליצמן הסביר כי, "מה שקרה בכל המקומות היה כנראה בגלל משלוח מנות. נכון ששליחי מצווה אינם ניזוקים, אבל אנחנו רואים כרגע את ההשלכות של פורים. בעזרת השם עוד כמה ימים זה יעבור. בגלל זה ביקשתי הסגר לשלושה ימים".

בנוסף, שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב הוציאו הבוקר הוראה לקופות החולים על פתיחת 4 סניפים בבני ברק לטובת דיגום וטיפול בחולים שסובלים מתסמינים של נגיף קורונה: חום מעל 38 מעלות או שיעול או קושי בנשימה. ההגעה לסניפים הינה בתיאום מראש בלבד.

כתובות הסניפים בבני ברק הן: כללית: רבי עקיבא 83 טל׳ 039766111 / מכבי: כהנמן 64 תיאום דרך הרופא המטפל / מאוחדת : אבני נזר 9 טל׳ 036156400 / לאומית: חזון איש 89 טל׳ 1700507507

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האם מה שקורה בני ברק זה נכון או שזה רק להפחיד את החרדים כיון שאין דרך אחרת?

אולי זה בגלל דיבורים בבית הכנסת ו/או התבוננות בטלפון. למה להאשים את הנשים. תאשימו את עצמכם

עד שלא ימותו ויהיו ערימות של גופות, לא יעזור שום הפחדה.
אנשים צריכים לראות בעינים שלהם כדי לזוז משהו.
אין הנהגה = אין מונהגים !

נכון פלוס. אין בית אשר אין שם חולה

זה נכון לגמרי הם חיים בצפיפות וזה התוצאות

כל בני ברק קורונה וקורונה קלה
הקבה מחסן את העיר שומר עליה
הגל הבא בני ברק מוגנת וכל העם הזה יחזור בתשובה
תודה בורא עולם

תפרסמו את המודעה שעל הקיר… שכולם יקראו מה כתוב שם. שיבינו שהקורונה לא בא לגויים או לחילונים היא באה אלינו

מי היה מאמין להסתובב בבני ברק ולהרגיש כמו באיטליה…

שלא יספרו לכם סיפורים! 99% מהציבור שומע להנחיות ברגע שרבני העיר נתנו הנחיות להפסיק עם כל המנינים למרות הקושי, הופסקו המנינים! ושלא יספרו לנו סיפורים ביער בן שמן רשמה המשטרה דוחות בשבת , לא לחרדים. מטבע הדברים בעיר צפופה ההדיבקות גדולה יותר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture