בהשתתפות סמוטריץ': נחנך כביש הגישה החדש לעמנואל

כביש הגישה החדש לעמנואל נחנך בטקס רשמי על ידי שר התחבורה וראש המועצה אליהו גפני. "חנוכת הכביש היא שלב מרכזי בהכנות לקראת הפיכתה של עמנואל לעיר גדולה ומרכזית מאוד", אמר סמוטריץ' והבטיח: יהיו תוספות של קווים לנתניה כפר סבא, בית שמש, ביתר עילית ובני ברק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

כביש הגישה החדש לעמנואל נחנך השבוע בטקס רשמי על ידי שר התחבורה בצלאל סמוטריץ, במעמד ראש המועצה אליהו גפני, מנכ"ל 'נתיבי ישראל' ניסים פרץ, ובכירי החברה, ראשי רשויות, ראשי משרד התחבורה, קמ"ט תחבורה ישראל אפריאט, ראשי חברת 'אפיקים', ראש המועצה בעשור האחרון עזרא גרשי, ראשי מועצת יש"ע תושבים ואורחים רבים.

"אני מתרגש לעמוד כאן וליטול חלק בשלב נוסף של התפתחות עמנואל", אמר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ. "ההיכרות שלי עם עמנואל רחבה מאוד, כשכן קרוב כבר למעלה מ-20 שנה. לאורך השנים אנחנו רואים לנגד עינינו איך שהחזון הופך למציאות, ואני יכול להעיד שאני שומע רבות את השם 'עמנואל' במשרדי הממשלה, כחלק מפועלו של ראש המועצה שפועל בכל החזיתות האפשריות כדי לקדם את עמנואל בכל תחומי התפתחות".

שר התחבורה הוסיף כי הכביש שנחנך אתמול משדרג משמעותית את הגישה לעמנואל, ויקל מאוד על התושבים המתגוררים בעיר, כמו גם על המבקרים הרבים הפוקדים אותה: "חנוכת הכביש היא שלב מרכזי בהכנות לקראת הפיכתה של עמנואל לעיר גדולה ומרכזית מאוד, שתהיה בית בעזרת ה' לאלפי משפחות נוספות".

ראש המועצה אליהו גפני הודה לשר התחבורה ולאורחים הנכבדים, והצהיר כי השר סמוטריץ הוא בבחינת "טוב שכן אח קרוב", ואף כינה אותו "שר כהלכה".

"במשך שנים רבות לא קודמו התשתיות והכבישים ביו"ש ברמה מספקת שתענה על התנועה ההולכת וגוברת בחבל ארץ זה", אמר גפני. "אנחנו שמחים לראות את התפתחותה והתרחבותה של עמנואל, אנחנו כאן כדי לדאוג לחיבור למרכז ולמקסם את שדרוג התחבורה והגישה לעיר, ובנוסף לשפר את התעסוקה בעיר בהרחבת ופיתוח אזור התעשיה.

"ברוך ה' אנחנו זוכים לראות את ההתפתחות והגדילה המואצת", הוסיף ראש המועצה, "ונעשים הרבה דברים טובים שאחד מהם הוא הכביש הזה. אבל צריך להביא פתרונות נוספים לתחבורה העמוסה הצפויה בכביש זה, הן עם התפתחות העיר והן עם התפתחות אזור התעשייה שלה.

מקהלת ת"ת אוהלי יעקב, הנעימה את המעמד בשירה מרגשת, ולאחר מכן הגישו הילדים זר פרחים לשר התחבורה כמחווה של הכרת הטוב על חלקו המשמעותי בקידום הפרויקט והאצת תהליכים שונים לטובת עמנואל ויישובי השומרון כולם.

בתום טקס חנוכת הכביש החדש יצאו הנוכחים לסיור במפעל המחזור הענק 'יוניברב', המוקם בימים אלו בהשקעה של 70 מיליון שקלים באזור התעשיה של עמנואל.

במהלך הסיור הציג ראש המועצה בפני השר תכנית לפיתוח וקידום אזור התעשיה, כשלשם כך נדרשת השקעה של כ-65 מיליון ששקלים לצורך פיתוח ושדרוג התשתיות.

בהמשך התקיימה ישיבת עבודה משותפת בלשכת ראש המועצה. השר האורח קיבל סקירה על התפתחותה האדירה של עמנואל, ריבוי התושבים הן כתוצאה מריבוי טבעי מבורך בלי עין הרע, ובעיקר מהגירה חיובית. דובר על מבני הציבור המוקמים בעמנואל ועל הצורך בקידום מהיר של תכניות לביצוע והקמה של מבנים נוספים שיענו על כל צרכי הציבור.

ראש המועצה הדגיש בפני שר התחבורה את העובדה שהמגזר החרדי נשען בעיקר על התחבורה הציבורית, וכדי להמשיך ולהרחיב את פיתוח הקהילות, שומה על העוסקים במלאכה לסייע למשפחות בנגישות תחבורתית מהריכוזים החרדי בערים כמו אשדוד, ביתר עילית, בית שמש ועוד, וכן לשדרג את הכבישים וליצור יצירת דרך גישה נוספת לעמנואל, משום שכיום יש רק שער כניסה ויציאה אחד, מה שלא יספיק עבור התושבים כהתרחבותה של העיר תואץ בעזרת ה' בתקופה הקרובה.

בתום ישיבת העבודה הודיע השר כי משרד התחבורה פועל לקדם את שדרוג כביש 55 המוביל לעמנואל מכיוון כפר סבא. הכביש יורחב בעז"ה בקרוב לארבעה נתיבים, מה שיקצר וישפר משמעותית את הדרך מבני ברק לעמנואל, כך שיוכלו להגיע הן מכביש 5 והן מכביש 55, ושניהם יהיו כבישים מהירים.

לגבי התחבורה הציבורית ציין סמוטריץ כי בקרוב ייכנס לתוקף המכרז החדש, ויהיו תוספות של קווים עם נסיעות יומיות לנתניה כפר סבא, נסיעות יומיות לבית שמש וביתר עילית, וקו נוסף לבני ברק שיצטרף ל-3 הקוים שכבר קיימים כיום לבני ברק. "מדובר בתוספת של כ-30% על מספר הקווים הקיים כיום במערך התחבורה הציברות של עמנואל", אמר השר. "במקביל, בקרוב יתווספו עוד נסיעות גם בקווים הקיימים".

כמו כן אמר שר התחבורה כי בניית כיכר הכניסה לאזור התעשייה החדש של עמנואל ההולך ומוקם על גבי שטח של 400 דונם, תקודם בעלות של בין ששה לשמונה מיליוני שקלים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין כמו עמנואל אני גר שם שנתים
זה בני ברק

לתושב עמנואל. ידוע לך אם יש בעיר מוסדות חינוך ליטאיים?

מי שחכם קונה שם דירה עכשו כי זה ניראה שזה הולך להיות ביתר שהמחירים בשמים ממש שווה

אפשר לקבל עוד פרטים על הכביש הזה – מאיפה בדיוק הוא ייכנס לעמנואל?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture