Yonatan Sindel/Flash90

ואלו הם אנשי השנה שלי לשנת ה'תשע"ח / שלומי סגל

אנשי השנה שלי לשנת ה'תשע"ח, אינם פוליטיקאים וברובם אינם מוכרים. אנשים אנונימיים הם, בעלי שמות, בעלי משפחות, מוכרים רק לסובבים אותם. הם אנשי השנה שלי לשנת ה'תשע"ח, ובאותה מידה יכולים הם להיות אנשי השנה של כל שנה שתבחרו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מנהג נפוץ הוא בקרב עורכי החדשות לבחור בפתיחת כל שנה את האנשים שעשו את השנה החולפת. חשבתי רבות מי הם האנשים ששינו לטובה את שנת ה'תשע"ח, והחלטתי: הפעם לא נבחר שוב באותו פוליטיקאי ובאותו איש ציבור שהצליח לייחצ"ן עצמו טוב מעמיתיו, בלי לזלזל חלילה בפעילותיהם הברוכות של שלוחי דרבנן ושלוחי דידן.

אנשי השנה שלי לסיכום שנת ה'תשע"ח, הם גם אנשי השנה של כל השנים שחלפו מאז מתן תורה עד היום, וימשיכו להיות אנשי השנה גם בשנים הבאות. הדוגמאות אולי ישתנו, אך לומדי התורה ומוקיריה, יחד עם גומלי החסדים שבכל דור ודור, הם אלו שבלעדיהם לא היה העולם קיים. אין מוקדם ומאוחר בתורה, והנה שלושת הבחירות שלי בסדר אקראי:

"אִם לֹא בְרִיתִי יוֹמָם וָלָיְלָה חֻקּוֹת שָׁמַיִם וָאָרֶץ לֹא שָׂמְתִּי". עשרות אלפי בחורי הישיבות ואברכי הכוללים היושבים בהיכלי הישיבות, בכוללים, בבתי המדרשות ובכל מקום של תורה, שקועים בדלי"ת אמותיה של הלכה, צוללים בים התלמוד ועסוקים בהוויות אביי ורבא, תוך ניתוק מוחלט מהנעשה בעולם החומרי מחוץ לדלתות תיבת הנוח בו הם שרויים, המגין עליהם מהיסחפות אחר הבלי העולם הזה.

Nati Shohat/Flash90

פוסקים שופטי בג"ץ כי התיקון החוקתי המאפשר להם להמשיך ולעסוק בתורתנו הקדושה ללא הפרעה של שלטונות הצבא, והם אינם יודעים מאומה על מה המהומה. גזירות לפיד נחקקו ובוטלו, והם עסוקים בשלהם. איתני הטבע פוגעים באיים, האדמה רועדת, מנהיגי העולם מתעמתים ואלו על אלו מאיימים – אך כך זה אינו חוצה את סף דלתות בית המדרש. קיבלו הם על עצמם עול מלכות, ויורידו מהם עול דרך ארץ.

"יָפֶה תַלְמוּד תּוֹרָה עִם דֶּרֶךְ אֶרֶץ, שֶׁיְּגִיעַת שְׁנֵיהֶם מְשַׁכַּחַת עָוֹן". הנסיבות הובילו אותם לעזוב את הכולל ולצאת לשוק העבודה. אך באהבתה ישגו תמיד, לא ירפו הם ולא יוותרו על השיעור דף היומי לפני יציאתם לעבודת יומם ולעסקי פרנסתם, ובשעות הערב, יצטרפו לאחד מהעשרות הכוללים לחרדים העובדים שהוקמו בשנים האחרונות. ובהם נהגה יומם ולילה.

yaakov Naumi/Flash90

גם כאשר טרודים הם במלאכתם, לא יוותרו על הלבוש המאפיין את הציבור החרדי, יזכרו את כללי ההלכה על משא ומתן באמונה ואת זמנם הפנוי ינצלו לעוד אימרה חסידית ולכמה פרקי תהילים. הם אומנם יצאו לפרנס את משפחתם, אך מגדר "בני תורה" במהותם והתנהגותם לא יצאו. את שמותיהם תמצאו ברשימת התורמים למוסדות התורה ובשבתות ובחגים – לא ייפקדו מקומותיהם בבתי המדרשות, שם ישלימו את שעות לימודיהם.

"עַל שְׁלשָׁה דְבָרִים הָעוֹלָם עוֹמֵד… וְעַל גְּמִילוּת חֲסָדִים". אלפי המתנדבים בארגוני החסד הגדולים, זוכים להכרה ולהוקרה בכל הזדמנות. אך גומלי החסד הרבים מסתובבים בינינו ואין איש שם אל ליבו. אברך הכולל שהלך שקוע עם ספרו בידו, עצר במהלך הליכתו המהירה אל בית המדרש על מנת להעביר את הילד הקטן שעמד בצד הכביש והמתין לאיש מבוגר.

Nati Shohat /Flash90

ההוא שסייע לאישה המבוגרת לסחוב את הקנייה הביתה, ההיא שעזרה לרעותה לקפל את העגלה ולהכניסה אל תא המטען של האוטובוס, הבחור שפינה את מקומו לאיש המבוגר ממנו, מי שאפשר לממהרים ממנו לעקוף אותו בתור. זה שאסף טרמפיסטים וההוא שניגש להגיד תודה לבחור בר-המצווה שניגש לראשונה לעמוד התפילה ועודד את רוחו. אתם, ושאר אוספי המצוות המתגלגלות בקרנות הזווית – אתם אנשי השנה שלי.

אם הגעתם עד לכאן והטקסט נראה לכם מוכר – אתם לא טועים. את הטור פרסמתי במקור כאן שנה שעברה. אך מה לעשות כי אנשי השנה שלי לא השתנו, ואם להשוות בין הנעשה בביצה הפוליטית לבין אלו שהזכרתי בטור זה, ההערכה אל האחרונים וההבנה כי אלו הם הראויים לתואר אנשי השנה רק הולכים וגדלים?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פשיטא. הם אנשי השנה, ורק הם, כבר אלפיים שנה

אהבתי!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture