צילום: יוסי זליגר / פלאש 90

הפרוייקט הענק שישנה את פני התחבורה בגוש דן

במסגרת התכנית, יוקמו מערך היסעים ו-2 חניוני ענק בצמוד לפרויקט הנתיב המהיר. בחניונים, שהם הגדולים מסוגם בישראל יהיו לא פחות מ-11 אלף חניות. בנוסף, יכלול הפרויקט תפעול של מערך נתיבים מהירים לאורך כבישי האורך והרוחב באזור

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מאת: ליאור נגה, ביזנעס

התקדמות משמעותית בפרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן: ועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן פרסמה את מסמכי המכרז שבו צפויות להשתתף 6 קבוצות ישראליות, שעברו בהצלחה את שלב המיון המוקדם. לועדה שותפים משרד האוצר, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והחברות הממשלתיות 'נתיבי איילון' ו'ענבל'.
ביזנעס שימושי
במסגרת התכנית, יוקמו מערך היסעים ו-2 חניוני ענק – האחד בראשון לציון והשני בשפיים – בצמוד לפרויקט הנתיב המהיר. בחניונים, שהם הגדולים מסוגם בישראל יהיו לא פחות מ-11 אלף חניות. בנוסף, יכלול הפרויקט תפעול של מערך נתיבים מהירים לאורך כביש 2 ("כביש החוף") וכביש 20 ("נתיבי איילון") מכביש 57 ועד ראשון לציון – דרומה וצפונה, באורך מצטבר של כ-75 ק"מ.

בנוסף, יכלול הפרויקט את הקמת כביש 541 ממחלף שפיים ועד רעננה באורך של כ-3 קילומטרים. המטרה: לאפשר לאלפי הנהגים העושים את דרכם למטרופולין תל אביב להותיר את כלי הרכב שלהם בחניון ולהמשיך לעבודה עם מערך היסעים חינמי שיכלול 10 קווים למוקדי תעסוקה מרכזיים, כאשר המטרה ברורה: למנוע מכמה שיותר כלי רכב להגיע למטרופולין תל אביב העמוס ממילא בכלי רכב.

הנתיבים המהירים יתווספו לנתיבים הקיימים, ולא יילקחו מתוך נתיבים קיימים, כאשר חברת 'נתיבי איילון' בע"מ תבצע במהלך השנים הקרובות את הרחבת הכבישים והתאמתם לנתיבים המהירים.

הנתיבים המהירים יוגדרו כנתיבים ייעודיים לשימוש תחבורה ציבורית ולרכבים בהם 3 נוסעים ומעלה, כאשר נסיעה של רכבים פרטיים (בהם 1-2 נוסעים), תתאפשר אך ורק במידה והנתיב יהיה פנוי. כך, יקדם הפרויקט תחבורה ציבורית יעילה, תוך עידוד נסיעות משותפות למוקדי הביקוש בת"א.

המכרז מקודם בשיטת PPP – Public Private Partnership, עיין ערך כביש 6: כלומר, הזכיין יתכנן, יממן, יקים, יתפעל ויתחזק את הפרויקט למשך תקופת הזיכיון. תקופה זו, בפרויקט המדובר, תארך 10 שנה.

במכרז צפויות להשתתף 6 קבוצות אשר עברו בהצלחה את שלב המיון המוקדם. הקבוצות מורכבות מגורמים מקומיים שלהם ניסיון משולב בהקמת מבנים וכבישים, ובהפעלת תחבורה ציבורית והיסעים, בהתאם לתנאי הסף. הקבוצות הן: 'שיכון ובינוי' ו'אגד'; 'מנרב'-'מטרופולין'-'מנוליד'-'שאשא'; 'אשטרום'-'אורון'; 'שפיר הנדסה אזרחית וימית'; 'דן'-'דניה' ו- 'אלקטרה'-'אפיקים'.

עבודות התשתית של הפרויקט כוללות את סלילת הנתיבים והקמת החניונים והן צפויות להסתיים בשנת 2025. בקרוב יחלו העבודות לסלילת הנתיבים הייעודיים במקטע הראשון בפרויקט, שבין מחלף השלום עד וולפסון באיילון דרום, והן צפויות להסתיים כבר ב-2022.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, אמר כי מדובר באחד הפרויקטים החיוניים והחשובים ביותר במטרופולין תל אביב, הצפוי לשנות באופן דרסטי את המציאות התחבורתית בגוש דן. "פרויקט הנתיבים המהירים צפוי לשרת מאות אלפי נהגים ונוסעים מדי יום, ולספק לציבור הישראלי שירות חשוב. כמו כן, הוא מעודד את השימוש בתחבורה ציבורית, ומאפשר לנהגים להשאיר את הרכב הפרטי מחוץ למטרופולין ולהשתלב באופן מיטבי עם מרכיבי התחבורה הציבורית האחרים".

לדברי החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, "פרויקט הנתיבים המהירים צפוי להקל את עומסי התנועה לבאים אל מרכז המטרופולין וליוצאים ממנו בשעות השיא. מערכת הנתיבים המהירים ומתקני החנה וסע אשר יוקמו במסגרת הפרויקט, בשילוב עם הנתיב המהיר הקיים בכביש 1 והחנה וסע יכסו את כל הגישות המרכזיות למטרופולין גוש דן. מדובר בפרויקט בעל חשיבות לאומית, המצטרף לשורת פרויקטי PPP המתוכננים להתבצע במסגרת תכנית 'תשתיות 2030' לפיתוח תשתיות בישראל".

מנכ"ל חברת נתיבי איילון, איתמר בן מאיר, התייחס אף הוא לפרויקט, ואמר כי "מדובר במהלך חשוב, שיביא בשורה חדשה לציבור בישראל ויאפשר להם לשנות את הרגלי הנסיעה. אנו מייצרים אלטרנטיבה עוקפת פקקים בגישה למרכז תל אביב, כך שהציבור יוכל להשאיר את הרכב הפרטי בחניון מחוץ לעיר, ולהיכנס למטרופולין ת"א בשאטל חינם, תחבורה ציבורית מהירה, או נסיעה שיתופית. כל זאת, במטרה להקל על בעיות גודש התנועה במטרופולין ת"א ככלל ובעורקי התנועה הראשיים בגוש דן בפרט".

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture