צילום אילוסטרציה: נתי שוחט / פלאש 90

צריך לומר את האמת: כחלון ולפיד צודקים – העם טועה / טור

כותרת מהסוג הזה, בטח בכלי תקשורת חרדי, זוכה למהלומת טוקבקים מיידית הקוראים בזלזול "תחליף את העם", אבל הגיע הזמן להפנים שלפעמים העם אכן מנותק מהמציאות • עורך 'ביזנעס', פישל רוזנפלד, בטור נוקב לקראת הבחירות לכנסת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"רק ביבי", "רק לא ביבי", "לא נשב עם נתניהו אחרי שיוגש כתב אישום", "נחכה עד אחרי השימוע ונראה", "נשב באופוזיציה בכל מחיר", "לא נשב בממשלה עם ראש ממשלה בחקירות", "התקשורת מנסה לחסל את שלטון הימין", "נפעיל תחבורה ציבורית בשבת", "נפעל להרחבת הכותל הרפורמי" וגנץ בכלל "אוטיסט"…
ביזנעס שימושי
מעבר לכך שהציטוטים הללו, שאינם אפילו אלפית משלל הסלוגנים והכותרות שמלוות את מערכת הבחירות שזה עתה החלה, זועקים ב-ח-י-ר-ו-ת, הבנתם עוד משהו? אין לי מושג מה אתכם, אבל אני כבר הבנתי עוד משהו – העם מנותק מהמציאות!

אם נרצה או לא, בסוף בסוף, את המדינה מנהלים פוליטיקאים. הם אלה שיעמדו בראש האוצר, הם אלה שיבחרו את מי לשכן והיכן לבנות, הם שיגזרו את גורלה של כלכלת ישראל והם גם שיכריעו כמה ערבים יעלו לתייר בבירתנו הקדושה בחגם ואם יסופקו להם שירותי בריאות.

האם זה טוב? כמובן שלא. עושה רושם שהעם שלנו צמא-הבחירות היה מעדיף ללכת כל שלשה חודשים לקלפי רק כדי להשיב על משאל עם בנושאים שעל הפרק. אך כך דרכו של עולם, נבחרי העם יכריעו בכל נושא. ולא, זה ממש עומד להשתנות בעתיד הקרוב.

אם בכל זאת טרם הבנתם מדוע אתם מנותקים מהמציאות, זה הזמן לשאול את עצמכם מי המועמד המועדף עליכם: הימני שקיצץ את קצבאות הילדים בהיקפי ענק – או בולדוזר חברתי, שהוא במקרה מוצב במפלגת שמאל. או להיפך – יו"ר מפלגת השמאל שעמד בראש מונופול דורסני ומסמל את כל מה שרע בכלכלה בריאה, או את ההוא שמבטיח לסייע לחינוך החרדי אבל הוא במקרה ימני.

נבואה אמנם ניתנה לשוטים, אך לפעמים גם ניחוש פרוע יקלע בול למטרה, והנה תשובתכם: 1. מי שנראה הכי טוב; 2. מי שזוכה לזמן אוויר מירבי בתקשורת; 3. השקרן המוצלח ביותר; 4. בעל הלשון המושחזת והביטויים העסיסיים ביותר נגד יריביו; 5. כל התשובות נכונות.

הסיכוי לכך שלא ניחשתי את תשובתכם לשאלה לעיל שואפת לאפס – ולכן אתם טועים.

שר האוצר משה כחלון אולי עשה טעות בבחירות האחרונות כשהפריח הבטחות שבלתי ניתן לממשן, כמו למשל פתרון פלא למצוקת הדיור. הוא טעה עוד יותר כשביקש עוד שורה של תיקים ומשרדי ממשלה כדי שיהיו לו "כלים" לעמוד בהבטחותיו. נתניהו החכם סיפק לו את כל הסחורה, בעטיפת זהב וכסף, ולא לחינם. את המחיר משלם עכשיו כחלון, שגילה שמאחורי הסוכריה מתחבא חמצוץ מר, והתשלום שנגבה ממנו, יקר מכל הישגיו – עתה הוא מצא את עצמו במלחמת הישרדות פוליטית, על גבול אחוז החסימה.

אפשר לחלוק על כחלון. מהלכים רבים שעשה אולי דורשים גינוי, או לכל הפחות התנגדות חד-משמעית מצד בכירי הכלכלנים, ואולי גם מחאת 'אפודים צהובים' חסרת מעצורים. ועדיין, האיש עשה, ועשה המון, במהלך הקדנציה. אין זה סוד שמי שלא עושה לא טועה, ובהתחשב בכך שכחלון וחברי סיעתו כהן ופולקמן גם הובילו לא מעט מהפכות במהלך הקדנציה – היינו אמורים לראות סקרים שנותנים לו עשרות מנדטים. איך הגיע האיש לשפל כזה???

קודמו בתפקיד לעומת זאת, שחוץ מלשוטט בעולם ולחנך את כולם באומרו "I love Israel" שוב ושוב, ועל הדרך שיחק קצת אנטי חרדי, לא עשה מאום, אך זוכה בסקרים בפי 2 ואף פי 3 מנדטים מכחלון. גם זה לאחר הנגיסה הכואבת של "כוכב העל" גנץ באלקטורט שלו. למה כוכב? כי האיש נמצא במרחק שנות אור מהמציאות. מישהו מכם אולי יודע מה המצע שלו, חוץ מלקושש מנדטים?

אבל האסטרטג של לפיד, כך מסתבר, תמים אף הוא לא פחות מכחלון. רק השבוע השיק לפיד סרטון תעמולה שזועק את כאבם של החולים בתורי הענק בחדרי המיון, של הנהגים התקועים בפקקים, של נוסעי הרכבת שבוששה מלבוא, של העסקים הקורסים ושל תושבי העוטף ששועטים לממ"ד – באומרו "הבחירות האלה הן לא על החקירות של נתניהו, הן על החיים שלנו, של כל אחד מאיתנו".

מעולם לא האמנתי שאסכים עם משפט שיוצא מפיו של לפיד, ואם זה קרה, כנראה שהמצב באמת גרוע. מה שבטוח, זה שגם האסטרטג של לפיד גרוע, כי הוא שכח שהעם הוא זה שמנותק מהמציאות. העם יעדיף את הפוליטיקאי שמשחק אותה הכי טוב על פני זה שידאג לו. ואם הערבים נוהרים? אז בכלל…

ואחרי הכל, הבה נסיים בנימה אופטימית. שכן אילו היו הבוחרים אכן מצביעים לפי האינטרס החברתי והכלכלי, של לפיד וגם של העם כולו, סביר להניח שאת מפלגת השלטון היו מרכיבים חלק ניכר מחברי הכנסת החרדים – 'אגודת ישראל' הייתה נמחקת מהמפה (זוכרים שליצמן היה פעם 'מאמי לאומי'? הכל נמחק מול מערכת הבריאות הקורסת) ואילו 'דגל התורה' ו'ש"ס' היו משלשות את כוחן, גם כמפלגות עצמאיות.

אבל עד אז, אם זה בכלל יקרה, תמשיכו להתלונן.
בסוף בסוף, מדובר בחלק בלתי נפרד מסמלי המדינה…

הטור פורסם לראשונה בשבועון 'יום ליום'
מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא ברור לי מה המסר שביקש כותב המאמר לעיל להעביר. אולי להבא לומר את הדברים כהוויתם בלי התחכמויות.

בעניין כחלון הוא צודק לגמרי, כל הטייקונים והמערכת הפיננסית לא הורידו מחירים כי חיכו לבחירות, אם הוא חוזר למשרד האוצר חזק, המחירים יתחילו לרדת פלאים, זו הבעיה שלנו – הזוגות הצעירים – אם הוא לא חוזר למשרד האוצר. בעניין ליצמן הוא לא צודק, כי א"א היה יותר לעשות בקדציה כזו.

כל המטרה של החרדים בכנסת עפ"י הוראת הרבנים היא אחת ויחידה: להשיג תקציבים לישיבות ומוסדות תורה! לכן אנחנו מצביעים ג' כל השאר פארסותואף אחד לא באמת דואג לציבור כי כשאין יר"ש מה אנחנו מצפים????

העם לא מאמין שהפולטקאים ישנו משהו בשביל כיס העם
אולי בביטחון

יש מגמה של מחירי דירות גבוהים בהרבה ארצות(בהונג קונג זוג צריך לחסוך 20 שנה בשביל להגיע לדירה.יש להם(המדינה) את היכולת לבנות פשוט יש פוליטיקה שלא מאפשרת לבנות)
בקיצור זה חלק ממגמה כלל עולמית שלא ברור למה היא טובה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture