לא נחים • על הכוונת של רשות המסים: משכירי דירות לשבתות

יש לכם יחידת דיור קטנה ואתם תולים פתק בבית הכנסת, מפרסמים מודעה קטנה במקומון או בעלון השכונתי על השכרת דירה לשבתות וחגים או לתקופות קצרות? מסתבר שכדאי לכם למהר ולדווח על הכנסותיכם, או לברר את מעמד ה'עסק' שאתם מנהלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יש לכם יחידת דיור קטנה ואתם תולים פתק בבית הכנסת, מפרסמים מודעה קטנה במקומון או בעלון השכונתי על השכרת דירה לשבתות וחגים או לתקופות קצרות? מסתבר שכדאי לכם למהר ולדווח על הכנסותיכם, או לברר את מעמד ה'עסק' שאתם מנהלים.

תחום הדירות להשכרה לטווח קצר, מגלגל עשרות מיליונים בשנה. החל מזוגות צעירים המבקשים להתגורר בעיר מרכזית או על יד ההורים בתחילת דרכם למספר שבועות או חודשים, וכלה בשוכרי דירות לפרויקטים קצרים, מכירות, ואפילו לנופש או לתיירים הבאים לתקופה קצרה כדי להחליף אוויר ואווירה. במגזר החרדי פורח תחום השכרת יחידות דיור לשבתות ולחגים.
ביזנעס שימושי
אלא שעתה נודע ל'ביזנעס' כי השכרת הדירות לטווח קצר עומדת על הכוונת של רשות המסים. ברור לכל כי ללא תשלום מע"מ ומס הכנסה (ואפילו ארנונה לעירייה – בתעריף של עסק לכל דבר. רק שרשות המסים אינה עוסקת בתחום הגבייה של הרשויות) – רשות המסים מבקשת למלא את תפקידה בחשיפת משכירי דירות לטווח קצר שלא מדווחים על הכנסתם. מנהל רשות המסים, ערן יעקב, הדגיש לאחרונה בראיונות לתקשורת, כי הרשות לא תתן לשוק הדירות המושכרות לטווח קצר, המגלגל מיליוני שקלים בשנה, לחמוק מתשלומי המס המחויבים כחוק.

לפי נתוני רשות המסים, קיימות בישראל עשרות אלפי דירות המושכרות לטווח קצר. רק בתקופה האחרונה בוצע מבצע חשיפת בעלי דירות המושכרות לטווח קצר במגזר הכללי, כשמבצע הביקורת כלל בדיקות פרסומים ומעקב אחר המפרסמים השונים באתרים ייעודיים, התחזות לשוכרים פוטנציאלים וחשיפת בעלי הדירות עד להכנסתם לרשת הדיווח של רשות המסים כעסקים לכל דבר ועניין.

בציבור החרדי, שבו לא רווחת שיטת הפרסום באתרים ייעודיים, המשימה של רשות המסים קשה יותר, אך ל'ביזנעס' נודע, כי לאחרונה קיבלו מספר בעלי דירות נופש המושכרות לטווח קצר, שיחות בירור ממס הכנסה וחלקם זומן לחקירה. "אמרו לי שראו מודעה שלנו בעיתון השכונתי, ונקבו בשמו. הם התחזו במבטא אמריקאי לאנשים שרוצים לשכור דירה לאבא שלהם שבא מארה"ב לחתונה, וצריכים יחידת דיור לכמה ימים", מספרת ל'ביזנעס' בני ברקית, המתגוררת סמוך לבתי מדרש חסידיים שוקקים. במקרה הנוכחי, שהשוכרים המתחזים, אף לא טרחו לבוא ולשכור את הדירה המדוברת, וזימנו את בעלי הדירה לחקירה תקופה קצרה מאוד לאחר מכן.

במקרה אחר שהגיע לידי 'ביזנעס', הסתפקו נציגי רשות המסים בשיחת בירור, שלאחריה נדרשו בעלי הדירה להסדיר את ענייניהם וחובותיהם מול רשויות המס. במקרה נוסף, הגיעה נציגה לדירה מושכרת לפרקים קצרים בצפת, לאחר שהזמינה אותה טלפונית הישר מלוח מודעות בלב שכונה חרדית בירושלים. היא, או נציגה אחרת של רשות המסים הגיעה למקום, אם יש לבעל הדירה חשבונית. משנענתה בשלילה, זומן בעל המקום למשרדי מס הכנסה.

ניתן רק לשער, כי השימוש בנציגות ולא בפקחים, נעשה כדי למנוע זיהוי וחשש בשעת הגעת ה'אורחים'. זאת, משום שלפי המידע שבידי 'ביזנעס' – למעט מספר מצומצם של פקידים משרדיים או מתמחים מתחום ראיית החשבון שמעבירים את הסטאז' בעבודה שלא ניתן לעסוק בה ב'שחור' – רוב-ככל פקחי מס הכנסה אינם בעלי חזות חרדית מובהקת שאינה מעוררת חשש. מסיבה זו, נשלחות פקחיות המתחזות לשוכרות או לכאלה המחפשות דירות להורים וכיוצ"ב.

איבדו את ההקלות
מתברר, כי לדעת רשות המסים, מדובר בהכנסה מעסק לכל דבר (או נכון יותר כמלון אורחים) וההקלות הניתנות לבעלי דירות פרטיים המשכירים יחידות דיור, אינן חלות עליהם. הקלה אחת חלה על בעלי אותן דירות: הם זכאים להנחה במיסוי על רכישת הדירה, והוצאותיהם על תחזוקת הדירה מוכרת. המס על בעלי דירות נופש או יח"ד לטווח קצר שנתפסים נע בין 10% ומטפס אף ל-49%.

משכירי דירות רגילות, שיש להם שוכר יחיד, זכאים להפחתה במס הכנסה על שכירות עד רף של כ-5,000 שקלים בחודש, כאשר התשלום עומד על עד עשרה אחוז מגובה שכר הדירה. במידה ששכר הדירה גבוה מ-5,000 שקל, בטלה ההפחתה לחלוטין, והמיסוי חל על כלל ההכנסה משכר הדירה.

אפשרות נוספת העומדת לפני בעלי דירות, היא להכליל את ההכנסות מהדירה בדיווחי ההכנסות הקבועות של בעל הדירה כאשר הוא משלם מס שולי, לפי שיעורי המס המוטלים על בעל הדירה. אולם משכירי דירות לטווח קצר, נחשבים בדיוני השומה שמקיימת רשות המסים עם נישומים שנתפסו כמשכירים דירות כאלה – כמנהלי עסק מלונאי, שחישוב המיסוי שלהם גבוה וללא כל הקלות.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טעות מהותית בכתבה – המס מעל הכנסה של 5000 ש"ח חל רק על הדלתא, ההפרש, כלומר אם מישהו מכניס 5400 ש"ח, הוא ישלם 10 אחוז מה 400 שזה 40 ש"ח ולא 540 ש"ח. כתב נכבד – עשה שיעורי בית !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture