שלא נתנסה בניסיון קשה זה

חז"ל מלמדים אותנו שהסגולה הטובה ביותר לזכות בילדים טובים ובריאים – זה לסייע לילדי חינוך מיוחד | "דבר שאותו צדיק מצטער בו יכשל בו זרעו?"

כתבות נוספות בנושא:

צעיר נתקע ברשת דייגים בכינרת וחולץ באפיסת כוחות • צפו
גלנט קבע: גני החינוך המיוחד חוזרים למתכונת מלאה ביום רביעי
בדרך לשביתה? הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה בגני הילדים ובחינוך המיוחד
הבאה בתור? עומאן בירכה על הסכם השלום בין ישראל לבחריין

היום רביעי ל' בחודש סיון תשע"ט, מציינים בארה"ק פרויקט אדיר לגיוס משאבים לטובת פיתוח וביסוס מוסדות 'חינוך ועתיד' בהם מתחנכים מאות ילדים ותלמידי ישיבות לחינוך מיוחד, הידועים כמוסדות הדגל מבית היוצר של החינוך המיוחד בישראל, המהווים מודל מופת וחיקוי לכלל המוסדות בישראל. קחו חלק>>>

מרבית הקוראים – ההורים לילדים בריאים – עשויים לעבור ליד מאמר זה או מודעה המתפרסמת בגיליון 'שחרית' היום כמי שלא רואים שום קשר בינם ובין הענין. רק לאחרונה היו עשרות קמפיינים לגיוס תרומות. כל אדם משתייך לקהילה זו או אחרת, ישיבה או כולל, שאליהם הוא מרגיש מחויב להתגייס, "אולם", שואל את עצמו הקורא הממוצע "מה לנו ולמוסדות לחינוך מיוחד?", אתמהה.

ובכן, מעטים יודעים כי כבר היום 7-8% מהתלמידים בישראל מאובחנים ומוגדרים באופן זה או אחר כ"תלמידי חינוך מיוחד" בדרגות ובסיווגים שונים. ובכן לאיש אין ביטוח בנושא. חישוב סטטיסטי פשוט מלמד כי בכל משפחה ברוכת ילדים עלול ח"ו להיוולד ילד בעל צרכים מיוחדים.

מי שלא התנסה בניסיון הזה, לא יבין במה מדובר, לשם מה צריכים לגייס תרומות לילדים אלו, האם המדינה לא אמורה למן הכול? ובכן, לא כאן המקום להשיב על כל השאלות. אולם, דבר אחד ברור שהורים זכו שכל ילדיהם בריאים ושלמים יכולים לצאת במחול של שמחה וריקודים ולהודות בכל יום להקב"ה על כך שהם לא יודעים מהו קושי זה.

להורים לילדים מיוחדים פעמים רבות אין את הפריווילגיה לצאת לחופש, או להשאיר ילדים לבד בבית ולעיתים אפילו לא לצאת לעבוד. מדוע? תבררו אצל הורים לילדים נכים. או יותר נכון, עדיף שלא תשאלו. ובענין התקציב? רק באחרונה סוערת הארץ אודות אפליית רשויות המדינה את ילדי החינוך המיוחד החרדיים כלפי מקביליהם בחינוך הכללי.

אם כן, מהו הסגולה הטובה ביותר לזכות לילדים בריאים?  קחו חלק>>>     

 

הגמרא במסכת בבא קמא דף נ עמוד א מגלה לנו את הסגולה היעילה ביותר: "תנו רבנן: …וכן מנהגו של נחוניא חופר בורות שיחין ומערות, שהיה חופר ופותח ומוסר לרבים… תנו רבנן: מעשה בבתו של נחוניא חופר שיחין שנפלה לבור גדול, באו והודיעו את רבי חנינא בן דוסא. שעה ראשונה – אמר להם: שלום, שניה – אמר להם: שלום, שלישית – אמר להם: עלתה.

אמרו לה: מי העלך? אמרה להם: זכר של רחלים נזדמן לי וזקן אחד מנהיגו. אמרו לו: נביא אתה? אמר להם: לא נביא אנכי ולא בן נביא אנכי, אלא כך אמרתי: דבר שאותו צדיק מצטער בו יכשל בו זרעו?

חז"ל מלמדים אותנו כי הסגולה היעילה ביותר להינצל מענין מסוים, בכל ענין, הוא לפעול ולסייע לבני ישראל באותו תחום ספציפי. בדיוק כמו שרבי נחוניא חופר בורות חפר בארות מים לעולי הרגיל, לא יתכן שבתו תינזק ותטבע בתוך בור גדול.

הווה אומר, כל מי שמצטער בדבר זה, לתמוך ולסייע למוסדות המגדלים ילדי חינוך מיוחד, ואשר מסייעים לאותם הורים להתמודד עם הקשיים של אותם נשמות טהורות, בוודאי ובוודאי, שמובטח להם שהם עצמם לא יצטערו בדבר הזה ויזכו בעזהי"ת לילדים ולנכדים טובים בריאים ושלמים.

וכבר המליצו גדולי הרבנים שליט"א בעד מוסדות 'חינוך ועתיד' המחוללים פלאות לטובת ילדי החינוך המיוחד ושראוי ליתן ולסייע עבורם אפילו מכספי מעשרות. ולפום צערא אגרא. קחו חלק >>>>

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה מאתגר לגדל ילד כזה . אבל דעו שיש לו כשרונות והוא גם מנהל עסק של טרופיות בגיל 6. תמיכה כספית תועיל לפתח ולהוציא הכשרונות מן הכוח אל הפועל. והמדינה עוזרת אבל לא מספיק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture