סקר: הצרכנים באירופה אינם מתנגדים לשחיטה יהודית

הסקר המפתיע התקבל בברכה על ידי איגוד הארגונים היהודיים באירופה ומרכז רבני אירופה "צעד חשוב בהבטחת יכולתה של הקהילה היהודית להמשיך ולקיים שחיטה מסורתית" • הנציב האחראי על הנושא מטעם האיחוד האירופי הודיע כי בימים אלו מגובשות המסקנות הסופיות להמלצה במדינות האיחוד

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

סקר שנערך בהזמנת האיחוד האירופאי, על ידי חברה חיצונית, מצא כי רק כ-2% מהצרכנים באירופה מתחשבים באופן המתת החיה כשהם בוחרים איזה בשר לקנות.

כידוע, בשנים האחרונות מתנהל במספר מדינות באירופה קרב כנגד השחיטה היהודית המסורתית, כאשר פעילים למען זכויות בעלי חיים פועלים למען העברת חוק הדורש מתן הלם חשמלי לבהמה טרם השחיטה – פעולה האסורה על פי ההלכה היהודית. בשנה שעברה העבירה דנמרק חוק כזה בדיוק, האוסר למעשה על קיום שחיטה יהודית כשרה על פי ההלכה.

לבקשת הרבנים חברי נשיאות 'מרכז רבני אירופה' קיים הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA) ומרכז רבני אירופה (RCE), שיחות עם ראשי האיחוד האירופאי, כולל הנציב האחראי לנושא, כמו גם עם השר האחראי על הנושא בבריטניה, הצהירו כולם כי לא יפעלו להעברת חוק דומה האוסר על שחיטה יהודית או מוסלמית עד שיתפרסמו תוצאות הסקר שערך האיחוד.

קרא עוד:
[postim]

כאמור, הסקר שהתפרסם לפני מספר ימים גילה כי רק שני(!) אחוזים מכלל האוכלוסייה כוללים את אופן ייצור הבשר במערך שיקולי הרכישה שלהם, וכי: "אף אחד מהמשתתפים בסקר לא הזכיר מיוזמתו את סבל החיות בשחיטה כשיקול לרכישה".

עוד מצא הסקר כי: "עבור רוב הצרכנים קבלת מידע לגבי מתן הלם חשמלי לפני שחיטה איננה נושא חשוב…וכלל לא ברור שצרכנים אכן יתחשבו במידע הזה, אם יהיה זמין להם בתוויות המוצרים".

הסקר, שהתפרסם בשבוע שעבר, התקבל בברכה על ידי איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA) ומרכז רבני אירופה (RCE). הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA) ומרכז רבני אירופה (RCE), קרא לפרסום הסקר: "צעד חשוב בהבטחת יכולתה של הקהילה היהודית להמשיך ולקיים שחיטה כהלכתה בלי חשש מהפליה". בדבריו ציין כי תוצאות הסקר תומכות בעמדת איגוד הארגונים היהודיים באירופה, וכי הציבור אינו מודע לכך שהשחיטה היהודית הומאנית במיוחד.

חברי נשיאות מרכז רבני אירופה"הסקר- צעד חשוב בהמשך קיום שחיטה כהלכתה". נשיאות מרכז רבני אירופה

הרבנים חברי נשיאות 'מרכז רבני אירופה' שעודכנו על תוצאות הסקר על ידי סמנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' הרב אריה גולדברג, הביעו שביעות רצון מתוצאות הסקר. בדיון טלפוני שערך הרב אריה גולדברג עם הרבנים חברי נשיאות רבני אירופה עודדו הרבנים את הנהלת 'מרכז רבני אירופה' להמשיך במאבק בנושא השחיטה היהודית וזאת במטרה להבטיח שבכל מדינה באירופה תתאפשר שחיטה כשירה.

יש לציין כי הנציב האחראי על הנושא מטעם האיחוד האירופי הודיע להרב מרגולין השבוע בשם הוועדה העוסקת בנושא מטעם האיחוד האירופי כי הם מתכוונים להמשיך ולעסוק בנושא ולגבש מסקנות.

_pdfמכתבו של הנציב באיחוד האירופי

בעקבות זאת קרא הרב מרגולין לנציבות האיחוד האירופי לגלות זהירות ולא לנקוט בצעדים שיש בהם כדי להוציא לעז על השחיטה היהודית כביכול היא סותרת את המחויבות לטיפול הומאני בבעלי חייים.

"בשביל הקהילות היהודיות באירופה, האשמות כאלו יהיו קשות ובעלות השפעה רבה, וזאת בנוסף ללחצים הקיימים לאור הגידול במעשים אנטישמיים במספר מדינות באירופה", אמר הרב מרגולין והוסיף, "אין ספק שכל אחד חייב לכבד את זכות הצבור הרחב לדעת מה יש באוכל שהם צורכים. אין ספק שיש צדק בחוק המחייב את היצרן לפרסם את רשימת הרכיבים בכל אריזה. עם זאת, הקריאה של מספר מדינות שעל היצרנים לפרסם על האריזות שהבשר נשחט על פי חוקים דתיים – מעוררת חשד על מניעים שאינם טהורים. דברי ימי העולם מלמדים שקריאות כאלו הביאו לידי שפיכת דמים המונית (של בני אדם, לא של בהמות)", אמר הרב מרגולין.

אילוסטרציה: אוליביה פיטוסי-פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture