ללום מושך את העתירה ומבהיר; המשך יבוא

החלטה מפתיעה של יו"ר עמותת 'נוער כהלכה': הוסרו העתירות נגד הסמינרים ומשרד החינוך שהוגשו בגין האפליה הקיימת כביכול במוסדות החינוך | ללום מבהיר כי אין כל קשר לצוואת ר' יעקב יוסף זצ"ל ומדובר בטקטיקה משפטית.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

יו"ר עמותת 'נוער כהלכה', יואב ללום, הודיע על משיכת העתירה כנגד הסמינרים ומשרד החינוך על האפלייה הקיימת וזאת בשל שיקולים משפטיים.

קרא עוד:

[postim]

בשיחה לJDN אומר ללום: כי "משיכת העתירה הינה משיקולים משפטים טהורים, 'מי שאינו עושה אינו טועה'", מתוודה באוזנינו ללום, ומדגיש, "אשמח לעמוד בשיתוף פעולה עם כל מי שיכול להלחם כנגד התופעה. עמותת נוער כהלכה תמשיך להילחם נגד התופעה כפי שהורה לנו מורנו ורבנו הגר"י יוסף זצ"ל עד למיגור התופעה".

ללום מבהיר שוב: "אין קשר בין הצוואה של הרב יעקב יוסף להחלטה שהתקבלה, אני ממליץ לכל הגורמים לא לנסות אותנו, אנחנו לא נכנע". לדברי ללום, "משיכת העתירה הפעם נעשתה כטקטיקה משפטית אבל אל דאגה, המשך יבוא…".

כזכור, במהלך מסע הלווייתו של הגאון ר' יעקב יוסף זצ"ל, הפתיע המקובל הצדיק רבי יעקב עדס כאשר הביא את המסרים שהבהיר המנוח זצ"ל בצוואתו.

א. המנוח הורה שבנות לא ילכו בשום אופן לשירות לאומי, מדובר באיסור חמור ביותר. ואף צירף את דבריו הברורים של מרן ‘קהילות יעקב’ זצ”ל בנידון.

ב. בניגוד למה שפרסמו בשמו בפרשת עמנואל כביכול תמך ללכת לערכאות בנושא האפליה, ‘יש להגיע להבנות – מבלי לערב את השלטונות’.

בתגובה לבקשת בית המשפט אומר סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק חינוך חרדי, הרב יצחק פינדרוס כי "בית המשפט הוכיח היום כי הוא לא בימת התנצחויות לעתירות קנטרניות שנועדו אך ורק למשוך רייטינג על גבן השחוח של הורי הבנות המחפשות באמת ובתמים פיתרון הולם.

"בפסיקתו קבע הבג"ץ כי אין לעותר במה להיאחז והטענות שהועלו על ידו אין להם כל אחיזה במציאות. לצערנו, אנו נתקלים במציאות בה אנו פועלים ללא לאות על מנת לשבץ את כל הבנות בירושלים, ואף עושים זאת בהצלחה מרובה ההולכת ומתעצמת מידי שנה כפי שנוכחו גם שופטי בית המשפט העליון, בעוד העותר עושה כל מאמץ בכדי לחבל במאמצינו ולזרוע ריב, סכסוך ומדון בין הנהלות הסמינרים איתם אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא לבין ההורים.

"אנו נמשיך לפעול למציאת פתרונות ברגישות ובנחישות, מתוך נתינת כבוד אמיתי לכל הגורמים הנוגעים בדבר. כולנו תקווה, שהחלטת בית המשפט תוביל את העותר לחשבון נפש בסופו יבין כי הנזק שהוא גורם לבנות הנזקקות לפתרון, רב בהרבה על התועלת".‬

כזכור, פעילות עמותת 'נוער כהלכה' זכתה לפרסום נרחב בעקבות בג"ץ עמנואל, שבו עתרה העמותה כנגד הפרדה בין תלמידות של מגמה חסידית ומגמה רגילה בבית ספר "בית יעקב" בעמנואל. לטענת חלק מההורים (שזכתה לגיבוי של הבודק מטעם משרד החינוך) נעשתה על רקע של רמה דתית, אך לפי פסיקת בג"ץ נועדה להפרדה בין העדות. במסגרת עתירה זו גם הוסרה מתקנון בית הספר, שהוצג על ידי מרכז החינוך העצמאי, הדרישה שכל התלמידות יתפללו בהברה אשכנזית, גם בביתן.

בציבור החרדי הפנו ביקורת קשה כלפי העמותה ונערך קמפיין חריף כנגד העומד בראשה, יואב ללום. במרכז הביקורת עמדה פניית העמותה לערכאות בבג"ץ עמנואל ללא היתר מבית דין רבני. מרן הרב עובדיה יוסף תקף את העותרים על כך: "אלו הפונים לערכאות כאילו הרימו יד בתורת משה, הנם מחרפים ומגדפים כלפי מעלה, ואין להם חלק לעולם הבא", והוסיף כי הדרך להתמודדות עם יחס האיפה ואיפה היא רישום ילדים ספרדים לתלמודי תורה של מעיין החינוך התורני.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture