אושר הסכם הסנקציות הפליליות: החרדים נכונים להיכלא על קידוש ה'

לאחר הפיצוץ שאיים לקרע בועדת פרי הושגו הבוקר הסכמים | סנקציות פליליות יוטלו על כל משתמט מכל מגזר | ראשי ישיבות שדיווחיהם על מספר התלמידים יימצא שונה מהדיווחים הנתונים בידי הצבא, יואשמו בפלילים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

יומיים לאחר הפיצוץ שקטע את ישיבת חברי ועדת פרי לשוויון בנטל, התכנסו חברי הועדה הבוקר (רביעי) פעם נוספת על מנת לאשר את ההסכם, זאת לאחר שראש הממשלה נתניהו הורה לשר הביטחון יעלון, שלא להתנגד להסכם. תמכו ביוזמה השרים אהרונוביץ', יעלון, לבנת ופרי, בעוד שהשר אריאל התנגד, והשר פרץ נמנע.בלשכות הגיוס. שר הביטחון התנגד לו ועמו שרים נוספים, אורי אריאל, עמיר פרץ ולימור לבנת.

קרא עוד:

[postim]

הסעיף שהוביל לקרע בין חברי הועדה, היה סעיף המורה להטיל סנקציות פליליות על בחורים שלא יתייצבו בלשכות הגיוס. שר הביטחון התנגד לו ועמו שרים נוספים, אורי אריאל, עמיר פרץ ולימור לבנת.

מהסעיף הוצאו המילים הקובעות כי סמכותו של שר הביטחון בנוגע להטלת הסנקציות תופקע באופן אוטומטי, מה שיכול להתפרש כפשרה בין הצדדים. לא יוטלו סנקציות מ-2016 ל-2017. בסעיף שאושר נכתב כי אם בתום תקופת הביניים לא תהיה עמידה ביעדי הגיוס מצד הציבור החרדי, יחולו הוראות חוק שירות הביטחון על כולם מלבד 1,800 המתמידים. המשמעות היא, החלת סנקציות פליליות הקבועות בחוק כפי שקיימות כלפי המשרתים החילוניים.

יעלון תקף במהלך הפגישה את נציגי יש עתיד על המשבר שנוצר בשל התעקשותם על הסנקציות הפליליות. "צריך להבין, ההתנהגות של המגזר החרדי תלויה בנו. מה שקרה ביום ראשון זה שכשהגענו לסעיף הידוע, שהיה בלתי אפשרי מבחינתי וכבר הדליק את הרחוב החרדי, הצעתי נוסח והייתי מוכן לניסוחים אחרים שיאפשרו שיקול דעת. וגם הסכמתי לניסוח שהוצע ושנדחה בגלל התערבות חיצונית. אם אנחנו רוצים לעשות פוליטיקה, זה נושא רגיש מדי כדי לעשות עליו פוליטיקה קטנה. גם אני רוצה שכולל ישרתו. אבל יש הסכמות ויש פה הפרה ברגל גסה של המתווה המשותף. אסור לשדר תוקפנות כלפי המגזר החרדי ולא ללבות השנאה. אם זה יקרה גם הנח״ל החרדי יתפרק. מבקש באווירה שמשודרת וגם הדברים שיאמרו בחוץ לא ילבו השנאה. ולכן זה צריך להשתקף בתזכיר החוק וגם בהצעת המחליטים". דברי השר.

בין יתר סעיפי מתווה הגיוס, שרובם אושרו בממשלה, נקבע שיעד גיוס החרדים יועלה בהדרגה, כך שהחל משנת 2016 יגויסו לכל הפחות 5,200 חרדים בשנה – 65% מהשנתון. להבדיל מחילונים, צעירים חרדים יתייצבו בבקו"ם בגיל 18, אך יוכלו להישאר בישיבות עד גיל 21, ואז יוכלו להשתלב במסלול ישיבות ההסדר, שכולל שירות קרבי – אך מקוצר. החל משנת 2017 תוגדר רשימה של 1,800 תלמידים בלבד שיוגדרו "עילויים", ויקבלו פטור משירות. ראשי ישיבות שדיווחיהם על מספר התלמידים יימצא שונה מהדיווחים הנתונים בידי הצבא, יואשמו בפלילים.

ח"כ פרוש כבר אמר בשבוע שעבר, "ידע כל מי שיש לו יד בחוק האומלל, אשר נסיונו לרסק את עולם התורה, שעתיד קיומנו כאן בארץ נמצא בסכנה. אני קורא לרבני הבית היהודי, עוד לא מאוחר, אל תתנו ידכם לפגיעה קשה בעולם התורה ובישיבות הקדושות שהם נשמת האומה היהודית”. היהדות החרדית אינה מאבדת את שלוות נפשה מול אותם חורשי רעה המחפשים לגדוע את נפש האומה היהודית ולעקור את לומדי התורה משורשיהם.

"נצח ישראל לא ישקר". החרדים כולם כאיש אחד בלב אחד, נכונים להתייצב בשערי הכלא עם כל אברך ובחור ישיבה שיושלכו לשם על ידי הרשויות בהתאם להסכם הדרקוני שאושר הבוקר.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך אפשר לא לראות את הקומבינות, כאילו שיעלון או בנט או משהו מתנגד באמת כאן ? ואיפה אורית סטרוק ה"צדיקה" ?.. שלא לדבר על "רבני הסרוגים" למינהו.. וה"חרדי" מ"יש עתיד"… איזה צבועים. אבל מה, גם הם שלוחי השם. אבל בכל זאת .אני מתחיל להבין את נטורי קרתא.

איזה תמונה פצצה מצאתם!!! אחלה תמונה!!! כבר אומר את כל הכתבה…

והעיר שושן נבוכה.

שא שא
אל תמרדו באומות

מה הם חושבים שבנוסח כזה או אחר הרחוב החרדי לא יבער?
אבל אולי עכשיו החילונים קצת ירגעו כבר לא יהא להם על מה לדבר הרי יש כבר חוק וסנקציות, אבל פתאום כולם יראו שבעצם הם מדברים רק משנאה כי למעשה הם ימצאו עוד ועוד צרות לעשות בלי סוף
ימותו הקנאים
מי שמקנא שיבוא לישיבה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture