צילום: פלאש 90

האם אלעד תתרחב לכיוון פתח תקוה?

הצעה שהעלתה אלעד לכלול 4,000 יח”ד בשטח שיפוטה זכתה לאישור עקרוני של מינהל התכנון בוועדה הגאוגרפית. האבסורד: סמכויות הדיון במתחם המדובר, הסמוך לפתח תקוה, הופקעו מהוותמ”ל והועברו לוועדה המחוזית של אזור המרכז

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נתחיל מהסוף: כך נפלה, נכון לעכשיו, יוזמה להעברת שטחים הסמוכים לשכונה החרדית הדר גנים בפתח תקווה לתחום שיפוטה של העיר אלעד.

וכך התגלגלו הדברים: 12 אלף יחידות דיור חדשות עתידיות הכלולות במסגרת תכנית ‘סירקין דרום’ הסמוכה לשכונת הדר גנים ועמישב בפתח תקוה, מסעירות זה זמן רב את תושבי השכונה החרדית והדתית הדר גנים (גני הדר). בתכנית שאושרה בוותמ”ל, כלולים ‘סירקין הקטנה’ – 900 דונם שעליהם אמורים לקום 4,000 יחידות דיור לצד שטחי מסחר, מבני ציבור ושצ”פ (שטחים ציבוריים פתוחים) ו’סירקין דרום’ על שטח אדיר בן 2,100 דונם שמיועדים ל-8,000 יחידות דיור, יחד עם שטחים ייעודיים לתעסוקה, תעשייה ומסחר, ושטחים חומים (שטחי ציבור).
ביזנעס שימושי
אלא שבפתח תקווה לא אוהבים את הרעיון של בניית 12,000 יחידות דיור על שטח שעומד להתבסס על תשתיות עירוניות קיימות, מבלי להכין את הקרקע לקליטתם של עשרות אלפי תושבים חדשים שיעשו שימוש בתשתיות הקיימות ובלי תכנון מקדים הכולל את פיתוח התשתיות של האזור כולו עד האכלוס. וגם בזירה החרדית, נרשמה התנגדות גורפת: אם אכן השטחים הללו יסופחו לפתח תקוה, אפילו רק בחלקם – הם עשויים לגרור את הציבור החרדי המתפתח בעיר ובאזור המדובר בפרט – למיעוט בפעם הנוספת.

ח”כ יעקב אשר שנדרש לנושא לא פעם, דרש להעביר לפחות כאלף יח”ד מ’סירקין הקטנה’ לדיור של בניינים המותאמים לחרדים קרי: עד 8-9 קומות וכולל מרפסות סוכה בגודל סביר. אולם התכנית, כפי שהיא מוצגת כיום – ועברה לועדת התכנון המחוזית של אזור המרכז מהוותמ”ל, לאחר הרעש התקשורתי והלחץ הפרלמנטרי והמוניציפלי שהופעיל על בכירים בממשלה – עוסקת במגדלים בני 17-22 קומות לפחות.

סירקין? דרום השרון
בשבוע האחרון הגיעה הישועה (הזמנית, ותיכף תבינו למה) לתושבים החרדיים של פתח תקוה. השטח אולי לא יסופח לפתח תקוה, אבל יגורו בו חרדים. כיצד? מסתבר, שבוועדה הגאוגרפית שתפקידה להחליט אודות גבולות שיפוט ערים, עמדה על הפרק בקשתה של העיר אלעד – כן, זו שחתמה לאחרונה על הסכם גג עם המדינה על הכפלתה, בלי שידוע בכלל היכן ימקמו את אלפי הדירות שהובטחו ונחתמו לה, בשל שטחי אש, מסדרון אקולוגי ירוק וצרות תכנוניות נוספות שעוד ידובר בהן רבות – לצירוף שטחים נוספים לתחומה. כך, חשבו מי שהציגו בפני הועדה את הבקשה, הסכם הגג שנחתם ע”י המדינה מול עיריית אלעד וקובע כי עד 2020 ישווקו בהיקף של 1.6 מיליון מטרים רבועים של שטחי מסחר, תעסוקה ו-5,400 יחידות דיור – ימומש חלקית באמצעות 4,000 הדירות של ‘סירקין הקטנה’. ההצעה כללה, אם כן, את צירוף שטחי ‘סירקין הקטנה’ לתחומי השיפוט של העיר אלעד, ובא לציון גואל.

טכנית, גם אם החיבור לא יהיה באופן גאוגרפי רציף, אין בכך כל בעיה. יען תיאורטית, תל אביב יכולה לקבל לשטח שיפוטה את רעננה למרות שאין לה גבול משותף עמה. אלא שרגע לאחר שהיה נראה כי מתגבשת הסכמה בין חברי הועדה הגאוגרפית, מינהל התכנון הביע אף הוא את הסכמתו, הסתבר לפתע כי הבקשה אינה הגיונית וכי הועדה הגאוגרפית הנוכחית היא לא המקום הנכון להגיש בקשות כאלה. זאת, משום שמתחם ‘סירקין הקטנה’ שאליו לוטשת אלעד עיניים, לא כלול, כרגע לפחות, בסמכותה של הועדה. שטחי ‘סירקין הקטנה’ – הצמודים לעמישב והדר גנים וכוללים את 4,000 הדירות שהציבור החרדי בפתח תקוה לוטש אליהן עיניים מייחלות – שייכים בכלל ל…מועצת דרום השרון. אי לכך, הסכמת מינהל התכנון העקרונית שניתנה, דורשת ראשית לכל, הרחבה של מנדט הוועדה הגאוגרפית כדי שזו תוכל לדון בהצעה.

אלא שלאור ההחלטה להעביר את הדיונים אודות הרחבת מתחם סירקין דרום כולו מהוותמ”ל לוועדה המחוזית אזור המרכז, לא ברור כיצד ההסכמה העקרונית שהתקבלה במינהל התכנון, מחייבת, אם בכלל, את הועדה המחוזית לתכנון ובנייה באזור המרכז.

הוי אומר: תושבי אלעד ופתח תקוה יצטרכו להתאזר בסבלנות מרובה לפני שדיור בהיקף של אלפי יחידות דיור ייעודיות לציבור החרדי והדתי יאושר, יוצע וישווק בלב מרכז הארץ.
מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בכלל על ידי אחינו האשכנזים אלא אך ורק על ידי עצמנו
כי ספרדי שהולך לישיבה אשכנזית מפלה את עצמו וכשמצביע לראש עיר אשכנזי מפלה את עצמו
וכמו שהאשכנזים לעולם לא יצביעו לראש עיר ספרדי ולא ילכו לישיבה ספרדית
ועלינו הספרדים לתרום לעמותות ספרדיות ובזה הצלחתנו מובטחת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture