נסיעת מבחן: דאצ'יה לוגאן MCV

לא רק גיר רגיל, דאצ'יה ממשיכה להגביר אחיזה בשוק הישראלי ומביאה לישראל סופר מיני אטרקטיבית ובעלת שתי דוושות.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

דאצ'יה ישראל מסיימת שנה שלישית בישראל עם מכירות שהולכות וגדלות כל הזמן, הציבור לומד להעריך את המותג, האמינות, הפשטות והמחיר כמובן. אבל חלק מהעם טרם הסתגל לרעיון שאפיין עד היום את רכבי המותג. נכון, גיר רגיל הוא מחסום לא קטן לכרבע מיליון אזרחים שרכשו השנה מכוניות חדשות.

במהלך השנה האחרונה השיקה דאצי'ה בישראל מספר דגמים עם גיר רובוטי, שזה הדבר הכי קרוב לגיר אוטומטי (פרטים בהמשך). היום אנו בוחנים את הלוגאן MCV שיושב על פלטפורמת סופר מיני והוא אחד מהם, שלש האותיות MCV בתרגום לעברית הן סטיישן, כמה פשוט…
דאצ'יה לא מתהדרת בדרך כלל בעיצובים מרהיבים ואפשר לראות שדגמים כמו דאסטר, לודג'י לא ניחנו יותר מידי בקבין של יופי. דווקא הלוגאן MCV ניחן בעיצוב נחמד וסולידי, מלפנים יש לו נגיעות לד ופסי ניקל עדינים שעוברים דרך הפנסים הקדמיים, מהצד יש מסילות גג בצבע כסף ורק ידיות הפתיחה מרנו קליאו 2009 שוברות את האלגנטיות.

פתיחת הדלתות והצצה ראשונית לתא הנוסעים משקפות לנו את מה שעובר על המפעל של דאצ'יה ברומניה. הדלתות כבר לא משמיעות רעש חלול בטריקה, האיבזור עלה כיתה והמתגים מרגישים יותר מוצקים ולא נשארים לנו בידיים כמו בפעם הראשונה שנהגנו בלודג'י.
הנדסת האנוש השתפרה אבל היא עדיין לא יקית. כיוונון מושב הנהג עדיין לא מישר קו עם המתחרים, מיקום מתגי החלונות נמצא ליד כפתורי המיזוג במקום על דלת הנהג, ההגה עולה ויורד אבל לא נכנס פנימה ובקרת השיוט עדיין מסורבלת להפעלה. אהבנו את פתחי המיזוג המצוינים, הם ניתנים לסגירה מוחלטת ואפשר להפנות את המיזוג לכל כיוון, חיבבנו את המושבים השחורים עם התפרים לבנים והמושב אגב נח גם לנסיעות ארוכות. מערכת המולטימדיה הכלולה במחיר תפעולה בעברית והביצועים סבירים בהחלט.
המושב האחורי מרווח יותר ממשפחתיות שעולות 40.000 ₪ יותר. במהלך המבחן נסעו בו שני מבוגרים ותינוק בכסא בטיחות ולא נשמעו תלונות על מקום לאורך ולרוחב.

תא המטען יכול להוות סיבה לכתבה נפרדת. 573 ליטרים יש כאן לשירותכם, אלו מספרים שאנו מכירים מסקודה אוקטביה או סופרב. הוא שטוח ונח להעמסה והצלחנו להכניס עגלה די גדולה לאורך ומעליה תיקים ומזוודות, מרשים ביותר.
בטיחות אקטיבית אל תחפשו, מעבר למצלמת רברס וחיישני חנייה לא מוצעים עדיין ברכבי דאצי'יה התרעות קוליות ותיקוני סטייה מנתיב. מה שנותן תחושה בטוחה היא דווקא היציבות על הכביש בנסיעות יומיות ואפילו במהירות גבוהה הרכב יושב היטב על הכביש.
שני מנועים ללוגאן MCV ושניהם בעלי הספק של 90 כ"ס (14 קג"מ לבנזין ו22 קג"מ לדיזל). הראשון טורבו בנזין בנפח 0.9 ליטר והשני הוא מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר המשרת מגוון דגמי רנו פופולאריים וידוע כאמין מאד. גירסת הדיזל שקיבלנו למבחן מרגישה חזקה ובשרנית בכל מצב נסיעה.

תיבת ההילוכים הרובוטית פועלת כמעט כמו תיבה אוטומטית סטנדרטית רק שהעברות ההילוכים מורגשות יותר וזה משהו שמאד תלוי בסגנון הנהיגה שלכם, בנסיעה רגועה כמעט ולא תחושו בטלטולים, בנהיגה נמרצת מרגישים היטב במעבר בין הילוך להילוך שמזכיר מאד נהיגה עם גיר רגיל. לדעתנו זה משהו שניתן להתרגל אליו ובכל מקרה הוא מחייב אתכם לעשות עליו נסיעת מבחן לפני רכישה.

צריכת הדלק פנטסטית. למעלה מ-20 ק"מ לליטר בנסיעה רגועה ו-17 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת וזאת בזכות המנוע, תיבת ההילוכים הרובוטית ומערכת ניתוק המנוע בכל עצירה.
גירסת הדיזל שנבחנה עולה 90.000 ₪ ועל גירסת הבנזין תוכלו לחסוך 7.000 ₪. היא פחות חסכונית אבל שקטה יותר.

המתחרים היחידים בסגמנט הזה, הם רנו קליאו וסקודה פביה סטיישן, מחירם יקר יותר ב-20.000₪ והם לא מרווחים כמו הלוגאן ולא חסכוניים כמותו.

לסיכום: המרווח, האיבזור, עלות אחזקה ורכישה של הלוגאן הופכים אותו לרכישה הגיונית שחייבים לבדוק גם אם תכננתם לרכוש משפחית חדשה או משומשת.

E2 VERSION – 60 SPLIT-FOLDING REAR BENCH SEAT

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש לי מונית של דאצ'ה ואני נהנה מצנה עד הגג

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture