Hadas Parush/Flash90

ברקת: יוסי דייטש לא יכול להיות ראש עיר כי הוא מגזרי

ראש העיר ניר ברקת, התומך במועמדותו של זאב אלקין יוצא במתקפה נגד המועמדים בעלי הסיכוי לרשת את מקומו. את עופר ברקוביץ כינה "טרמפיסט" ובתגובה ספג חזרה: "ברקת מוכר את ירושלים בקומבינה פוליטית לשותפו הטרמפיסט זאב אלקין"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"תפקיד ראש העיר גדול על עופר ברקוביץ בשלוש מידות", כך אומר השבוע בשיחה עם "כל העיר" ראש העיר ניר ברקת על המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת התעוררות. "כל התהליכים שקרו בירושלים בשנים האחרונות קרו למרות ברקוביץ. בכל הדיונים בעירייה הוא התעסק בתפל ולא בעיקר. התעסק בשוליים, בכבוד. כמי שהיה פעם יחצן הוא המשיך להתעסק בענייני יחצנות", תוקף ברקת את ברקוביץ, וממשיך: "הוא בלוף גדול. היה יחצן ונשאר יחצן. הוא לא מבין מאקרו. אי אפשר להוביל את ירושלים בלי ראיית מאקרו".

"נוצרה דינמיקה שבה הוא מחדד את המאבק המגזרי בעיר", אומר ראש העיר ברקת. "הוא משדר לחילונים – 'אני אגן עליכם מפני החרדים'. זה לא טוב לירושלים. זה יקצין ויביא את המרוץ הזה ל'חרדים נגד חילונים'". ברקת הוסיף, "אחת מהסיבות שבגללן אני תומך באלקין היא שהוא יודע לעבוד עם חרדים. הוא לא אנטי חרדי, הוא לא אנטי דתי והוא לא אנטי חילוני. הנושא הזה גדול על ברקוביץ. אין לו יכולת לרכוש אמון של אנשים ששונים ממנו. לתפיסתי, וכפי שאני אומר ליוסי דייטש, שהוא לא יכול להיות ראש עיר כי הוא מגזרי, אותו הדבר תופס לגבי ברקוביץ. הקונספט שאני הובלתי בעיר בעשור האחרון היה איך אפשר לחיות ביחד ואיך ניתן לרכוש את האמון של כלל הציבורים. עופר לא יודע לעשות את זה".

ברקת המשיך כי "בדבר אחד הוא כן טוב – בפייסבוק וברשתות החברתיות. שם מאוד קל להציג מצגות שווא שהשגת הישגים גדולים. הניכוס של ההישגים לעצמו זה מבחינתי חמור מאוד. הוא לוקח קרדיט על דברים שהוא לא עשה, שהתרומה שלו, אם היא היתה קיימת, היתה שולית. עצם היותו מחזיק תיק לא הופכת אותו לשותף. חלק גדול מהדברים קרו למרות עופר ברקוביץ, למרות שהוא התעמת ולמרות שהוא התווכח. היכולת שלו להוביל תהליכים עם הדרג המקצועי כמעט ולא קיימת. כפי שאני רואה את הדברים אין לו שום יכולות ניהוליות אלא רק כישורי דיבור".

ברקת, שיעזוב את לשכת ראש העיר בעוד חודשיים אחרי עשור, לטובת התמודדות במפלגת הליכוד, מוסיף ומציין: "אני עוזב את העירייה, ולכאורה מה אכפת לי? אכפת לי כי אני רוצה שירושלים תצליח. אני רוצה לראות שהיא נשארת בידיים של מי שיכול לקחת אותה קדימה. לברקוביץ אין את היכולות האלו. אין לו דלת פתוחה במשרד ראש הממשלה ולא נעים לי להגיד, גם לא אצלי. לא הוא יכול להוביל את העיר קדימה. זה גדול עליו. אני רוצה בהצלחתה של ירושלים והטרמפיסט הזה, ברקוביץ, שהצטרף בדרך הוא זלזול בכל האנשים שתרמו הרבה יותר ממנו".

לטענת ברקת, "הדברים שלי לא פוליטיים ולא קשורים בכך שאני תומך בזאב אלקין. אלה אמירות מקצועיות, אמירות שמסבירות ומנמקות מדוע אני חושב שעופר ברקוביץ לא מתאים, ואני עומד מאחורי כל מילה. ראיתי איך אלקין כיו"ר קואליציה בממשלה עשה עבודה מצוינת והסתדר עם כלל המגזרים, וכשר ירושלים הביא תקציבים משמעותיים. וזו הסיבה, והיא אמיתית ועניינית כמי שמכיר את הדברים מבפנים".

מסיעת התעוררות של עופר ברקוביץ נמסר בתגובה: "שיתוף הפעולה של ברקת ואלקין החל במפלגת קדימה. היום ברקת מוכר את ירושלים בקומבינה פוליטית לשותפו הטרמפיסט זאב אלקין. כבר שנתיים משמשת ירושלים כמקפצה עבור ברקת. ברקת ואלקין השתמשו ומשתמשים בציבור הדתי לאומי ככלי לברית עם העסקנים החרדים, ומעלו באמון הציבור הממלכתי בעיר. צר לנו שלמקום הזה הידרדר ניר ברקת, ואמירותיו מאפיינות את אחרון העסקנים. הציבור הירושלמי עם עופר והתעוררות. הציבור הירושלמי מאס בעסקנות ובדילים. הציבור הירושלמי מבקש מנהיג מחובר לשטח, שמכיר את העיר, ועובד בשבילה כבר עשור, וישמור על היכולת של כל האוכלוסיות לחיות בה, אחת לצד השנייה ולא אחת על חשבון השנייה. עופר ברקוביץ הוא ראש העיר הבא של ירושלים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ניר היקר !
תגיד, אתה לא מגזרי ??

הבן אדם מדבר מתוך גאווה, כאילו הוא בעל הבית על ירושלים. הוא המבין, הוא המוצלח והוא מתכנן להתקדם בחיים. רבות מחשבות בלב איש. יתכן מאוד שעוד כמה חודשים הציבור ישכח שהיה כזה אדם שקרו לו ניר ברקת.

ממתי ברקת רוצה ראש עיר שיהיה גם טוב לחרדים ?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture