שוק הפארם הישראלי השתנה משמעותית בשנה האחרונה: שינויי בעלות של רשתות פארם קיימות, פיצול רשתות וכניסת שחקנים חדשים לשוק, כך שקיימות היום בשוק זה 4 רשתות פארם עיקריות: סופר פארם, ניו פארם, גוד פארם וסמארט פארם לעומת שחקן מרכזי יחיד לפני כשנה. כניסה של שחקנים נוספים תגדיל את התחרות לטובת הצרכנים.
משרד הכלכלה והתעשייה ערך בחינה מעמיקה של רמת המחירים בישראל במוצרי הטואלטיקה הנכללים בצו סימון המחירים, זאת על מנת לאתר מגמות ולבחון כיצד השינויים בשוק הפארם משפיעים על כיסו של הצרכן הישראלי.
על רקע פעילות משרד הכלכלה והתעשייה לטובת הפחתת יוקר המחיה במשק הישראלי, מדי חודש בוחן המשרד את השפעת צו סימון המוצרים במחיריהם הממוצע במדינות מחוץ לישראל עליו חתם שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן. על פי נתוני משרד הכלכלה מחירי 7 המוצרים הראשונים בצו לחודש יולי 2018 ירדו ב-8% בממוצע בהשוואה לחודש נובמבר 2017. בין המוצרים השונים: 3 משחות שיניים של המותג קולגייט, שלושה מוצרי דאודורנט לגברים של המותגים ספיד סטיק וג’ילט וכן דאודורנט נשים של המותג דאב.
משרד הכלכלה והתעשייה, המועצה לצרכנות, הרשות לסחר הוגן ורשות ההגבלים העסקיים מקדמים צעדים שמטרתם להוריד את יוקר המחיה באמצעות הסרת חסמים רגולטוריים, פעולות למול גופים המנצלים כוח שוק במטרה לגבות מחיר מופרז והגברת השקיפות לצרכנות נבונה.
שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: “הוראות שקיפות המחירים שבתוקף מאפשרות לצרכנים להשוות בין הרשתות השונות ואני קורא להם להשתמש באפליקציות השונות שעומדות לרשותם, באופן שיסייע להם לבצע צרכנות נבונה. משרד הכלכלה, לרבות הרשויות הכפופות אליו ימשיכו לקדם בנחישות מהלכים להורדת יוקר המחיה”.
משרד הכלכלה מתכוון לפעול לבחינת ענפים נוספים מעבר לטואלטיקה במטרה להפחית את יוקר המחייה וישתמש בכלים העומדים לרשותו במטרה לאתר פערי מחירים ולטפל בהם.
מקור: http://bizzness.net/