צילום שאטרסטוק

טיפים חשובים שאתם חייבים לדעת על ביטוח רכב

.

כתבות נוספות בנושא:

מדהים: מכונית מעופפת השלימה נסיעת מבחן בין-עירונית • צפו
בהוראת הנשיא: ריסקו שורה של רכבי יוקרה, בהם מקלארן נדירה • צפו
הזוי: הנהג מצא לו דרך לעקוף את הפקק בכביש • צפו
חודש שביעי ברציפות: מחיר הדלק יעלה ב-7 אגורות החל מיום שני בחצות

רכשתם רכב חדש ואתם כבר משתוקקים לקחת אותו לסיבוב ולהראות אותו לכולם. רגע לפני שאתם עולים על ההגה, כדאי שתדעו שאינכם יכולים לנסוע ולו מטר בודד אחד ללא ביטוח רכב. במדינת ישראל קיימים שלושה סוגי ביטוחים הקשורים לרכב: ביטוח מקיף, ביטוח חובה וביטוח צד ג'. במאמר זה נסביר לכם מעט על הביטוחים השונים, כיצד תוכלו לקבל הנחות בביטוח? ומאיפה כדאי להזמין את הביטוח ולחסוך זמן יקר.

מזמינים ביטוח דרך הנייד וחוסכים זמן

בעידן האפליקציות, אין דבר קל יותר ונגיש מאשר להוריד אפליקציה ולהשתמש בה לנוחיותנו. בדיוק מהסיבה הזו פתחה חברת הכשרה את אפליקציית go המעניקה שירותי ביטוח אותם ניתן לרכוש דרך הנייד. הורידו את האפליקציה למכשירכם ובואו נבטח את הרכב בקלי קלות ובזריזות.

במקום להתעכב אצל סוכן ביטוח ולבזבז זמן במשרדו ובנסיעה אליו, כל שעליכם לעשות הוא להוריד את האפליקציה למכשיר הנייד שלכם – (הממשק של גו הוא פשוט וקל להפעלה) תתבקשו להירשם, להשיב על מספר שאלות ובתוך זמן קצר תוכלו להיות מבוטחים ולנסוע בראש שקט ברכב שלכם.

כיצד נקבעת הפרמיה עבור ביטוח הרכב בחברות הביטוח?

כאמור, לכל חברת ביטוח יש את התנאים והמחירים שהיא גובה עבור ביטוח הרכב שלכם, נרחיב מעט:

גיל הנהגים ברכב – פרמטר זה עשוי להקנות לכם הנחה בביטוח או לגרום לכך שתשלמו מחיר גבוהה בפרמיית הביטוח שלכם.  במידה והינכם מעל גיל 30 תוכלו לקבל הנחה העונה לשם – "הנחת גיל" כל עשר שנים ההנחה גדלה מעט. לעומת זאת אם הינכם רק בני 17 וכרגע הוצאתם את רשיון הנהיגה שלכם אזי פרמיית הביטוח תעמוד על סכום גבוה מן הרגיל משום שאתם נהגים צעירים מאד.

וותק נהיגה – גם על ותק נהיגה תוכלו לקבל הנחות משמעותיות בביטוח הרכב שלכם. בכל שנה שולחת חברת הביטוח לבעלי הרכב המבוטח בחברתה מסמך "אישור העדר תביעות" אישור זה מעיד האם תבעתם את הביטוח בשלוש השנים האחרונות או לא. במידה ולא תזכו להנחת העדר תביעות בפוליסה אך במידה וכן תבעתם את הביטוח הפרמיה תהיה גבוהה יותר משהיתה בשנה שעברה. אם אין ברשותכם כלל אישור כזה אתם תשלמו סכום גבוה מאד בפרמיית הביטוח שלכם.

מין הנהג – חברות הביטוח, אשר עסוקות בפילוח סטטיסטי של אופן הנהיגה, גילאים המועדים לתאונות ונתונים נוספים גילתה כי נשים הן נהגות זהירות יותר. עקב כך חלק מחברות הביטוח מעניקות הנחה נוספת לנשים אשר נוהגות ברכב.

נהג נקוב – תוכלו להוזיל את עלויות הפרמיה שלכם במידה ותגדירו כי רק אתם יכולים לנהוג ברכב. נציין שעליכם להיות מעל גיל 24 בכדי להיות זכאים להנחה זו. במידה ואתם מגדירים עצמכם כנהגים נקובים תוכלו לזכות בהנחה נוספת בפוליסת הביטוח. אם הינכם מתחת לגיל 24 הפרמיה תהיה יקרה יותר.

סוג הרכב – גם לסוג הרכב ישנה השפעה על מחיר הפוליסה שלכם, שנת הייצור, נפח המנוע, סוג הרכב – אם הוא רכב פרטי או רכב מסחרי, אם הוא עם גיר ידני או גיר אוטומט ופרטים נוספים אשר על בסיסם מחושבת הפרמיה של הפוליסה שלכם.

הנחת שבת – אם הינכם שומרי שבת ולא תסעו ברכב בשישי שבת אתם זכאים להנחה נוספת בביטוח הפוליסה שלכם.

 מדד תאונות, מתן קנסות ונהיגה מסוכנת

במידה ואתם נהגים אשר מעורבים בתאונות באופן תכוף, נהיגתכם פזיזה וחסרת אחריות ואף מסוכנת יתכן כי חברות הביטוח לא יסכימו לבטח אתכם כלל בחברתם. הדבר תקף גם לגבי שלילת רשיון, אם רשיונכם נשלל תתקשו למצוא חברת ביטוח אשר תסכים לבטח אתכם. לעומת זאת אם אתם נהגים זהירים אשר אינם מעורבים בתאונות, לא מקבלים קנסות ומעולם לא נשלל רשיונכם, חברות הביטוח ישמחו לבטחכם ואף יגדילו ויעניקו לכם הנחה על כך שהינכם נהגים זהירים.

איך לבטח את הרכב במחיר המשתלם ביותר?

בישראל קיימות מספר חברות ביטוח שונות, אם ברצונכם לקבל את המחיר הטוב ביותר, אל תתעצלו, ערכו סקר שוק באינטרנט. בכל חברה, תדרשו לענות על מספר שאלות בסיסיות אשר פרטנו עליהן במאמר זה. בסיום התהליך, תקבלו את המחיר של הפוליסה שאותה חברה מציעה לכם.

אם ברשותכם רכב חדש מומלץ לבטחו בביטוח מקיף, כאשר תבררו את פרטי הביטוח המקיף תוכלו להוסיף לפוליסה זו הרחבות כגון: שמשות, גרירה, רכב חילופי ועוד. אם ברשותכם רכב עם שנתון ישן מומלץ לבטחו בביטוח צד ג' אשר מכסה רק את הנהג אשר בו פגעתם במקרה של תאונה וניתן להוסיף הרחבות גם לפוליסה זו. ביטוח חובה נדרש על פי חוק במדינת ישאל והוא מכסה אתכם במידה והייתם מעורבים בתאונה עם נפגעי גוף.

ואם אתם רוצים לבטח את רכבכם בקלות ובמהירות, הורידו עוד היום את האפליקציה מבית הכשרה – GO ביטוח, האפליקציה אשר תחסוך לכם זמן, אתם תוכלו גם לבטח את הרכב דרך האתר המותאם למובייל.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture