היסטוריה: בית החולים ביקור חולים יעבור לניהול שערי צדק

ביקור חולים נסגר ושערי צדק יפעיל המקום תמורת עשרות מיליונים מהמדינה • חלק המחלקות שפעלו בביקור חולים ייסגרו, וחלק מהרופאים בהן יעברו לקמפוס שערי צדק

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

בית החולים ביקור חולים הגיע לסוף דרכו לאחר 145 שנות פעילות במרכז ירושלים: היום (א) הושלם המשא ומתן בין המדינה, העובדים ובית החולים שערי צדק שבסופו תעבור פעילות ביקור חולים למרכז הרפואי שערי צדק בירושלים. בתמורה למיזוג, תעביר המדינה סכום המוערך בקרוב ל-100 מילון שקל לשערי צדק, שיוקדשו להרחבת מגדל האשפוז החדש בבית החולים.

קרא עוד:

[postim]

על שלבי ההסכם עמל ופעל סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן, שלאורך השנים האחרונות, ליווה את המשבר הקשה שפקד את ביקור חולים ומנע בכל דרך את סגירתו המוחלטת, במטרה לאפשר המשך פעילות רפואית במרכז העיר ירושלים, כפי שהיה קיים במשך שנים ארוכות, לרפואתם ולרווחתם של רבבות מתושבי ירושלים, מכל האוכלוסיות.

בסדרת פגישות ומגעים שניהל סגן השר הרב ליצמן, יחד עם הגורמים באגף התקציבים באוצר וסגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן, הושגה הסכמה עם הנהלת "שערי צדק" בראשות מנהל המרכז הרפואי פרופ' יונתן הלוי, מר ארקדי גיידמאק המשמש בעלים של המבנה, ראש העיר ירושלים מר ניר ברקת ויו"ר הסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן.

בהתאם להסכם, הגיש כונס הנכסים הרשמי, המנהל כעת את בית החולים ביקור חולים, בקשה לפיטורי עובדים בבית החולים. שערי צדק תעסיק מחדש כ-360 מהם. חלק מהעובדים לא יועסקו מחדש. 38 מרופאי בית החולים לא יועסקו מחדש, רובם ככולם רופאים שעבדו בבית החולים במשרה חלקית, והיתר 9 מתמחים שלגביהם יש הסכמה בין המדינה לבין ההסתדרות הרפואית כי יימצאו להם תקנים מיוחדים להמשך ההתמחות בבתי חולים אחרים.

פעילותו של קמפוס ביקור חולים תשתנה מהותית: חלק המחלקות (פנימיות, קרדיולוגיה, ילדים ועוד) שפעלו בבית החולים ייסגרו, וחלק מהרופאים בהן יעברו לקמפוס שערי צדק. במבנה בו נמצא כיום ביקור חולים יישארו בעיקר חדרי לידה, פגיה ומחלקת יולדות, וכן מחלקה פנימית שתוקדש ברובה לחולים גריאטרים.
בעקבות המיזוג יהפוך המרכז הרפואי שערי צדק לאימפריה של לידות: כבר היום מוביל המרכז את טבלת הלידות בישראל עם כ-16 אלף לידות בשנה, ולאחר האיחוד יתווספו לו כ-6,000 לידות בשנה, מה שיהפוך אותו לאחד ממרכזי הלידה הגדולים בעולם.

במהלך המשא ומתן עם ועד הרופאים נפתרה גם הבעיה המרכזית שעיכבה את החתימה על ההסכם עד היום: זנב הביטוח (תקציב לתביעות רשלנות רפואית שטרם הוגשו) שעלותו מוערכת בכ-22 מילון שקל. סכום זה יתחלק בין המדינה לבין שערי צדק.

סגן שר הבריאות: מנענו את סגירת המקום

סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן בירך על הסכם שנחתם ואמר כי נוכח המשבר הקשה המלווה את ביקור חולים בשנים האחרונות, העדפנו את האופציה הטובה יותר, של העברת בית החולים לידי גורם רפואי מוביל כ"שערי צדק", בכך מנענו סגירת המקום והפיכתו למקום שאינו רפואי. "תושבי ירושלים ימשיכו לקבל שירותי רפואה באותו מקום אליו הורגלו ואנו נדאג לפתח המקום, כמו גם לזכויות העובדים שיועסקו בהמשך ואלה שלצערנו לא ימשיכו להיות מועסקים".

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר הסתדרות הרפואית, אמר: "קשה מאד לחזות בסגירת בית חולים, אך עם זאת, יש בי תקווה לעתיד כי עשינו את הטוב ביותר עבור רופאי בית החולים וציבור מטופליו. לצערי, יותר מדי זמן, ריחפה מעל בית החולים עננת סגירתו ללא דאגה לסוגיית הביטוח וללא הבטחת תעסוקה לרוב הרופאים. למעשה, רופאי בית החולים היו ללא כיסוי ביטוחי החל מ-2008 ועד היום – דבר שהעמיד אותם בפני סכנה לא מבוטלת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בושה תכסה פניכם כאשר אינכם מפחדים להכניס פרסומת בניגוד לדעת כל גדולי ישראל אשר אסרו את הלימודים בכל מכוני ההכשרה למיניהם וזה גם הי'ה המכתב האחרון שהגרי"ש אלישיב זצוק"ל חתם ע"ז בדם לבו.
אינכם רשאים להיקרא עוד אתר חרדי.
לא נשב שאננים למול פירצה זו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture