Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו לגנץ: "בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן להחלת החוק על בקעת הירדן"

ראש הממשלה בתגובה להצהרת יו"ר כחול לבן שבכוונתו להחיל ריבונות בבקעת הירדן: "אני שמח שסוף סוף החלטת לתמוך ביוזמה שלי להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח. אני מצפה לתמיכה מלאה שלך ושל כחול-לבן במהלך ההיסטורי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב להצהרת יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ כי בכוונתו להחיל ריבונות על בקעת הירדן לאחר הבחירות: "בני גנץ, אני שמח שסוף סוף החלטת לתמוך ביוזמה שלי להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח. אני מצפה לתמיכה מלאה שלך ושל כחול-לבן במהלך ההיסטורי הזה. בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן הזה". מוקדם יותר אמר נתניהו: "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו".

גנץ כתב בתגובה בטוויטר: "ביבי. קודם נדון בחסינות ואח״כ ננהל את החלת הריבונות". עוד הוסיף, "נתניהו, במקום סיפוח אתה מתעסק שנים בטיוח. נסה פעם אחת לא לשקר וקח טיפ: אתה יכול להחיל את החוק הישראלי על הבקעה בהחלטת ממשלה תוך שעתיים, בלי שום דיון בכנסת. נראה אותך".

במפלגת ימינה אמרו בתגובה להצהרת גנץ כי, "‏התנגדות כחול לבן ליוזמה של השר סמוטריץ' להצביע על סיפוח הבקעה בכינוס המליאה הקרוב, מראה שהם שבויים של אחמד טיבי ואיימן עודה. מי שקורא לדחות עד אחרי הבחירות את הדיון בנושא, מבקש למנוע החלת ריבונות בבקעה. שוב מוכח שיש כאלה שמדברים ויש כאלה שעושים".

כזכור, יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר היום כי, "לאחר הבחירות אנחנו נפעל להחלת הריבונות על בקעת הירדן, נעשה זאת במהלך לאומי מוסכם ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית", את הדברים אמר בסיור במועצה אזורית מגילות צפון ים המלח בבקעת הירדן יחד עם חבר הנהגת כחול לבן, משה (בוגי) יעלון, ראש המועצה אריה כהן וחברי הכנסת אורנה ברביבאי, יועז הנדל ואלון שוסטר.

גנץ הוסיף כי, "עד אז נדאג לפתח את המרחב הזה. חייבים להתקדם, אסור שיקרו מקרים נוספים כמו אובדן צופר ונהריים, תופעה חמורה שהתרחשה בעיקר בגלל הזנחה מדינית מתמשכת שבינינו לבין ירדן. אנחנו נדאג לפתח את בקעת הירדן, את התשתיות החקלאיות, את ההתיישבות, תשתיות התיירות, התשתית הפיזית במקום הזה. היינו עכשיו בביקור במועצה, ניכר שיש הרבה מה לעשות. חייבים להתקדם ואנחנו נתקדם".

יו"ר כחול לבן הוסיף כי, "זה הביקור השני אולי השלישי שלנו בבקעת הירדן ואנחנו חוזרים וקובעים שבקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של מדינת ישראל בכל תרחיש עתידי. ממשלות שדנו בעבר על להחזיר אותה עשו טעות אסטרטגית בטחונית חמורה. אנחנו רואים את חבל הארץ הזה כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל".

יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה אמר בתגובה להצהרתו של יו"ר כחול לבן: "גנץ לאזרחי המדינה מגיע תקווה ולא חיקוי – ככה לא מחליפים ראש ממשלה. ‏סיפוח הוא חיסול כל סיכוי לדמוקרטיה ושלום. כנראה ששכחת שיש גם חיים אחרי הקמפיין. הניסיון הפתטי לקושש כמה קולות מהימין לא שווים את הרס העתיד של כולנו".

יו״ר העבודה ח"כ עמיר פרץ: "אני מצפה מכחול לבן שלא להגרר לסדר היום שכופה הימין הקיצוני בהובלת סמוטריץ. עתיד בקעת הירדן צריך להקבע כחלק ממו״מ ומהסדר כולל, תוך שימת דגש על סידורי הבטחון החיוניים של ישראל. אסור לכחול לבן ליפול למלכודות הימין. זו רק אחת מתוך אינספור מלכודות נוספות שיגיעו במערכת הבחירות".

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ אמר בתגובה לדברי גנץ כי, "‏גם גנץ במספחים. אם זו התשובה של כחול-לבן לספין החלול של הימין – זה מעיד על חוסר ביטחון. ואם זו אכן הכוונה, לספח 40% מהשטחים באופן חד-צדדי ולחסל כל סיכוי להסדר – זה מעיד על חוסר הגיון. לא יודע מה יותר חמור. כך או כך זה מבהיר מצויין שלאנשי שמאל-מרכז אין מה לחפש בכחול-לבן".

ח"כ תמר זנדברג אמרה על הצהרת הסיפוח של גנץ: ״בשביל ממשלת סיפוח מסוכנת שתבעיר את המזרח התיכון יש לנו את בנט וסמוטריץ׳. הניסיון של גנץ לעקוף מימין אפילו את השוליים עלול להיגמר בתאונה נוראית למדינת ישראל כולה. השאלה אם גנץ יילך בדרך הזו או בדרך של שינוי ותקווה תלויה בשותפים שלו. אנחנו מתחייבים לשמור על גנץ בנתיב הנכון״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תעמיד אותו למבחן????
תסתכל קודם כל במראה!
היה לך 10 שנים לעשות זאת ולא עשית כלום!!
ואז מדבר על אחרים!!!

לראשון שהגיב… אל תשכח שאובמה היה בשלטון באותו תקופה… מלבד זה יש אמרה שאומרת דברים שרואים מכאן לא רואים משם.

לשני המגיבים הצבועים, טוב מאד שביבי קצת יושיב את גנץ על מקומו כי הוא חוצפן מאין כמוהו. מה גנץ בכלל מתערב בעניינים מדיניים כשברור לכל שגנץ מדבר דיבורים באויר ומתגאה כאילו הוא עשה משהו.
גנץ מסוכן למדינת ישראל. הדיבורים שלו אחד בפה ואחד בלב.
שישמור על הפה שלו.

לדי לצביעות.
לא 10, 14 שנים!
ואגב האם הסיפוח יתרום לחשבון הבנק של האזרח הפשוט?!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture