מעמד סיום הש"ס בחצר הקודש סאדיגורה • גלריה

צילום: משה גולדשטיין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יחד עם כל בית ישראל החוגגים באלו הימים את סיום הש"ס מסדר לימוד הדף היומי מחזור י"ג אשר בסייעתא דשמיא כבירה ונשגבה שזכה לה מחולל הרעיון של הדף היומי, הגאון הגדול רבי מאיר שפירא זצוק"ל, אשר גם עתה אחר תשעים ושבע שנים מאז תיקן את התקנה בהסכמתם של כל גדולי ישראל שהיו בכנסיה הגדולה של אגודת ישראל, ובהסכמתו והכוונתו של רבו ומורה דרכו אדמו"ר הרה"ק רבי ישראל מטשארטקוב זיע"א פשט הרעיון לכל קצוי תבל לכל בית ישראל על כל גווניה, חגגו בחצר הקודש סאדיגורה את שמחת התורה, בחגיגה העלו על נס את מעלתם של קובעי העיתים לתורה כדת וכנכון דבר יום ביומו חוק ולא יעבור, יצוין כי בקהילות סאדיגורה די בכל אתר ואתר בכל מקומות מושבותיהם בימים אלו התרבו ספסלי דבי מדרשא בשיעורים חדשים שהתייסדו ונמנו לדבר מצוה ללמוד בחבורה בצוותא חדא עם כל בית ישראל.

האי יומא טבא לרבנן נפתח תחילה עם המבחן הראשון של – חמשה דפין גמרא –  אשר כ"ק מרן האדמו"ר מסאדיגורה שליט"א יצא בקריאת הקודש בחג שמחת תורה העעל"ט על גודל הזכות והחוב לכל אחד בנוסף לכל הלימודים הקבועים ללמוד 'חמשה דפין גמרא' אותם ישנן ישר והפוך הן הבחורים והאברכים והן הטרודים על הפרנסה והכלכלה, שיהיה לו לאדם בהם ידיעה ברורה וכי ישאלו אותו אל יגמגם, ויהיה לו בהם קנין תורה כדבעי ולעמוד עליהם בכור המבחן, יצוין כי בועד אהבת תורה ד'סאדיגורה עמלו באופן מופלא להוצאה לפועל של קריאת הקודש במערך מסודר של שטרי קבלה טובה בהם פירטו במדויק אלו דפי גמ' קיבלו ע"ע, וכן בחוברות מאירות עינים של דפי הגמרא הללו בהגשה אישית לכל לומד ולומד.

החגיגה הגדולה לכבודה של תורה נחוגה בהיכל בית המדרש הגדול סאדיגורה שהוכן כראוי לייקר עמלי התורה וקובעי העיתים, תחילה הסב הקהל הק' לסעודת המצוה והמנחה מגיד מישרים הרה"ג ר' נחמן גרוסמן שליט"א פתח את המעמד וכיבד את הרה"ג ר' מיכאל גרינוולד שליט"א לשאת דברים בהם מעורר בכל תפוצות ישראל בחומר הענין של שיחה בטילה בשעת התפילה. אחר פרקי שירה וזמרה פתח המנחה הרב גרוסמן בדברי געגועים למאור עיננו ורוח אפינו מרן אדמו"ר הקוה"ט העקבי אבירים מסאדיגורה זיע"א אליו תאות כל נפש אשר עומדים אנו כשבוע טרם התקדש האי הילולא קדישא וברגעים אלו חזו הקהל במראה ובאומר מראות קודש מסיום הש"ס העולמי בשנת תש"ן האיך שמרן אדמו"ר הקוה"ט זיע"א נושא את משא קדשו ואחר בסיום הש"ס ההדרן והקדיש.

בעת הזאת לקול צהלה ורינה הופיע כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א בהדרו להמעמד ונתכבד מגיד מישרים הרה"ג ר' ישראל מאיר שושן שליט"א ממגידי השיעור בדף היומי שנים טובא בהיכל בית המדרש הגדול סאדיגורה. בדבריו עמד על מעלתם של לומדי הדף ובמתק לשונו האריך בדברי חז"ל ועובדין טבין במסירות נפש הנצרכת לתורה. הרבני המפואר הרה"ח רבי אלימלך שרגא שפירא שליט"א נתכבד לסיים את הש"ס ובאמירת ההדרן ו'קדיש תתכלי'. אחר פצחו בריקודי שמחה עילאיים.  אחר ערך כ"ק מרן שליט"א שולחן לחיים לכבודה של תורה ופתח במשא הקודש בהם עמד במעלת לומדי הדף ובייחוד בצוותא חדא ברבים בביהמ"ד, ובמאמחז"ל על ר"י בן קיסמא שהיה דר בעיר מלאה חכמים וסופרים ולא רצה להחליף במקום שיש בה זהב וכסף והנלמד בזה כי מלבד זאת אשר 'טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף' אלא אדרבה בתורה הק' כולא בה וגם זהב וכסף יש בה, בתורה הק' טמון כל חיי האדם הן בגשמיות והן ברוחניות.

אחר נתכבד הרה"ח ר' אברהם יעקב זילברשלג שליט"א מג"ש דף היומי בביהמ"ד הגדול בפתיחת הש"ס .

כ"ק מרן שליט"א העניק מטבע ברכה מיוחד למסיימי הש"ס שהוטבע לכבוד סיום הש"ס במחזור י"ג. בברהמ"ז על הכוס נתכבד הגה"ח רבי מיכל שצ'דרוביצקי שליט"א. תשוח"ח נמסרו להנהלת מוסדות רוז'ין סאדיגורה ובראשם המנכ"ל הרב אהרן טירהויז הי"ו על רוב עמלם בכולא שתא להגדיל תורה ולהאדירה וביחוד בהוצאה מן הכח אל הפועל של המעמד הנאדר לכבודה של תורה ולומדיה.

את המעמד פיארו בהשתתפותם רבנים ונכבדים ואנשי שם ביניהם נראו האדמו"ר מלעלוב ב"ב שליט"א האדמו"ר מגארליץ שליט"א  הגאון רבי אליהו רפאל היישריק שליט"א דיין בביה"ד הגדול, הגר"י טוביאס שליט"א אב"ד שיכון ו' ב"ב הגאון ר' יוסף צלר שליט"א ר"י סאדיגורה, הרה"צ ר' יצחק אנגלרד שליט"א מראדז'ין, הגאון ר' יעקב יהושע אנגלאנדער שליט"א ר"י לומדי תורה דמכנובקא בעלזא, הגרח"י שולמן שליט"א ראש כולל סלבודקא הגרי"מ שטיינמץ שליט"א ר"י ויז'ניץ ב"ב הגר"ח טוביאס שליט"א דומ"ץ ב"ב הרה"ג ר' זלמן גרויז שליט"א ר"מ ביהמ"ד סאדיגורה אשדוד הרה"ג ר' זאב צלר ר"מ ביהמ"ד סאדיגורה ביתר עילית

תשוח"ח נמסרו להנהלת ארגון 'תורה ויהדות לעם' שנתנו את חסותם למעמד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture