האש שלי תוקד: המוני חסידי ברסלב בחגיגת סיום הספה"ק ליקוטי מוהר"ן

בהתרוממות הנפש ואהבת חברים התכנסו המוני חסידי ברסלב לחגוג את שמחת סיום הספר הקדוש ליקוטי מוהר"ן באולמי תמיר בירושלים במוצש"ק שקלים בראשות גדולי ומשפיעי קהילת ברסלב שליט"א • צילום: נחמן חממי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מעל אלף מאנ"ש השתתפו בסעודת מלוה מלכה לצד המונים שהצטרפו לשמחה הגדולה להתחדש בתורת הצדיק. היה זה מחזה משובב לב לראות תלמידי חכמים וחסידים לצד בעלי בתים ואנשי מעשה, זקנים עם נערים, עובדי ה' ותיקים יד ביד עם מקורבים חדשים, בכלליות ובאווירת אחדות וטעם זקנים.

התרגשות מיוחדת היתה באוירת הוד קדומים ששררה במעמד, כאשר תלמידיו מקורביו ונאמני ביתו של מורינו ראש חבורתנו הרה"צ רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל יושבים בראש המעמד ומביעים את שמחתם על התחדשות אורו של רבינו, הלא המה הרה"ח: רבי ישראל מאיר ברנר, רבי משה ביננשטוק, רבי מאיר קרליבך, רבי אליעזר גלבך, רבי אליעזר ליפא בורשטיין

המעמד המרומם נפתח בדבריו של המנחה הרה"ח רבי נתן נפתלי בורשטיין שליט"א שהלהיב את הציבור במעלת ההתכנסות באויר הנח והזך שעל ידי כך מתעורר הקיבוץ להמשכת האור של רבינו.

לאחר זמירות מלוה מלכה בהתעוררות ע"י הבעל תפלה הר"ר שמעון פריד יחד עם תזמורת נקודה טובה, הושלך הס בקהל כאשר הרה"צ רבי שמעון שפירא שליט"א השמיע קול זעקה על גודל החיוב של כל אחד לחפש את הטוב של כל אחד ואחד, וללכת בתורת 'אזמרה' כאשר הזהיר רבינו על כך מאד, בקול בוכים זעק רבי שמעון שליט"א את כאבם של אבני קודש המתגוללים בראש כל חוצות, הלא המה הנשמות הטהורות שנפלו לשאול תחתיות, שהאחריות מוטלת על כל יהודי לקרב כל אחד יהיה מי שיהיה במאור פנים ולהחיות את נפשם בדברי חיזוק ולהתחנן לפני השי"ת שתיפסק המחלוקת ושנאת חינם שהיא שורש כל הצרות, ובכח חיפוש הטוב של כל יהודי נוכל לקרב את הגאולה.

בקשב רב נשמעו דבריו הנעימים של הגה"ח רבי משה ביננשטוק שליט"א שריתק את הקהל בסיפורי הוד ועובדות מכלי ראשון כששימש כיד ימינם ובן ביתם של גדולי אנ"ש בדור הקודם ובפרט במחיצת הרה"צ רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל, בדבריו עמד על ההיכר הקובע של חסיד ברסלב, שלצד כל העבודות הנשגבות הרי הוא בעיניו 'א שטיק בלאטע', ואינו רואה את עצמו ראוי לשפוט ולדון ולהעביר ביקורת על אחרים.

בהתרגשות עצומה נערך הסיום על ידי הרה"צ רבי ישראל מאיר ברנר שליט"א שהרחיב בהתעוררות נפלאה בענין עבודת ה' בפשיטות ובתמימות בלימוד התורה בקביעות ובאמירת תהלים. לאחר מכן יצאו המוני החסידים בריקודי שמחה סוערים טפחיים מעל גבי הקרקע במשך שעה ארוכה כשבעלי המנגנים הר"ר יוסף זאב ברוור והר"ר יואל קליין מלהיבים את הקהל ברגשי קודש.

התחלת הליקוטי מוהר"ן נערכה ע"י הגה"ח רבי נתן מיימון שליט"א שהפליג במעלת הלימוד שמביא אתחלתא דגאולה בעולם, לאחר מכן השמיעו דברי חיזוק הגה"ח רבי אשר זעליג מרגליות שליט"א והגה"ח רבי יהודה דייטש שליט"א. כמו כן נשמעה ברכתו של הרה"צ רבי אפרים קניג שליט"א רב קהילת ברסלב בצפת שנבצר ממנו להשתתף והעביר את ברכתו למעמד שתהא התחלה טובה להתחדשות וקביעות באור הצדיק, בבחינת חדש ימינו כקדם.

'לוח לימוד' מיוחד לסדר העמוד היומי חולק כשי לכל משתתף על ידי חבורת אור הנחל, כאשר בתמריץ ללימוד הקבוע תיערך הגרלה כל 3 חודשים על כרטיס טיסה לאומן.פרטים נוספים בקול החבורה 02-6631402

עוד נכחו בקהל משפיעי ברסלב הרב חיים מנחם קרמר. הרב מאיר אלקבץ. הרב זושא שטיצר. הרב יצחק אפרים ישראלי . הרב ברוך מרדכי פראנק. הרב משה מנדל שפירא. הרב אליעזר סוביצקי. הרב אברהם יצחק קלצקי ועוד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אשרי עיניים רואות.
מי עומד מאחורי העניין?

מהערים הרחוקים אנחנו מתחילים מאור הגדול להתלכד ישר כח למארגנים הנכבדים

אשרינו! סוף סוף רואים את אנ"ש הנורמלים (בלי קיצוניים דיקטטורים ובלי משוגעים) מתאספים לחגוג יחד. הלוואי שימשיך הלאה

אני היתי שם זה היה מעוד מרגש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture