שר הכלכלה דרעי: "החדשנות הישראלית היא הפתרון הטוב ביותר לחרמות למיניהם"

כ- 1000 תלמידות ותלמידים מכל רחבי הארץ – משתתפי תכנית החינוך "כחול לבן" של משרד הכלכלה - הציגו הבוקר מוצרים, טכנולוגיות ותוצרים מקוריים באירוע חגיגי במעמד שר הכלכלה ובכירים נוספים • בין המוצרים שהוצגו באירוע: מטאטא רובוט שמטאטא ואוסף את הלכלוך, עגלה חשמלית לילקוט, צמיד מעורר, שטיח בטיחותי לתינוק, ומברשת שיניים לאנשים עם מוגבלויות • התערוכה התקיימה במעמד: שר הכלכלה, יו"ר ההסתדרות החדשה, המשנה לנשיא התאחדות התעשיינים, מנכ"ל משרד הכלכלה, ראש עירית ראשון לציון וראש מטה כחול לבן במשרד הכלכלה • המוצרים הנבחרים זיכו את יוצריהם בפרסים

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

כ-1000 תלמידים, נציגים נבחרים מבתי הספר שהשתתפו במהלך שנת הלימודים בתכנית החינוך הערכית "כחול לבן" של משרד הכלכלה, הציגו הבוקר (חמישי), בפני שר הכלכלה, אריה דרעי, מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג, יו"ר ההסתדרות החדשה, אבי ניסנקורן, המשנה לנשיא התאחדות התעשיינים, אורי יהודאי, וחברי וועדת שיפוט, את התוצרים שהכינו במשך השנה במסגרת סדנאות, קורסים ועבודות. במסגרת האירוע, שהתקיים במרכז התרבות שבראשון לציון, התחרו בניהן קבוצות תלמידים על התואר הנכסף "המוצר הכי ישראלי".

בפעילות החינוכית, שהתקיימה במהלך השנה, לקחו חלק כ- 90,000 תלמידים מכ- 3,500 כיתות שונות בבתי ספר, מכל רחבי הארץ ובכל המגזרים. עד כה השתתפו בתוכנית שמטרתה הכרות עם התעשייה והטמעת ערכים להעדפת תוצרת הארץ ויצירת גאווה לאומית בתעשייה הישראלית, כ- 350,000 תלמידים שנהנו מ ימי הפנינג חווייתיים, סדנאות לימוד ויצירה וקורסי יזמות ושיווק. התוכנית תתקיים גם בשנת הלימודים הקרובה וייקחו בה חלק כ-100,000 תלמידים.

בטקס הסיום החגיגי הוענקו פרסים לזוכים שהוכתרו בתואר "המוצר הכי ישראלי" ונחתמה אמנת "כחול לבן" עם נציגי התלמידים, המורים, ראש העירייה, נציג מטה כחול לבן ונציג משרד החינוך, במסגרתה התחייבו התלמידים להעדיף מוצרים מתוצרת הארץ.

"יהיה לאותם מחרימים קשה לפעול נגד טכנולוגיות ישראליות מצילות חיים"

שר הכלכלה, חה"כ אריה דרעי אמר במהלך האירוע ליזמים הצעירים המשתתפים בתכנית: "אתם העתיד של התעשייה והכלכלה הישראלית. אתם היזמים, המהנדסים, ההנדסאים, הטכנאים והאדריכלים שיבנו לנו את המחר. הוכשרתם כאן להיות 'שגרירים של כחול ולבן' ובכוחכם להשפיע ולהוביל בשינוי התודעה החברתית בישראל" עוד הוסיף השר דרעי כי: "התעשייה כחול לבן היא נכס אסטרטגי של מדינת ישראל – היא המנוף לפיתוח אזורי, לצמצום פערי הכנסה וליצירת מקומות תעסוקה איכותיים. כשר הכלכלה וכשר לפיתוח הנגב והגליל, אפעל לחזק מפעלים קיימים ולעודד הקמת חדשים מתוך כוונה להגדיל את אפשרויות התעסוקה של משפחות וצעירים באזורי הפריפריה בגליל, בנגב ובכל אזורי העדיפות הלאומיים". "היזמות והחדשנות הישראלית הם הפתרון הטוב ביותר לחרמות למיניהם כנגד חברות ישראליות. יהיה לאותם מחרימים קשה לפעול נגד טכנולוגיות מצילות חיים המפותחות בישראל".

קרא עוד:
[postim]

ראש מטה כחול לבן במשרד הכלכלה, המשנה למנכ"ל – ינון אלרועי: אירוע הסיום היום של מטה כחול לבן, מסכם פעילות חינוכית פורה, שקיימנו בבתי הספר, במשך השנה ברחבי הארץ: בבתי ספר ממלכתיים, ממלכתי דתי, חרדיים וערביים, ביסודיים, חטיבות ביניים ותיכוניים, בדרום, במרכז ובצפון וכן ביהודה ושומרון. הפעילות נועדה לקדם את ההבנה בקרב התלמידים בדבר החשיבות והמשמעות של תוצרת הארץ ולעודד רכישת "כחול לבן". במהלך הפעילות, התלמידים מבינים את המשמעות של רכש מוצרים מקומיים על היקף התעסוקה ועל החוסן הכלכלי של ישראל. חשוב לנו להמחיש לילדים את המשמעות של בחירתם. גם בקניה וגם ביכולת להשפיע על עתידם באם יבחרו ביזמות. בסופו של יום, בחירה במוצר ישראלי, הנותן מענה לכלל הפרמטרים של הצרכן – מסייע הן לתעשייה הישראלית להתפתח ולהתחרות בעולם והן ליצירת משרות חדשות והגדלת אחוז השתתפות האוכלוסייה בשוק העבודה".

טניס
זהו כדור טניס בעל שבב אלקטרוני שמטרתו להחזיר את הכדור לילד באמצעות שלט, כך שגם ילד המסתייע בכיסא גלגלים יוכל לשחק טניס!

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture