תורה תורה חגרי שק • הגאון הגדול ראש ישיבת סלבודקה זצ"ל

ברוך דיין האמת: בבית החולים מעיני הישועה הלך לעולמו הגאון הגדול רבי עמרם יצחק זקס זצ"ל ראש ישיבת סלבודקה בבני ברק וחבר נשיאות מפעל הש"ס העולמי • בן 86 בפטירתו • הלוויה נערכת בשעה זו

כתבות נוספות בנושא:

ברוך דיין האמת: הרבנית מרת אסתר זכאי נפטרה בשיבה טובה
טרגדיה קשה בבורו פארק: החתן נפטר שבועות לפני יום חתונתו
לאחר יסורים קשים: החסיד שהיה מעמודי התווך של הקהילה בלונדון נפטר
טרגדיה בבני ברק: הבחור החשוב יהודה לייב לנדא נפטר מהמחלה הקשה

אבל כבד ירד על עולם התורה עם הסתלקותו של הגאון הגדול רבי עמרם יצחק זקס זצוק"ל שהיה מגדולי מרביצי התורה בדורנו שהעמיד אלפי תלמידים מהם אף מכהנים כיום ברבנות.

קרא עוד:

[postim]

ראש הישיבה בן 86 בפטירתו, כיהן למעלה מיובל שנים כראש ישיבת סלבודקה המעטירה בבני ברק, וכן עשרות שנים גם כחבר נשיאות מפעל הש"ס העולמי, במהלך השנים העמיד אלפי תלמידים, למרות יסוריו ומכאוביו לאורך השנים לא וויתר על זכות הרבצת התורה.

בשנים האחרונות גופו הלך ונחלש וסבל ממחלות שונות, אך למרות הכל המשיך במילוי תפקידו הרם, והגיע באפיסת כוחות אל היכל הישיבה למסור את שיעוריו הנפלאים בפני אלפי התלמידים. בחודשיים האחרונים גברה עליו מחלתו ואושפז ללא הכרה בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק.

מודעות נתלו בחוצות ובעיתונות החרדית להעתיר לרפואת הגאון רבי עמרם יצחק בן אסתר לאה לרפו"ש, כמן כן אלפי בחורים ואברכים התכנסו בבתי הכנסת והישיבות של סלבודקה בירושלים, בני ברק, אלעד וקרית ספר לבקוע שערי שמים לרפואת רבם הנערץ.

הערב (שני) סמוך לשעה 20:00 נרשמה התדרדרות משמעותית במצבו, ובני המשפחה נקראו מיידית אל המיטה, תוך שהם זועקים שמע ישראל ואומרים את הוידוי השיב ראש המשפחה וראש הישיבה את נשמתו הטהורה לגנזי מרומים, והותיר את צאן מרעיתו שבורים ורצוצים.

מבין תלמידיו המפורסמים: האדמו"ר מאלכסנדר, המשפיע רבי צבי מאיר זילברברג, רבי יצחק זילברשטיין רבה של רמת אלחנן, רבי יהודה סילמן דומ"צ הישר והטוב, רבי עזריאל אויערבאך רב שכונת בית וגן, רבי מיכל זילבר ר"י זוויעהל, רבי דוד שמידל יו"ר אתרא קדישא, רבי דוד צבי אורדנטליך רבה של ביתר, הרב יצחק דוד גרוסמן רבה של מגדל העמק, חברי הכנסת: ר' מאיר פרוש ר' משה גפני ור' אברהם יוסף לייזרזון.

מסע הלוויתו תצא מחר (שלישי) בשעה 11:00, מהיכל הישיבה לעבר בית החיים חלקת פוניבז' בבני ברק.

זכותו הגדולה תגן בעדנו.

עדכון 11:08

בדקות האחרונות החל מסע הלוויה ברחבת הישיבה, אלפים מתלמידיו ומתושבי בני ברק בהם ראשי ישיבות רבנים ומשגיחים נוכחים במקום, בסביבות השעה 12:00 יחלו ללוות את ראש הישיבה זצ"ל בדרכו האחרונה דרך הרחובות רבי עקיבא וחזון איש לעבר בית החיים זכרון מאיר בקצה העיר שם ייטמן ראש הישיבה למנוחת עולמים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

היה צדיק ות"ח מיוחד והסתיר עצמו וצדקותו הרבה

חבל על דעבדין ולא משתכחין! איזה חבל
הנעימות והחכמה משולב היה פשוט להפליא, כל מי שרק ההסתובב לידו היה מקבל חשק ואהבה לתורה ויראת שמים

מה עובר עלינו??? לא מבינים מה עשה הקב"ה, אבל אנחנו יהודים מאמינים בני מאמינים וצריכים להאמין בלב שלם שהכל בא מד' יתברך שמו, הקב"ה ינחם אותנו בקרוב, ד' בחר בהם כקרבן ציבור ועכשיו אנחנו מחויבים לשוב בתשובה שלמה לד' בלב שלם.

כתוב בספרים הקדושים, שאלמלי היינו עושים רצונו של מקום ושומרים מצוותיו, אז היתה הגאולה מתוך עשירות וגדולה ושמחה, אבל בעת שנהיה בבחינת אין עושין רצונו של מקום ח"ו – תהיה הגאולה מוכרחת להיות מתוך תוקף הצרות ודחקות ועניות ר"ל, מפני שאלו הצרות ישלימו הזכות שהיתה צריך להיות לנו על ידי שמירת התורה והמצות. המשיח מחכה לראות אם אנחנו באמת מחכים לו. לא זוכרים כמעט שנה קשה כ"כ, שכ"כ הרבה צדיקים, רבנים, אדמורים, ושאר עמך ישראל, הסתלקו בשנה אחת, ובמתות משונות כ"כ רח"ל.

קשה לדבר, וקשה לחשוב עיני עיני יורדה מים….. "יה"ר מלפניך שומע קול בכיות שתשים דמעותינו בנודך להיות ותצילנו מכל גזרות קשות ואכזריות" לא להרהר אחר מידותיו של הבורא יתברך, הקדוש ברוך הוא כי כל מה שעושה לטובה הוא עושה.

אנחנו צריכים רק להתחזק כל אחד "אפילו במשהו קטן" לדוגמא- לקום בבוקר בזמן כדי להספיק זמן ק"ש של מג"א וזמן של הגר"א עם ברכות ק"ש, ללמוד אחרי התפילה יותר מהרגיל. וכך נזכה שהגאולה תגיע מתוך רחמים וחסדים גמורים, ושהקב"ה יעבור מכסא דין לכסא רחמים.

יה"ר שהקב"ה יאמר לצרותינו די ויגאל אותנו גאולה שלמה ואמיתית, מתוך רחמים וחסדים ויאמר לצרותינו די. הקב"ה ינחם אותנו בקרוב ממש אמן.

לקיים בנו חכמי ישראל.

נא להתפלל "עכשיו" עבור הגאון הצדיק המגיד “שלמה ליב בן מרים" רבי שלמה ברעוודה שליט”א – מגדולי הדרשנים בעולם – בארץ ישראל – ובארצות הברית – הרב שליט"א שעם ישראל זקוק לו, חולה במחלה קשה ומצבו הבריאותי ירוד, ונמצא בטיפול נמרץ במצב קשה מאד, נא ונא לקרוע את השמים! להרבות בתפילה לרפואתו, וללמוד תורה לזכותו, ולהרבות בצדקה : “שלמה ליב בן מרים" לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל. ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה.

יישר כוח לכל המתאחדים בתפלה.

לקיים בנו חכמי ישראל.

לקיים בנו חכמי ישראל.

לקיים בנו חכמי ישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture