צילום: פלאש 90

מה הם טוענים: כך נערכים בגוש דן למהפכת התשלום בתח"צ

החל ממחר (שישי) תבוטל האפשרות לטעון רב קו או לרכוש נסיעה בודדת בחברת התחבורה הציבורית 'דן'. בדיקה מיוחדת מצביעה על היערכות לקויה לכאורה של משרד התחבורה בפרישת עמדות ההטענה לכרטיס הרב-קו בגוש דן. ויש כמה הפתעות חיוביות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בדיקת עמותת 'תחבורה בדרך שלנו', בראשות איתי חיים, מגלה על היערכות לקויה לכאורה של משרד התחבורה בפרישת עמדות ההטענה לכרטיס הרב-קו בגוש דן.

מהבדיקה עולה כי ראש העין ורמת השרון נסקרו ללא עמדות טעינה במזומן, חולון בולטת לרעה בנגישות הנמוכה לטעינה במזומן ובני ברק מפתיעה לטובה והיא היחידה שמקבל במבדק את הציון 3: נגישות גבוהה לעמדות הטענה במזומן שפרושות ברוב המוחלט של השכונות.
ביזנעס שימושי
החל מיום שישי הקרוב, י"ג בטבת, (21 בדצמבר) תבוטל האפשרות לטעון רב קו או לרכוש נסיעה בודדת בחברת התחבורה הציבורית 'דן'. קשישים יוכלו להמשיך לרכוש נסיעה בודדת, אך לא להטעין את הרב קו.

כאמור, מבדיקה שערכה 'תחבורה בדרך שלנו', עולה תמונה של פרישה לוקה בחסר של עמדות הטענת רב-קו במזומן. העיר שזכתה לציון הנמוך ביותר, 0, היא ראש העין שבה אין עמדות טעינה במזומן ברחבי העיר, מלבד בתחנת הרכבת שמחוץ לעיר.

במרכז מטרופולין גוש-דן, העיר הבולטת לרעה בחלקיות הפרישה של מכשירי ההטענה היא חולון. מדובר בעיר בת כמעט 200 אלף איש, עם קווים רבים בהפעלת חברת 'דן', ועם אוכלוסייה רבה של קשישים ובני נוער. נכון לבוקר ה-18.12, אין עמדות מזומן בשכונות כדוגמת קריית שרת, קריית אילון, תל גיבורים ועוד. שכונות אלה מונות עשרות אלפי תושבים כל אחת, עם אחוז שימוש גבוה בתחבורה ציבורית.

גם בראשון לציון, אין נגישות לעמדות הטענה במזומן במזרח העיר וכן בשכונת נחלת יהודה שעוברת תנופת בנייה בשנים האחרונות.

בפתח תקווה, על אף ריבוי העמדות היחסי במרכז העיר, שכונות רבות עדיין ללא גישה לעמדות הטענה במזומן. בכל השכונות שממזרח לכביש 40, כגון הדר גנים או יוספטל, וכן ברחבי אזור התעשייה, אין אף עמדת הטענה במזומן.

בתל אביב, רוב שכונות עבר הירקון ללא עמדת הטענה במזומן, מלבד האזור המסחרי ברמת החייל ונווה שרת.

לדברי מקס מורוגובסקי, שמרכז את הטיפול בנושא ב'תחבורה בדרך שלנו', "פיזור נאות של עמדות טעינה במזומן הוא קריטי כדי לסייע לאוכלוסייה שלא מחזיקה כרטיס אשראי – רבים מהקשישים, בני נוער, אנשים קשי יום, וכן אוכלוסייה שלא מסתדרת עם מכונות אוטומטיות להטענה באשראי. אחוז משתמשי התחבורה הציבורית בקרב האוכלוסייה הזו הוא גבוה, ופגיעה בלתי מידתית בהם אינה מתקבלת על הדעת.

מורוגובסקי הוסיף וציין, כי "רוב עמדות ההטענה במזומן שנפרשו אינן אוטומטיות, ותלויות בשעות הפתיחה של בית העסק. נוסע שייתקע בלי ערך צבור ברב קו בשעה 22:00, יתקשה למצוא עמדת הטענה במזומן שעדיין פעילה, גם אם יש בקרבתו בתי עסק עם עמדה כזו".

'תחבורה בדרך שלנו' פנתה באמצעות אחד מנציגיה בשבוע שעבר לממונה המחוזי ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, ונותרה לטענתה ללא מענה לבקשתה.

בארגון קוראים למשרד התחבורה לגבש תפיסת שירות ממשלתית-מערכתית שתשים את הנוסע במרכז, כצרכן השירות, ותתייחס גם להיבטים של של חווית המשתמש על מנת לייעל את מסע הלקוח של הנוסע ואת האינטרקציה בין הנוסעים לנהגים ולשאר נותני השירות.

כזכור, השבוע דווח בהרחבה ב'ביזנעס', כי מממחר (ו') לא יתאפשר יותר לשלם לנהג באוטובוס ברחבי מטרופולין גוש דן. המטרה: לאפשר לנהגים להתרכז בנהיגה בלבד ולהפוך את הנסיעה לבטוחה ומהירה יותר. זאת, בדומה לנהוג במדינות אירופה המתקדמות.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי ביטול התשלום אצל הנהג נועד לשפר את השירות לנוסעים ולהפוך את התחבורה הציבורית ליעילה, בטוחה ומהירה יותר. "ביטול אפשרות טעינת הרב קו אצל הנהגים ימנע עיכובים והסחת דעת של הנהגים וישפר את הבטיחות ומהירות הנסיעה. זאת, בדומה לנהוג ברבות ממדינות אירופה המתקדמות", הוסיף השר כץ.

בקווי האוטובוס של דן ניתן לשלם באמצעות האפליקציה של חברת "הופ-און" ללא צורך בכרטיס רב-קו. בתקופה ההסתגלות של הציבור לשינוי, נהגי האוטובוס ימשיכו למכור כרטיס "רב-קו אנונימי" המוטען בנסיעה בודדת. כמו כן, כדי להקל על ציבור האזרחים הוותיקים, ימשיכו הנהגים למכור כרטיסי אזרח ותיק בהנחה, בדומה הסדר הקיים היום.

בשלב השני ביישום הרפורמה, שיחל ב-18 בינואר 2019, יצטרפו לרפורמת הכרטוס ללא נהג גם שאר חברות התחבורה הציבורית, הפועלות בגוש דן. עם הצטרפותן של החברות הנוספות, לא תתאפשר מכירה והטענה של נסיעות על גבי כרטיסי רב קו אצל כל נהגי האוטובוסים העירוניים במטרופולין תל אביב.
מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture