מס ילודה – על הפרק

סבר פלוצקר, מספר על מגוון הצעות שהגיעו לשולחנו, כיצד להציל את תקציב המדינה. "כידוע לכל", לולי היו החרדים מוצצים את לשד דמו של תקציב המדינה, לא היה צורך בקיצוצים, והמדינה היתה פורחת ומשגשגת. לכן מציע, למשל, אחד בשם יוגב מבאר-שבע, לטפל בחריפות במשפחות החרדיות ברוכות הילדים. בינתיים הוא לא מציע לגזור את דינו הקשה של מי שיחרוג מ"המיכסה", או כמו בסין, לשלוח למחנות מעצר הורים שיש להם יותר מילד אחד. בשלב הזה, עדיין אין באמתחתו הצעות מעין אלו. אבל הוא מציע להטיל "מס ילודה", או במלים מעודנות יותר: "מס אחריות כלכלית".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מערכת ההסתה נגד הציבור החרדי, עובדת "שעות נוספת". אין גבול לשנאה הגובלת באנטישמיות פרועה, כאשר כל צרוע וכל זב, מרשה לעצמו להתבטא כנגד הציבור החרדי, בסגנון המוכר מזמנים לא רחוקים. הכתב הכלכלי סבר פלוצקר, מספר על מגוון הצעות שהגיעו לשולחנו, כיצד להציל את תקציב המדינה. "כידוע לכל", לולי היו החרדים מוצצים את לשד דמו של תקציב המדינה, לא היה צורך בקיצוצים, והמדינה היתה פורחת ומשגשגת. לכן מציע, למשל, אחד בשם יוגב מבאר-שבע, לטפל בחריפות במשפחות החרדיות ברוכות הילדים. בינתיים הוא לא מציע לגזור את דינו הקשה של מי שיחרוג מ"המיכסה", או כמו בסין, לשלוח למחנות מעצר הורים שיש להם יותר מילד אחד. בשלב הזה, עדיין אין באמתחתו הצעות מעין אלו. אבל הוא מציע להטיל "מס ילודה", או במלים מעודנות יותר: "מס אחריות כלכלית". כל משפחה שבה יותר מארבעה ילדים, מציע אותו יוגב, תחוייב לשלם למדינה את העלויות היחסיות של ילד חמישי ומעלה: עלויות הבריאות, החינוך, התשתיות ועוד. דהיינו, לא רק שהמדינה לא תתקצב את הילדים הללו, אלא ההורים יצטרכו לשלם מס מיוחד למדינה, על הילדים "המיותרים" הגדלים בביתם.

קרא עוד:

[postim]

זה יכול היה להעלות חיוך על השפתיים, לולי שמענו לא מכבר הצעות מעין אלו, הבאות להטיל מס מיוחד על מי שירצה ללמוד תורה. לא רק קיצוץ בתמיכת המדינה, אלא מס לימוד. רעיון עוועים מבית מדרשו של חבר הכנסת פלסנר, שנפל על אזניים קשובות, ולולי שיקוליו הפוליטיים של ראש הממשלה נתניהו, מי יודע לאן היה מתגלגל. אמנם העיתונאי סבר פלוצקר מדגיש שמדובר בהצעות מוגזמות או פרועות, אבל עצם פירסומן בעיתון הנפוץ במדינה מהווה הסתה פרועה. הרי אם היה מאן דהוא מציע הצעות שונות כנגד הילודה הערבית, לא רק שהן היו נידחות על הסף, הן גם לא היו מתפרסמות ולו רק כדי שלא להוסיף איבה ושטנה כנגד ציבור שלם, על זו שכבר קיימת.

פלוצקר, באותו מאמר, מביא את הנתונים העובדתיים באשר לחלקו של הציבור החרדי בתקציב המדינה. מדובר, על פי הסטטיסטיקה שהוא מביא, בעשירית מהאוכלוסייה היהודית במדינת ישראל, אבל חלקו היחסי בסיוע המדינה, הוא פשוט מגוחך וכך הוא כותב: "בתקציב המדינה השוטף הוקצבו לישיבות החרדיות העל-תיכוניות 950 מיליון שקל. לכך יש להוסיף את מענקי הקיום שמשפחות חרדיות עניות שבראשן דחויי שירות צבאי מקבלות מהמדינה כתחליף להבטחת הכנסה: 300=350 מיליון שקל בשנה. ביחד יגיעו התמיכות הייחודיות למגזר החרדי, למיליארד ורבע שקל לשנה… לא פשוט ולא מוצדק להשוות תמיכות אלה לסעיפי תקציב "חילוניים" (המרכאות במקור. א.י.), כמו מימון השכלה גבוהה והכשרה מקצועית…"

זה הסכום ואין בלתו. תקציב המדינה עומד על יותר מ-350 מיליארד שקל בשנה. מתוך זה שליש אחוז(!) הוא ייחודי לציבור החרדי, שכאמור מונה 10% מאזרחי המדינה. הציבור החרדי, כידוע, אינו "נהנה" מכל תקציבי התרבות, הספורט, החינוך הגבוה וגם — הפשע, ומדובר בעשרות מיליארדי שקלים. מדובר בסכומים זניחים שגם הם עומדים לפני קיצוץ משמעותי. כאשר למדינת ישראל "חור" של 30 מיליארדי שקלים, אין דבר מגוחך יותר מאשר לעסוק בסכום הזניח הזה, שגם אם יקוצץ כולו, עדיין יותיר בתקציב "חור" של 29 מיליארד שקלים…

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם בוער להם כל כך הנושא הפיננסי, הרי שיש לכך פתרון: יכונסו כל כספי משלמי המסים החרדים, כולל מע"מ וטיסות (שבהם רב חלקם של החרדים יותר משאר האוכלוסיה) לקופה אחת, ומקופה זו ישולמו תקציבי הישיבות והילדים, יחד עם השתתפות בשאר הוצאות המדינה לפי אחוז התושבים, ובאם יעלו ההוצאות על ההכנסות יקוזזו התקציבים (וכן להיפך). אמנם פתרון זה אינו פשוט ואולי אף אינו ניתן כלל לביצוע, אבל לכל הפחות באם יעשו חשבון משוער יוכלו לראות את התוצאה, וחסל סדר ויכוחים.
דרך אגב, כמדומני שבשנת 1998 בדקה את הנושא איזו לשכה בממשלה, והתוצאה שהתקבלה: החרדים משלמים 100 מליון ש"ח יותר ממה שמקבלים (זאת משום שמרוב הוצאות המדינה כאירועי "תרבות" וספורט ואוניברסיטאות וכדומה אין החרדים נהנים כלל). הרי שלא החרדים הם ה"פרזיטים", אלא להיפך…

אני מסכים עם הרעיון בעקרון, אך בצורה הפוכה: מי שברשותו יותר מרכב אחד, חדר לשני נפשות וטס לחו"ל יותר מפעם בשנה למטרת טיול – ישלם "מס מותרות". מי שברשותו בעל חיים שלא לצורך רפואי וכד', ישלם מס מיוחד על הכלבים המיותרים שברשותו. מי שצופה בטלויזיה יותר משעה ביום, ישלם מס מיוחד על ניצול משאבים לבידור (שהרי מגישי התוכניות עמלים על רעיונות בידור במקום לפטרל במשמר הגבול…). ואולי בנוסף לכך, מי שאינו יודע ידיעות בסיסיות ביהדות תשלל ממנו אזרחותו בתור "אזרח חסר תרבות" (אלא אם כן הוא שופט בבג"ץ, שאז הוא התרבות בעצמה, כמובן).

זו לא אנטישמיות! לא יתכן שהמס שמשלמות משפחות חילוניות עובדות (שכורעות תחת הנטל ועושות חשבון כמה ילדים להביא לעולם כדי שיוכלו לפרנסם) ילך למימון משפחות ברוכות ילדים של חרדים שלא עושים חשבון, מתרבים בלי הכרה ווחיים על חשבון הקופה הציבורית. האם גם בניו יורק חיים החרדים מקצבאות אמריקניות? לא ולא. הם עובדים ומפרנסים את משפחותיהם. החרדים מביאים להתמוטטות הכלכלה הישראלית. פרזיטים שחיים ע"ח הזולת בלי בושה. ונראה אם תפרסמו את התגובה הזו אצלכם כדי לומר את האמת בפנים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture